2019-12-11, 19:23
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Är i stort med dig här. Tror iofs. de har försökt att bränna kroppen men misslyckats, då det krävs massor av bränsle för att bränna en kropp. Resterna har dumpats i Bäveån, och minst en kroppsdel har flutit i land och funnits av polis. Det behöver inte vara bål eller huvud som har hittats.

Det är ändå högst troligt att det borde vara huvud eller torso eftersom polis sagt att man med den funna kroppsdel kunnat konstatera hennes död.
Man kan leva utan extremiteter.
Citera
2019-12-11, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Det är ändå högst troligt att det borde vara huvud eller torso eftersom polis sagt att man med den funna kroppsdel kunnat konstatera hennes död.

Det här börjar bli min käpphäst i tråden, men:

1) Du behöver bara en liten mängd vävnad från en kropp för att med modern forensisk teknik avgöra att denna har avlägsnats post mortem.
2) Polisen kan mycket väl ha hittat fler kvarlevor än den de gått ut med.
Citera
2019-12-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Försöker läsa ikapp tråden och ser att halva dawah-rörelsen är här inne och "lär" oss "ovetande" om hur islam och skamkultur fungerar. Snart kommer vi fram till att MGM och familj egentligen var små änglar som räddade W från ett bedrövligt liv som "otrogen/kafir/kufr" och att hela händelsen var bara en enda välgärning?

Det vore bra om folk slutade att på olika sätt försvara kulturer/religioner där man mördar alla som inte passar in i den religiösa eller kulturella mallen och om vi ALLA istället kunde diskutera ifrån de FÅ fakta vi har om detta bestialiska mord.

Det börjar kännas som vissa här inne här ha fått ett uppdrag att styra tråden och kontrollera informationen. Svensk lag råder i Sverige. Inte sharia eller dylikt.

Det är dock ganska uppenbart att detta inte går under ordet "familjetragedi", utan att det finns mer bakom. Troligen skamkultur. Kanske även konverteringstvång. Vi kommer att få reda på detta, eller åtminstone det mesta framledes genom en FUP och rättegång. Inte genom folk med en agenda i tråden.

Låt oss hedra W genom att hålla oss till sanningen. De som har adekvat information ska givetvis ge den direkt till Polisen. Inte till tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack. Det var ord och inga visor, du har helt rätt. Vi behöver ingen glorifiering av nån skum religion.

Ja, detta handlar om mordet på W och motivet är ytterst intressant.

Men nu kan ju motivet ligga i just hederskultur, kanske kombinerat med en del religion. Självklart råder svensk lag, men det förhindrar inte att gärningspersoner agerar för att upprätthålla sin heder.
Ingen som förklarat kring detta har glorifierat.
Citera
2019-12-11, 19:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Inte jag. Tror att kroppsdelar har dumpats i ett vattendrag (Båveån?), men det är fullt möjligt att nån ytterliggare kvarleva har flutit upp på land i väntan på att upptäckas. Dessutom kan polisen sitta på fler fynd som vi inte känner till.

Ponera att dumparen har spritt ut kroppsdelar, utgå ifrån lägenheten, avstånd och tid till fyndplats nummer 1(kroppsdel), sök i motsatt riktning från lägenheten, ungefär samma tid och avstånd.

Tror att det kan vara en bra idé.

Problemet är att vi inte känner till fyndplatsen.
Citera
2019-12-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Du vet att det inte enbart finns en Shabaz Ahmed i hela världen va?

Dessutom är det pappans namn, inte MGM's.

Menar du att killen använt pappans namn till sin fb? Eller kan ju vara pappans fb där han lagt bilder på sonens kompisjäng, flickvän etc. intressant, men icke sin egen familj. Obs! Jag har inte fb så jag ser inte så mycket.
Citera
2019-12-11, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ponera att dumparen har spritt ut kroppsdelar, utgå ifrån lägenheten, avstånd och tid till fyndplats nummer 1(kroppsdel), sök i motsatt riktning från lägenheten, ungefär samma tid och avstånd.

Problemet är att vi inte känner till fyndplatsen.

Det är en tanke som jag håller fast vid, parallellt. Mycket möjligt att MGM2 åkte ut på en turné i västra götaland för att dumpa. Men, som sagt, vi vet inte nånting om fyndplatsen.
Citera
2019-12-11, 19:37
Medlem
Hrimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Vad kan bogserbåtar göra, är det såna man använder för att lyfta upp omfattande föremål ur vatten?

Jag har haft en väldigt obehaglig tanke de senaste dagarna, ifall det skulle vara så att någon i mgms närhet kan hantera exempelvis cement. Jag vill verkligen inte tro på det, jag hoppas jag är helt fel ute, men kan inte släppa mina obehagskänslor...

Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
tja, Skagerrak forskningsbåt gjorde det hela intressant. och alla hör inne iaf de flesta HOPPAS å då griper man efter halmstrån..inget konstigare än så.. desamma gårdagens flygrunda över sjöarna med helikopter.

Citat:
Ursprungligen postat av minhamster
Nu har SKAGERAK gjort sitt jobb och på väg hem och KBV 032 är i Hamnen i Uddevalla nu (Kl.19:15), dem verkar ta över. Polisaktivitet i området enligt närboende.

SKAGERAK´s dagstur: https://imgur.com/a/ThTpMoz

KBV 032 : https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:327518/zoom:14

// delar ifrån Facebook

Polisaktivitet i området enligt närboende - var, vid KVD 032 i hamnen eller var någonstans?
Senast redigerad av Hrimner 2019-12-11 kl. 19:41.
Citera
2019-12-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Polisen borde söka runt skjutbanan och i övningsområdet efter nedgrävd BO.
Framför allt inom en radie av 500-1000 m från första fyndplatsen.
Om polisen läser detta: börja om och gör en Back Track, leta från fyndplatsen, kolla alla håligheter, buskage, rishögar, hus, trä förråd, sandhögar, betong kasuner osv.
I skog och mark finns många rovdjur som kan dra iväg kroppsdelar en bra bit.'
Det finns säker grävlingar, rävar och kanske till och med varg ute i terrängen i övningsområdet.
Mina misstankar om en annan GM har varit från början pappan men nu är han utesluten anser jag.
Däremot är BO:s syster Emxxlie mycket intressant, hon har precis flyttat från Edingsvägen 22 inte långt från fyndplatsen. Dessutom står endast hon som boende på den nya adressen, kan ha skilt sig från sin man. Varför då? Vad jag vet så brukar dom flesta kvinnliga mördarna undvika blodigheter, dom flesta kvinnor använder gift eller annat som det inte blir blod av.
Därvid måste dom gömma kroppen antingen i vatten (som polisen tror) eller så gräver man ner eller lägger mycket ris och annat ovanpå kroppen så den inte syns. Oftast så görs ju detta under hård press och stress för man vill ju göra detta så snabbt som möjligt.

Han hade ju inte suttit häktad om man inte hittat något hos honom? Därav kan du nog skippa systern med en gång!
Citera
2019-12-11, 19:41
Medlem
Citat:
Det här börjar bli min käpphäst i tråden, men:

1) Du behöver bara en liten mängd vävnad från en kropp för att med modern forensisk teknik avgöra att denna har avlägsnats post mortem.
2) Polisen kan mycket väl ha hittat fler kvarlevor än den de gått ut med.

Detta borde vara av vikt, inget mer behövs till att polisen yttrat sig som de gjorde.
Citera
2019-12-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det flög en helikopter över Göteborg idag, samband tro, halmstrå?

Givetvis är det konstigt att fartygsrörelser utan påvisad relevans för fallet rapporteras i tråden.

Har alla släppt tanken på att kvarlevor kan finnas på land?

https://imgur.com/a/1Nee9a4
tycker ändå att denna flyginig är riktigt högintressant, då jag inte kan hitta efterlysning efter nån som försvunnit i området.. så det är inte bara en helikopter som råka flyga vilse det tror jag bilden bekräftar ( detta var igår)
Citera
2019-12-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen

Kan ju teoretiskt sett vara vems som helst som arm eller ben tillhör, och torde ha deformerats
ute i fukten.
Men ett ansikte känner man igen i stort.
Citera
2019-12-11, 19:56
Medlem
"Citat:

*Ursprungligen postat av*OY

Problemet är att vi inte känner till fyndplatsen."

________

Citat:
Det är en tanke som jag håller fast vid, parallellt. Mycket möjligt att MGM2 åkte ut på en turné i västra götaland för att dumpa. Men, som sagt, vi vet inte nånting om fyndplatsen.

Vad är sannolikheten att mgm's kompis/bästis varit den hjälpande handen? Jag ser det som sannolikt att kompisen till och med varit närvarande när T råkat ta W av daga, eller åtminstone möjligt så, grannen hade väl hört bråk vid 19.00 tiden.
Även har jag funderat på att "styckarna" lämnat typ tillbaka med flit kroppsdelen just i hopp om att dessa enorma sökinsatsena skulle upphöra och att W inte hittas - vilket ju nästan hände!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in