2019-12-11, 20:40
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Du tror alltså att hon är nergrävd mitt på skjutbanan?
Och ingen skulle reagerat? Fikk gick där och sökte och polisen träningsskjuter där?

Ja... kanske...
Alla får ha sina teorier...
Syntes i vallarna att ingen hade grävt där då vi sökte av där med FIKK 100 kan man aldrig vara.
Citera
2019-12-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Du tror alltså att hon är nergrävd mitt på skjutbanan?
Och ingen skulle reagerat? Fikk gick där och sökte och polisen träningsskjuter där?

Ja... kanske...
Alla får ha sina teorier...

Gick skjutbanan med FIkk och det var då inga tecken på att det hade grävts nånstans där.
Citera
2019-12-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Instämmer. Dit skulle jag åkt, alternativt följt fjällvägen längre upp.

Följer man den norrut kommer man till Benders cementgjuteri. Det är ju en teori som vissa har haft att hon kan vara ingjuten i betong, så där kanske man skulle kolla.
Citera
2019-12-11, 20:42
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Folk är engagerade. Vilket visades första veckorna, men sedan kroppsdelen hittats så får inte allmänheten vara med ute på sök. Vilket då leder till detta, spekulationer, frågetecken och gissningar.

Alla försöker begripa det ofattbara.

Det fattar jag, men får vara noga om vilka man hänger ut och inte bara skriva ngt som man hörde kassörskan på Ica säga etc etc.
👌
Citera
2019-12-11, 20:45
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det här börjar bli min käpphäst i tråden, men:

1) Du behöver bara en liten mängd vävnad från en kropp för att med modern forensisk teknik avgöra att denna har avlägsnats post mortem.

Har gjort en fråga på detta tidigare.

Se mitt inlägg : 22357
Citera
2019-12-11, 20:45
Medlem
Ni som känner Uddevalla, hur skulle det vara att dumpa kroppsdelar i Kärrenäs? Finns dt mycket trafik, kan tänka mig på dagtid, stora affärskedjor, restauranger. Men samtidigt känner väl alla till närheten och lättheten till strand och vatten! Företagsområde som är tyst på nattetid förmodligen. Ina båtar sökt på den sidan, eller?
(Papsens kompis jobb där!)
Senast redigerad av cactaceae 2019-12-11 kl. 20:46. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-11, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Har gjort en fråga på detta tidigare.

Se mitt inlägg : 22357

OK. Vet inte vad jag ska göra med den siffran. Länka ordentligt istället.
Citera
2019-12-11, 20:47
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
OK. Vet inte vad jag ska göra med den siffran. Länka ordentligt istället.

Jaa, kanske titta på det.............. (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2019-12-11, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Jaa, kanske titta på det.............. (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Tack för länken. Vet inte vad jag ska svara, det här är inte mitt område. Om jag måste gissa tror jag det har med blodets koagulering att göra.
Citera
2019-12-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ni som känner Uddevalla, hur skulle det vara att dumpa kroppsdelar i Kärrenäs? Finns dt mycket trafik, kan tänka mig på dagtid, stora affärskedjor, restauranger. Men samtidigt känner väl alla till närheten och lättheten till strand och vatten! Företagsområde som är tyst på nattetid förmodligen. Ina båtar sökt på den sidan, eller?

Skulle kunna vara en bra dumpningsplats.

Frånsett lgh finns ännu närmre bra dumpningsplatser.

Svenskholmen, lindesnäs, rödön osv osv.

I samband med detta tragiska sågs ju en person gå på Uddevalla Bron... Kan ju även vara så att man dumpat i närheten av Uddevalla Bron, då har du hela Sund , Amenäs ,sundsstrand osv.
Citera
2019-12-11, 20:51
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae

Klart det finns möjlighet. Men jag hade inte valt att åka dit, jag tänker direkt på Securitas och kameror.
Men det finns tillgång till strand och vatten.
Citera
2019-12-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Syntes i vallarna att ingen hade grävt där då vi sökte av där med FIKK 100 kan man aldrig vara.
Lät kanske lite hård, men menade att det borde märkts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in