2019-12-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Du menar på fullt allvar att någon ska ta sig vid sidan av e22 två-trehundra meter i terräng för att plockas upp av stannad bil precis när han når upp till vägen mellan lägenheterna och Önos?
Orimligt

Vad hade du gjort du om du precis begått ett mord? Satt dig på Leos gatukök?
Citera
2019-12-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag tror Fetkorvmedsenap talar sanning. Det var nämligen precis där väskan låg & hon hittades där hon mördades. Ifall Hökare Lars väg fortsatt rakt ner till ån så har ni platsen där väskan låg & det är ju sannolikt där hon mördades & hittades. Kutar man då i panik rakt upp så hamnar man på E22 precis mellan Önos & Betaniavägen 22.

Super, tack.
Då kanske det är någon annan som inte vill att man ska tro på denne skribent.
Vissa som skrev flitigt precis i början av tråden och som verkade ha direkt inside-info slutade skriva. Så vore härligt med relevant och riktig fakta
Citera
Medlem
Citat:
Du menar på fullt allvar att någon ska ta sig vid sidan av e22 två-trehundra meter i terräng för att plockas upp av stannad bil precis när han når upp till vägen mellan lägenheterna och Önos?
Orimligt

Personen kan ha kommit från busshållsplatsen eller var som helst ifrån, jag såg bara när han snubblade runt på vägen och när han blev upplockad och vart den bilen sedan körde. Men visst, det kan ju vara en full/påverkad person som hoppat av malmöbussen och gått på E22 tillbaka till sin skjuts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Morgan
Komma fram? Det är en iakttagelse som polisen värderar därefter. Förankring, ja...hur förankrar man något man blir vittne till och som man tycker är lika märkligt själv? Vid tillfället visste åtminstone inte jag att det fanns en saknad person, nu visar det sig att denna person kan ha legat död bara ett stenkast från där mannen (som uppenbarligen var påverkad av något) stövlade runt och sedan blev upplockad.
Det lär finnas i utredningen
Citera
2019-12-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokerorsostotinon
Stopp stopp stopp! Vänta här nu. Var vänlig och punkta upp allt du känner till och gör det i rätt ordning. Att slänga ut en halv kommentar hit och dit blir bara jobbigt att både följa och förstå.

Hur var personen klädd? Mörkklädd - färg på jackan - grå, svart eller någon annan mörk färg?
Vilken tid var detta - 11.15?
Vilken bil hämtade upp personen? Biltillverkare och färg (dina uppgifter önskas och inte vad någon annan i tråden kommenterat)
Kan Du bekräfta eller misstänker du att denna personen är MGM, eller har du uppgifter om att det ska vara någon annan?

Mörkklädd, 11.15 tiden, en merca (mörkare variant) & enligt häktesförhandlingen så är det AA som sitter häktad, kan dock inte säga att det var han som yrat omkring där längs vägen.
Citera
2019-12-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Mörkklädd, 11.15 tiden, en merca (mörkare variant) & enligt häktesförhandlingen så är det AA som sitter häktad, kan dock inte säga att det var han som yrat omkring där längs vägen.

Vet du något om vem gråkappan skulle vara?
Citera
2019-12-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag tror Fetkorvmedsenap talar sanning. Det var nämligen precis där väskan låg & hon hittades där hon mördades. Ifall Hökare Lars väg fortsatt rakt ner till ån så har ni platsen där väskan låg & det är ju sannolikt där hon mördades & hittades. Kutar man då i panik rakt upp så hamnar man på E22 precis mellan Önos & Betaniavägen 22.

Exakt, tänk dig scenariot då att om det varit fler inblandade så har man hämtat sin bil uppe vid idrottsplatsen/Thage & sen kör bort mot sporthallen, svängt höger vid stopplikten ner mot önos & plockat upp där. Som det redan skrivits om här så skulle det föga vara troligt att någon random stannar där & plockar upp denna person, så det borde varit någon som visste om personen!
Citera
2019-12-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Morgan
Personen kan ha kommit från busshållsplatsen eller var som helst ifrån, jag såg bara när han snubblade runt på vägen och när han blev upplockad och vart den bilen sedan körde. Men visst, det kan ju vara en full/påverkad person som hoppat av malmöbussen och gått på E22 tillbaka till sin skjuts.

Vilket i så fall låter mycket mer rimligt
Citera
2019-12-10, 22:49
Medlem
Citat:
Det lär finnas i utredningen

Även om personen i fråga inte är identifierad eller anses har något med brottet att göra?
Citera
2019-12-10, 22:49
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja vad ska man säga. 20 år gammal och häktad för mord. Finns ingen arbetsgivare som skulle vilja anställa honom även om de fick betalt. Blir till att leva på soc och brott. Kommer troligen själv att sluta sitt liv i en å eller i en buske. Överdos eller brott. Nolla.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske "gammel gosse" som bor hos morsan sin till bortåt 30års åldern.

Han är 20år ja, bara 20. Kan inte hjälpa att tycka synd om honom på ett sätt. En person som är så ung och redan varit med om en massa skit och nu sitter häktad. Han kan inte må bra. Tragiskt att många ungdomar har det så i dagens samhälle, för han lär inte vara den enda i Sverige som knarkar mm
Visar det sig att han är skyldig är det nästintill sorgligt att det ska ha gått så lång, annars hoppas jag han får all hjälp som finns för att hamna rätt. Han och alla andra ungdomar i Tollarp och runt om i landet.
Citera
2019-12-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap

Då har vi två personer som varit på vägen och betett sig konstigt vid olika tidpunkter, det jag såg utspelade sig efter lunch.
Citera
2019-12-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vet du något om vem gråkappan skulle vara?

Nepp, ingen aning. Men jag är säker på att det är en person som E kände sig trygg med, med tanke på klädseln hon gick ut i.

Min magkänsla säger starkt att det inte är 1 st gärningsman till det hela. Förmodligen bara 1 som utfört själva dådet fysiskt men det ligger något jävligt lurt bakom allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in