2019-12-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om han haft medhjälpare efteråt borde styckningen skett någon annanstans. Men han tänkte nog inte så smart.

Han har nog bett sin far att komma över till lägenheten en stund och så har dem säkert gjort det tillsammans skulle jag tro.

Klart han ställer upp när sonen är i knipa!
Citera
2019-12-11, 17:59
Medlem
Hrimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Snart U-valla.. lång patrullering

Ja lång färd, mot Uddevalla hamn ikväll eller är det arbete på gång?
Citera
2019-12-11, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte man ska ta det för givet.

Det tror inte jag heller. Individuella poliser läser säkert tråden, och bevakningen kan nog vara nära 100% med visst överlapp. Men det sitter knappast utredare på Flashback, på heltid.
Citera
2019-12-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameFlex
Menade Ahmed. Jadu var bara en observering. Men känns väl ganska relevant att göra sig av med en möbel om det hänt något på den? Efter en tvätt som döljer något för köpare men däremot inte för polisens tekniker. Som sagt, bara en tanke, tycker det känns mystiskt att en liten pojke som på något sätt är kopplad till pappan lägger upp en soffa med texten ”snabb affär” just det datumet.
Den soffan som såldes hade ryggstöd, det har inte den som pappsen sitter i..
Edit: Nackstöd inte ryggstöd ,, ( de har nog alla soffor i princip )
Citera
2019-12-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Exakt vad jag menar Picasso2. Man ska inte överskatta Polisens tid i en utredning med att sitta och leta bland alla inlägg härinne (dessutom inlagda med anonymitet) eller att sitta och gissa sig till olika scenarier. Vi vet ju alla numera att Polisen är kraftigt underbemannade - eller hur?

Lika lite ska man inte heller tro att ens tips kan vara bra att beakta i Polisens utredning. För det KAN vara en pusselbit som de inte visste om - vilket de dessutom har BETT om att allmänheten ska ge dem.

Så tveka aldrig att lämna in/ring/mejla etc in till Polisen - era tips!

Men kom ihåg: Ge dem vettiga tips dvs inte så luddigt att de inte vet vart/platsen ni menar eller vilka ni menar/avser i tipset.
Polisen har en egen grupp i u-valla på plats för just sociala medier, sök i denna tråd så finns de väl en länk om jag inte missminner mig.. men att de lus läser denna tråden är ju dock inte säkert.
Citera
2019-12-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Det dryftades ju tidigare i tråden att MGM1 skulle haft ett drogmissbruk, men detta har sedan varken bekräftats eller dementerats. Vad jag menar är att under ett visst typ av rus skulle väl rent hypotetiskt någon klara att göra det "otänkbara", alltså mörda /stycka någon man älskat/bott med i två år. Eller har jag läst för mycket Silfverbielke...?

Citat:
Ursprungligen postat av MadameFlex
Nej verkar som någon köpte den ganska omgående. Det går fortfarande att se annonsen om man går in på profilen och scrollar ner två inlägg..

Ta en printscreen och mejla polisen med vad du tror?
Citera
2019-12-11, 18:14
Medlem
K.Blomkvists avatar
KBV 032 har landat i hamnen.

Ska bli intressant vad de lyckas plocka upp ur vattnet.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.905/centery:58.341/zoom:16
Citera
2019-12-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Tror du de hittat något från Wilma?
Citera
2019-12-11, 18:27
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:

Hoppas det är något av värde för utredningen!

Tack för att du uppdaterar!
Citera
2019-12-11, 18:28
Medlem
Citat:

Vad kan bogserbåtar göra, är det såna man använder för att lyfta upp omfattande föremål ur vatten?

Jag har haft en väldigt obehaglig tanke de senaste dagarna, ifall det skulle vara så att någon i mgms närhet kan hantera exempelvis cement. Jag vill verkligen inte tro på det, jag hoppas jag är helt fel ute, men kan inte släppa mina obehagskänslor...
Citera
2019-12-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Vad kan bogserbåtar göra, är det såna man använder för att lyfta upp omfattande föremål ur vatten?

Jag har haft en väldigt obehaglig tanke de senaste dagarna, ifall det skulle vara så att någon i mgms närhet kan hantera exempelvis cement. Jag vill verkligen inte tro på det, jag hoppas jag är helt fel ute, men kan inte släppa mina obehagskänslor...
Ingen dålig tanke. Men då borde man väl cementerat huvudet, eller vilken kroppsdel man hittat, också?
Citera
2019-12-11, 18:32
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du de hittat något från Wilma?

Jag hoppas verkligen att de har hitta något.
Med tanke all propeller verksamhet idag, plus lite hård vind tidigare.

Håll tummarna nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in