2019-12-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen dålig tanke. Men då borde man väl cementerat huvudet, eller vilken kroppsdel man hittat, också?
Kan man tycka. Bör ju, om det nu ligger något dylikt på botten, också kräva att GM haft en båt att tillgå. Men jag vet inte vad jag ska tro, usch.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-11 kl. 18:37.
Citera
2019-12-11, 18:35
Medlem
MauricePs avatar
Polisen borde söka runt skjutbanan och i övningsområdet efter nedgrävd BO.
Framför allt inom en radie av 500-1000 m från första fyndplatsen.
Om polisen läser detta: börja om och gör en Back Track, leta från fyndplatsen, kolla alla håligheter, buskage, rishögar, hus, trä förråd, sandhögar, betong kasuner osv.
I skog och mark finns många rovdjur som kan dra iväg kroppsdelar en bra bit.'
Det finns säker grävlingar, rävar och kanske till och med varg ute i terrängen i övningsområdet.
Mina misstankar om en annan GM har varit från början pappan men nu är han utesluten anser jag.
Däremot är BO:s syster Emxxlie mycket intressant, hon har precis flyttat från Edingsvägen 22 inte långt från fyndplatsen. Dessutom står endast hon som boende på den nya adressen, kan ha skilt sig från sin man. Varför då? Vad jag vet så brukar dom flesta kvinnliga mördarna undvika blodigheter, dom flesta kvinnor använder gift eller annat som det inte blir blod av.
Därvid måste dom gömma kroppen antingen i vatten (som polisen tror) eller så gräver man ner eller lägger mycket ris och annat ovanpå kroppen så den inte syns. Oftast så görs ju detta under hård press och stress för man vill ju göra detta så snabbt som möjligt.
Citera
2019-12-11, 18:37
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Vad kan bogserbåtar göra, är det såna man använder för att lyfta upp omfattande föremål ur vatten?

Jag har haft en väldigt obehaglig tanke de senaste dagarna, ifall det skulle vara så att någon i mgms närhet kan hantera exempelvis cement. Jag vill verkligen inte tro på det, jag hoppas jag är helt fel ute, men kan inte släppa mina obehagskänslor...

De har enormt kraftiga propellrar och kan lyfta enorma vikter från grund eller liknande.

De virvlar runt vattnet väldigt mycket, speciellt på utpekade ställen.

Den båten KBV 032 är speciellt gjord för att hämta ut saker ur vattnet.

https://imgur.com/a/ihnAmZd
Senast redigerad av K.Blomkvist 2019-12-11 kl. 18:48.
Citera
2019-12-11, 18:40
Medlem
MauricePs avatar
Runt här nånstans finns resten av BO.
58.360704,11.960968
Det är lättast att gräva i sand än i hård gjord.
Citera
2019-12-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Kan man tycka. Bör ju, om det nu ligger något dylikt på botten, också kräva att GM haft en båt att tillgå. Men jag vet inte vad jag ska tro, usch.
Som jag skrivit tidigare, det är inte svårt att sänka kroppsdelar ned vikter och lagom flytförmåga. Lägg dem i en försluten låda med vikter i, borra två lagom stora hål så att lådan fylls sakta med vatten och knuffa ut från stranden.

Lagom mycket vikter är det viktiga här, det är inte så lätt som det först verkar. Detta kan också vara orsaken till att en kroppsdel flutit i land.
Citera
2019-12-11, 18:42
Medlem
Bollkalle19s avatar
Teori: våld i hemmet. BO avlider. Pojkvännen får på något sätt ner henne i bilen. Åker mot skogen för att gräva, inser då att det är oerhört svårt och tungt att gräva.
Det är då pappan kommer in i bilden.
Pojkvännen ringer efter hjälp.

Där och då, vid den grunda gropen, tas beslut om att dela kroppen. Allt får inte plats och planen ändras. Det som inte får plats ska ner i vattnet.
Och jag tror då att man från land har försökt att kasta ut så långt man kan. Därför har en större kroppsdel, ex bål eller kranie hittats. Den har inte sjunkit utan flutit i land. Medan resterande är gömda.

Därför kanske också en liten blodmängd har hittats i pappans bil, då från pappans eventuella verktyg eller kläder. Men en liten mängd då eftersom det inte räckte till häktning.

Jag hoppas dom kände sig stressade och gjorde misstag.
Citera
2019-12-11, 18:44
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag hoppas verkligen att de har hitta något.
Med tanke all propeller verksamhet idag, plus lite hård vind tidigare.

Håll tummarna nu!
.

Jag håller tummarna. Bästa Wilma vi vill alla att hon ska få komma hem.

Är det ingen som kan åka förbi en sväng och se om nåt är på gång?
Citera
2019-12-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
58.360704,11.960968
Tja, varför inte. Kan ju vara så att man insåg att den första kroppsdelen man kastade i vattnet inte sjönk och därför gick till plan B.
Citera
2019-12-11, 18:45
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
58.360704,11.960968
Instämmer. Dit skulle jag åkt, alternativt följt fjällvägen längre upp.
Citera
2019-12-11, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Teori: våld i hemmet. BO avlider. Pojkvännen får på något sätt ner henne i bilen. Åker mot skogen för att gräva, inser då att det är oerhört svårt och tungt att gräva.
Det är då pappan kommer in i bilden.
Pojkvännen ringer efter hjälp.

Där och då, vid den grunda gropen, tas beslut om att dela kroppen. Allt får inte plats och planen ändras. Det som inte får plats ska ner i vattnet.
Och jag tror då att man från land har försökt att kasta ut så långt man kan. Därför har en större kroppsdel, ex bål eller kranie hittats. Den har inte sjunkit utan flutit i land. Medan resterande är gömda.

Därför kanske också en liten blodmängd har hittats i pappans bil, då från pappans eventuella verktyg eller kläder. Men en liten mängd då eftersom det inte räckte till häktning.

Jag hoppas dom kände sig stressade och gjorde misstag.

Är i stort med dig här. Tror iofs. de har försökt att bränna kroppen men misslyckats, då det krävs massor av bränsle för att bränna en kropp. Resterna har dumpats i Bäveån, och minst en kroppsdel har flutit i land och funnits av polis. Det behöver inte vara bål eller huvud som har hittats.
Citera
2019-12-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Exakt vad jag menar Picasso2. Man ska inte överskatta Polisens tid i en utredning med att sitta och leta bland alla inlägg härinne (dessutom inlagda med anonymitet) eller att sitta och gissa sig till olika scenarier. Vi vet ju alla numera att Polisen är kraftigt underbemannade - eller hur?

Lika lite ska man inte heller tro att ens tips kan vara bra att beakta i Polisens utredning. För det KAN vara en pusselbit som de inte visste om - vilket de dessutom har BETT om att allmänheten ska ge dem.

Så tveka aldrig att lämna in/ring/mejla etc in till Polisen - era tips!

Men kom ihåg: Ge dem vettiga tips dvs inte så luddigt att de inte vet vart/platsen ni menar eller vilka ni menar/avser i tipset.

Kom ihåg våldtäktsmordet vid en joggingslinga för inte allt för länge sen. Då gick polisen ut med uppmaning om tips och förklarade vikten av alla tips.
Nåt säga att person ett har sett en röd bil, thats it.
Person två har också sett en bil vid liknande tidpunkt och kan säga att det va en Volvo v70
Person tre ser en röd Volvo V70 köra i närområdet och kör ovanligt fort.
Om en av dessa tre inte lämnar in infon så kan de andra två se ut som nonsens men med alla tre blir det intressant.

Summa summarum, tipsa om allt.
Citera
2019-12-11, 18:52
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Polisen kommer nog inte hitta flera delar av Wilma. Då kan man inte fastställa dödsorsak och MGM blir bara dömd för styckningen, brott mot griftefriden.
Vi vet ju faktiskt inte vad dom hittat eller inte hittat. Det är ju inte säkert man basunerar ut allt.
Åklagarens "vad jag vet..." tidigare, kan(!) ju vara ett sätt att undvika att blåljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in