2019-12-11, 18:54
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Snart U-valla.. lång patrullering
Bara en nyfiken fråga, vad är vitsen med realtidsrapporterna över båtar som rör sig i Uddevalla?
Dom senaste är ju i princip identiska med dom i morse.

Hittar dom nån och vi får reda på det, så är det naturligtvis mycket intressant, men fram till dess?
Citera
2019-12-11, 18:54
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Är i stort med dig här. Tror iofs. de har försökt att bränna kroppen men misslyckats, då det krävs massor av bränsle för att bränna en kropp. Resterna har dumpats i Bäveån, och minst en kroppsdel har flutit i land och funnits av polis. Det behöver inte vara bål eller huvud som har hittats.
Ah just, eldningen ja. Den var kanske plan B efter att grävningen visade sig vara svår.
Delning plan C. Och Vattnet plan D.

Nej, det behöver inte vara bål eller huvud. Men jag tänkte mest att det är små delar i gropen och att större delar som inte fick plats.
Och är man stressad kanske man tror att tyngre delar sjunker.

Usch, alla dom här orden känns obehagliga att ens skriva.
Arma lilla flicka.
Citera
2019-12-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Teori: våld i hemmet. BO avlider. Pojkvännen får på något sätt ner henne i bilen. Åker mot skogen för att gräva, inser då att det är oerhört svårt och tungt att gräva.
Det är då pappan kommer in i bilden.
Pojkvännen ringer efter hjälp.

Där och då, vid den grunda gropen, tas beslut om att dela kroppen. Allt får inte plats och planen ändras. Det som inte får plats ska ner i vattnet.
Och jag tror då att man från land har försökt att kasta ut så långt man kan. Därför har en större kroppsdel, ex bål eller kranie hittats. Den har inte sjunkit utan flutit i land. Medan resterande är gömda.

Därför kanske också en liten blodmängd har hittats i pappans bil, då från pappans eventuella verktyg eller kläder. Men en liten mängd då eftersom det inte räckte till häktning.

Jag hoppas dom kände sig stressade och gjorde misstag.

Det svåra i den teorin är att våga bära ner ett lik till sin bil. Lyckas man med det så är det naturligtvis enklare och ger mindre bevis vid styckning.
Citera
2019-12-11, 18:56
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Självklart får Pappan medverka på sin sons häktningsförhandling. Men åklagaren anhöll honom(och mamman) och på så vis kunde han inte medverka.

Smart och taktiskt!
Citera
2019-12-11, 19:01
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politiskt--korrekt
Det svåra i den teorin är att våga bära ner ett lik till sin bil. Lyckas man med det så är det naturligtvis enklare och ger mindre bevis vid styckning.

Sant. Men å andra sidan vet vi (eller ja, vet och vet..) att BO här lämnat lägenheten på ett eller annat sätt.

Att gå en gång eller flera gånger i hopp om att inte bli upptäckt.

Vilket hände, en granne hörde tunga steg, men såg ingen.
Så därför tror jag att han gick en gång och hade en jädra tur.

Men, jag bara spekulerar. Önskar allt kommer fram senare och att inblandade döms!
Citera
2019-12-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
De har enormt kraftiga propellrar och kan lyfta enorma vikter från grund eller liknande.

De virvlar runt vattnet väldigt mycket, speciellt på utpekade ställen.

Den båten KBV 032 är speciellt gjord för att hämta ut saker ur vattnet.

https://imgur.com/a/ihnAmZd
Stämmer bra, de rör upp väldigt mkt, därför det förr vet inte om de är s längre men man kunde se fiskare lägga sig efter en båt i farleden för att få napp på 2 sek.. då de rör runt såpass djupt att fiskarna blir stressade och hugger på allt.. och nu snackar jag torsk och inte flygfisk.. så mkt möjligt att hårda vinda och många propellrar kan vispa runt ordentligt.. dock lika troligt att de blir till köttfärs om det är mindre delar.. låter bisarrt men mkt möjligt att det är så / blir så.. uscha jag hör hur jag själv låter.. ena teorin pizzerias frysar.. pizzapålägg och nu färdigmalen färs till fisken..ska undvika både fisk och pizzerior ett tag fram över.. har tyvärr inte den minsta tro på att hela flickan återfinns, och den baserar jag på att mgm med familj hade så lång tid att prata ihop sig om hur blånekandet skulle se ut, fram tills döden..en för alla alla för en typ
Citera
2019-12-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Runt här nånstans finns resten av BO.
58.360704,11.960968
Det är lättast att gräva i sand än i hård gjord.
Vad hon FINNS... du kan ju inte gå ut och säga här finns hon... om du inte vet att hin finns, anväänd då en hypotes att att hon "kan finnas" eller får jag tipsa polisen att du vet att hon finns där?
Citera
2019-12-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Bara en nyfiken fråga, vad är vitsen med realtidsrapporterna över båtar som rör sig i Uddevalla?
Dom senaste är ju i princip identiska med dom i morse.

Hittar dom nån och vi får reda på det, så är det naturligtvis mycket intressant, men fram till dess?
tja, Skagerrak forskningsbåt gjorde det hela intressant. och alla hör inne iaf de flesta HOPPAS å då griper man efter halmstrån..inget konstigare än så.. desamma gårdagens flygrunda över sjöarna med helikopter.
Citera
2019-12-11, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Usch, alla dom här orden känns obehagliga att ens skriva.
Arma lilla flicka.

Håller med, har själv döttrar. Men om det kan vara någon tröst så får man hoppas att W var långt borta när allt detta skedde med hennes kropp.
Citera
2019-12-11, 19:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
tja, Skagerrak forskningsbåt gjorde det hela intressant. och alla hör inne iaf de flesta HOPPAS å då griper man efter halmstrån..inget konstigare än så.. desamma gårdagens flygrunda över sjöarna med helikopter.

Det flög en helikopter över Göteborg idag, samband tro, halmstrå?

Givetvis är det konstigt att fartygsrörelser utan påvisad relevans för fallet rapporteras i tråden.

Har alla släppt tanken på att kvarlevor kan finnas på land?
Citera
2019-12-11, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har alla släppt tanken på att kvarlevor kan finnas på land?

Inte jag. Tror att kroppsdelar har dumpats i ett vattendrag (Båveån?), men det är fullt möjligt att nån ytterliggare kvarleva har flutit upp på land i väntan på att upptäckas. Dessutom kan polisen sitta på fler fynd som vi inte känner till.
Citera
2019-12-11, 19:23
Medlem
minhamsters avatar
Nu har SKAGERAK gjort sitt jobb och på väg hem och KBV 032 är i Hamnen i Uddevalla nu (Kl.19:15), dem verkar ta över. Polisaktivitet i området enligt närboende.

SKAGERAK´s dagstur: https://imgur.com/a/ThTpMoz

KBV 032 : https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:327518/zoom:14

// delar ifrån Facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in