2019-12-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det tror inte jag heller. Individuella poliser läser säkert tråden, och bevakningen kan nog vara nära 100% med visst överlapp. Men det sitter knappast utredare på Flashback, på heltid.

Jag vet inte vad som gäller just i denna utredningen, men som jag skrev tidigare så var 3 poliser från Vatcheraya (Eller vad hon hette) utredningen beordrade att lusläsa flashback tråden.

Det var minsta lilla pusselbit som gällde.

Förmodligen har dom inte tid med det nu när dom måste få in mer lösta brott, så nu tar dom fortkörare för att höja statistiken.
Citera
2019-12-11, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Jag vet inte vad som gäller just i denna utredningen, men som jag skrev tidigare så var 3 poliser från Vatcheraya (Eller vad hon hette) utredningen beordrade att lusläsa flashback tråden.

Det var minsta lilla pusselbit som gällde.

Förmodligen har dom inte tid med det nu när dom måste få in mer lösta brott, så nu tar dom fortkörare för att höja statistiken.

Intressant. Har du en källa? Eller länka tidigare inlägg.
Citera
2019-12-11, 20:55
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Tack för länken. Vet inte vad jag ska svara, det här är inte mitt område. Om jag måste gissa tror jag det har med blodets koagulering att göra.

Du skriver:
"1) Du behöver bara en liten mängd vävnad från en kropp för att med modern forensisk teknik avgöra att denna har avlägsnats post mortem."

Men du gör ett påstående som jag vill veta mer om, om det är fakta eller inte.
Citera
2019-12-11, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Du skriver:
"1) Du behöver bara en liten mängd vävnad från en kropp för att med modern forensisk teknik avgöra att denna har avlägsnats post mortem."

Men du gör ett påstående som jag vill veta mer om, om det är fakta eller inte.

Sant. Det är lite av en extrapolering från min sida. Din skepticism är sund, det är möjligt att jag är ute och seglar.
Citera
2019-12-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Klart det finns möjlighet. Men jag hade inte valt att åka dit, jag tänker direkt på Securitas och kameror.
Men det finns tillgång till strand och vatten.

Yes, där hade jag åkt fast! Säkert securitas område, med kameror!
Hmmm.. fast sranden längre bort med lite skog och gångväg ser det ut som. Fast ja, finns oändligt mycket vatten runt Uddevalla, måste vara supervacker stad!
Citera
2019-12-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ni som känner Uddevalla, hur skulle det vara att dumpa kroppsdelar i Kärrenäs? Finns dt mycket trafik, kan tänka mig på dagtid, stora affärskedjor, restauranger. Men samtidigt känner väl alla till närheten och lättheten till strand och vatten! Företagsområde som är tyst på nattetid förmodligen. Ina båtar sökt på den sidan, eller?
(Papsens kompis jobb där!)
Både ja och nej, men med tanke på att även PostNord har sina lokaler där, känns det som risken att bli upptäkt är ganska stor
Borde finnas mängder med kameror o bevakning
Citera
2019-12-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Runt här nånstans finns resten av BO.
58.360704,11.960968
Det är lättast att gräva i sand än i hård gjord.

Är det vid dessa skjutbanor som Polisbilar, målade som civila, florerat de senaste dagarna?

Huuuuva för att vara och skjuta och gå fram för att markera och så ligger det ett lik där.
Citera
2019-12-11, 21:05
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Sant. Det är lite av en extrapolering från min sida. Din skepticism är sund, det är möjligt att jag är ute och seglar.

Det är detta som är viktigt. Om det går kan det vara vilken kroppsdel som helst som hittats.
Citera
2019-12-11, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Det är detta som är viktigt. Om det går kan det vara vilken kroppsdel som helst som hittats.

Ja, jag delar inte din uppfattning där. Enligt min mening, som jag har postat tidigare, räcker det med en bit av ett lår för att faställa att offret är dött. Men jag är inte expert så jag kan såklart ha fel.
Citera
2019-12-11, 21:15
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Lät kanske lite hård, men menade att det borde märkts.
Nej inte alls.. Lungt
Citera
2019-12-11, 21:18
Medlem
Citat:
Tror MGM och W var ensamma vid bråket. Sen ringde han pappsen. Tror inte att de lämnat något för att sökinsatserna skulle upphöra. Varför sluta leta om man hittat något?

Det är som den berömda soppan: ju fler kockar... Om fler än de vi känner till varit inblandade, eller haft kännedom, ökar chansen dramatiskt för att någon skulle sjunga. Vilket helt enkelt inte har skett så vitt jag kan förstå.
Tja... man kan ju lämna en del för att begränsa sökinsatserna till just *det *området.. så går de 3-8 v med enorma sökinsatser på ett ställe... resterande delar förmultnar äts upp kanske är nergrävda..
plus att man slutar gräva i annat om man kan konstatera en död person.. ser inte det som nåt konstigt faktiskt. sen ska man inte underminera psykopaters tänkande.. inte ens om det är en kurd som heter tiskh-o
Citera
2019-12-11, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Tja... man kan ju lämna en del för att begränsa sökinsatserna till just *det *området.. så går de 3-8 v med enorma sökinsatser på ett ställe... resterande delar förmultnar äts upp kanske är nergrävda..
plus att man slutar gräva i annat om man kan konstatera en död person.. ser inte det som nåt konstigt faktiskt. sen ska man inte underminera psykopaters tänkande.. inte ens om det är en kurd som heter tiskh-o

Död person har redan konstaterats. Ej juridiskt, men utredningstekniskt. Klart att en kropp är praktiskt att ha, men jag tror inte att detta står och faller på tekniska bevis i det här läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in