2019-12-10, 23:31
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Bra där! Hans farsa står som ägare på en silverfärgad Mercedes S-klass.

Bosatt på Bengtas väg. Hm....har alltid tyckt att norra Tollarp bortanför industriområdet är bedrövligt tråkigt, men det här går ju bortom alla gränser! Är ju samma jävla gator med kvinnonamn som figurerar hela tiden.
Antar att du redan vet men kan vara intressant för de andra som följer.
O/D, BO och A.A har växt upp i samma villakvarter tre gator genom kvarteret och en av de på varje.
Citera
2019-12-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Nej men har man kånkat personen från den plats man sist sett henne & till den plats man hittade henne så borde det vara släpspår ca 200-250 m, man ska dessutom gått i själva ån för att få dit kroppen, borde finnas gott om blod då eftersom det var betydande skador på offret. Jag tycker det låter sannolikt men egentligen vet i fan. Man kan lika gärna lurat in henne i terrängen men det låter jävligt mysko också, dessutom hade vittnet som såg en person komma upp därifrån sett hela händelsen. Det är bra sikt därifrån.

Osannolikt ska det stå.
Citera
2019-12-10, 23:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Han är 20år ja, bara 20. Kan inte hjälpa att tycka synd om honom på ett sätt. En person som är så ung och redan varit med om en massa skit och nu sitter häktad. Han kan inte må bra. Tragiskt att många ungdomar har det så i dagens samhälle, för han lär inte vara den enda i Sverige som knarkar mm
Visar det sig att han är skyldig är det nästintill sorgligt att det ska ha gått så lång, annars hoppas jag han får all hjälp som finns för att hamna rätt. Han och alla andra ungdomar i Tollarp och runt om i landet.

Jo, det är sorgligt. Lite märkligt ändå att det går så pass långt för någon så ung.
Citera
2019-12-10, 23:33
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Morgan
Jag är en av dem som sett mannen springa runt på E22 snubblandes och verkade vilsen. Såg inget bedjande dock. Blev upplockad av en ljus Mercedes (troligen silvrig) och kördes in mot byn efter.

Bra info! =)
Citera
2019-12-10, 23:34
Medlem
Citat:
Kollar du igen så kan du läsa att det är VITTNESUPPGIFTER som säger svart, inte jag. Jag förmedlar bara det jag hört.
Vilket ju inte är intressant förrän dessa uppgifter är bekräftade
Citera
Medlem
Kan AA ha blivit upplockad av svart bil (skåp?) Vid 11-tiden, drogad för att senare återvända och slutföra något och sen bli upplockad igen vid 13-tiden av silver-Merca?

Osannolikt ja, men efter vad som skrivs fram och tillbaka så är bara den ena sann eller båda.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Wow, samtalsstöd 😂 Verkar ha hjälpt mycket. Han skulle åkt in istället så hade aldrig detta hemska hänt och han hade ev ”vaknat” av att tillbringa en tid inlåst. Nu är det två liv som är förstörda för alltid istället ( om han är skyldig)
Vad han gör sen har väl inget med ämnet att göra? Människan är nära släkt till schimpanserna .... du är duktig på att förolämpa.

Vad ska man säga? De såg ju ut som ett gäng schimpanser när de stod och spände sig och surade på Instagram. IQ-nivån verkar ju också vara på schimpans-nivå när de förstör livet för så många inklusive sig själva. De tror att det är så himla hårda och tuffa, men de är verkligen på samhällets botten och får noll respekt av mig. Ingen stolthet och ingen heder. Inte vuxna män. Barnrumpor i adidasbyxor som säkert knappt klarat av skolan.
Citera
2019-12-10, 23:35
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Jag har hängt upp mig lite på detta. Om ån är ganska grund och man tänker dölja en död kropp så har man alternativen: gå ut i ån och försöka sänka kroppen där fåran är djupare eller alt 2 försöka förflytta kroppen längs kanten och försöka dölja den under överhängande träd eller i vassruggar. Det känns intuitivt som att det krävs lite arbetsinsats och personen som gör det kommer sedan gå från platsen kanske både kall, blöt och eventuellt lerig eller har smuts på kläderna? Är det höga kanter/ brinkar runt ån? Stor risk att man halkar i leran och skitar ned sig.

Där är sankmark söder om E22. Stora grästuvor. Gick rätt bra att gå där med gympaskor när vi sökte för då hade det frusit till lite. Dock bara frost, inte snö. Kroppen kan inte ha legat så nära kanten för vi sökte mycket noga där. Man kan väl helt enkelt skjutsa ut en kropp i vattnet med en rejäl knuff så den liksom glider ut i vattnet & sjunker längre ut.

Fan vad ångest vi hade när vi sökte där. Känns ändå skönt att det var dykarna som fann henne. De är ju tränade för den sortens situation. Efter väskfyndet så hängde ångesten som en våt filt över alla som deltog.

Citat:
Den som kör förbi och hämtar upp personen borde ju ha reagerat på varför man kommer blöt och skitig? Sen bör det i bästa fall både lämnat spår i bilen och förhoppningsvis även en del skoavtryck i området om inte marken var frusen och kall den dagen.
Sen skulle jag personligen ha svårt att inte fråga om jag hämtade en bekant som ser ut som om han nyss trillat i ån, vad i hela friden gjorde du där vid denna tiden?

Den som hämtade visste nog redan vad som skett.
Citera
2019-12-10, 23:36
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Är det en omöjlighet att personen kånkat på en kropp och försökt gömma den, samt ringt och inväntat skjuts som den mött upp i iallafall 2 timmar senare, då?

Citat:
Nej men har man kånkat personen från den plats man sist sett henne & till den plats man hittade henne så borde det vara släpspår ca 200-250 m, man ska dessutom gått i själva ån för att få dit kroppen, borde finnas gott om blod då eftersom det var betydande skador på offret. Jag tycker det låter sannolikt men egentligen vet i fan. Man kan lika gärna lurat in henne i terrängen men det låter jävligt mysko också, dessutom hade vittnet som såg en person komma upp därifrån sett hela händelsen. Det är bra sikt därifrån.
Jo jag är benägen att hålla med dig. Jag bara funderar eftersom vittnesmålen är så lika men ändå skiljer sig åt i tidpunkt och färg på bil, så måste antingen dina eller D.Morgans uppgifter vara en förvriden variant på sanningen.

Men du menar alltså att en utomstående sett hela händelseförloppet, dvs. mordet och det som kom att hända efteråt?
Citera
Medlem
Citat:
Antar att du redan vet men kan vara intressant för de andra som följer.
O/D, BO och A.A har växt upp i samma villakvarter tre gator genom kvarteret och en av de på varje.
Och även denna nya "figur" HB då?

Var det så att med åldern så blev det BO+O/D och AA+HB beroende på "intressen"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Morgan
Okej, men då har vi två personer vid olika tidpunkter som blivit upplockade av olika bilar. Det enda jag med säkerhet kan säga att personen som betedde sig märkligt och påverkad på e22 (ett stenkast från fyndplatsen) plockades upp av en ljus/silvrig Merca mellan 13.00- 14.00, bilen kördes sedan in mot byn, alltså i motsatt riktning från e22.

Ok. Ja dig har jag nog ingen anledning att betvivla i det sammanhanget.
Citera
2019-12-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Jo jag är benägen att hålla med dig. Jag bara funderar eftersom vittnesmålen är så lika men ändå skiljer sig åt i tidpunkt och färg på bil, så måste antingen dina eller D.Morgans uppgifter vara en förvriden variant på sanningen.

Men du menar alltså att en utomstående sett hela händelseförloppet, dvs. mordet och det som kom att hända efteråt?

Ja men då skulle själva mordet utföras på den plats där man hittade henne & det tror jag ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in