Citat:
Ursprungligen postat av
snorkherren
Jag har hängt upp mig lite på detta. Om ån är ganska grund och man tänker dölja en död kropp så har man alternativen: gå ut i ån och försöka sänka kroppen där fåran är djupare eller alt 2 försöka förflytta kroppen längs kanten och försöka dölja den under överhängande träd eller i vassruggar. Det känns intuitivt som att det krävs lite arbetsinsats och personen som gör det kommer sedan gå från platsen kanske både kall, blöt och eventuellt lerig eller har smuts på kläderna? Är det höga kanter/ brinkar runt ån? Stor risk att man halkar i leran och skitar ned sig.
Där är sankmark söder om E22. Stora grästuvor. Gick rätt bra att gå där med gympaskor när vi sökte för då hade det frusit till lite. Dock bara frost, inte snö. Kroppen kan inte ha legat så nära kanten för vi sökte mycket noga där. Man kan väl helt enkelt skjutsa ut en kropp i vattnet med en rejäl knuff så den liksom glider ut i vattnet & sjunker längre ut.
Fan vad ångest vi hade när vi sökte där. Känns ändå skönt att det var dykarna som fann henne. De är ju tränade för den sortens situation. Efter väskfyndet så hängde ångesten som en våt filt över alla som deltog.
Citat:
Den som kör förbi och hämtar upp personen borde ju ha reagerat på varför man kommer blöt och skitig? Sen bör det i bästa fall både lämnat spår i bilen och förhoppningsvis även en del skoavtryck i området om inte marken var frusen och kall den dagen.
Sen skulle jag personligen ha svårt att inte fråga om jag hämtade en bekant som ser ut som om han nyss trillat i ån, vad i hela friden gjorde du där vid denna tiden?
Den som hämtade visste nog redan vad som skett.