2019-12-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frognog
AA, transan Elissa som hotat E någon vecka innan och AA:s flickvän. Intressant att dom ser ut att umgås då det spekulerats i ev svartsjuke/relationsdrama tidigare i tråden.

Tycker jag hängt med bra i tråden sen start, men kan ju ha missat nåt som gör att ingen hugger på denna info? Är det inte rätt intressant?

Vilken är källan till det påstådda hotet, och låg det så pass nära som nån vecka tillbaka bara?
Citera
2019-12-11, 12:22
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SacroCuor
Tycker jag hängt med bra i tråden sen start, men kan ju ha missat nåt som gör att ingen hugger på denna info? Är det inte rätt intressant?

Vilken är källan till det påstådda hotet, och låg det så pass nära som nån vecka tillbaka bara?

Det fotot är från juni 2016.

Edit: jag läste för fort och missuppfattade. Ber om ursäkt.
Senast redigerad av OroligLantis 2019-12-11 kl. 12:28.
Citera
2019-12-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Det fotot är från juni 2016.

Jag noterade aldrig tiden, men jag menade att jag tror jag har läst innan, nån som frågade om hon i mitten på fotot där har nån slags relation med nån annan i gänget förutom BO,men inte sett nåt svar på det. Kan som sagt missat..

Edit: Såg ditt tillägg nu.
Citera
2019-12-11, 12:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Vem är Elissa? Jag har också missat henne.
Citera
2019-12-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem är Elissa?

Det ska väl vara den transpersonen fr Malmö som enligt uppgift ska ha hotat BO nån vecka innan hon försvann om jag förstått saken rätt.
Citera
2019-12-11, 12:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det ska väl vara den transpersonen fr Malmö som enligt uppgift ska ha hotat BO nån vecka innan hon försvann om jag förstått saken rätt.

Är det bara postaren du citerar som nämner Elissa och dessa hot?
Citera
2019-12-11, 12:33
Medlem
Citat:

Nej det läste jag rätt tidigt i tråden, ska se om jag kan söka rätt på det.
Citera
2019-12-11, 12:41
Medlem
Citat:

Namnet Elissa nämns redan på andra sidan av tråden, men kan inte hitta inlägget där hotet först kom upp. Inte ofta jag skriver här så är inte så haj på sökfuntionen får jag erkänna. Kanske nån annan minns det..
Citera
2019-12-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
Enligt nyhetssidan lämnade han blomman några timmar efter att man hittade Emilias kropp.

Ja, men just fan!
Citera
2019-12-11, 13:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Nja, visserligen hittades en typ av arbetshandske väldigt nära där väskan hittades som ju kan vara något man inte haft med sig första gången. Men har man tid att vara kylig vid ett andra besök så går man ju upp till Per Jägares väg & tar tunneln under E22 istället för att återigen rusa upp till vägen & komma över räcket direkt från sankmarken.

Hade han gått till Per Jägares väg & ner i tunneln under E22 så hade aldrig hela detta kaos med att komma upp över räcket på E22 från träskmarken uppstått. Vilken jävla sopa, ärligt talat!

Sopa på det mesta + bensotorsk + knarkare = 0 konsekvenstänk.
Inte konstigt att polisen fick tag i honom så snabbt.
Citera
2019-12-11, 13:46
Medlem
Är infon jag gav er igår mer trovärdig idag eller?
Citera
2019-12-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Varför tror du det?

Hela resonemanget saknar logik, alternativt bygger på en väldigt svag sådan.

Det förutsätter exempelvis att mordet var planerat, vilket ingenting tyder på i nuläget. Om det var planerat, skulle då, enligt godkännande-från-gudfadern-hypotesen, AA frågat Rommin: ”Jag har tänkt mörda Emilia på ett slarvigt sätt och hamna i fängelse i tio år. Får jag lov? Hämta mig gärna i din bil sedan när jag är hög som ett hus och irrar runt på E22. Kanske i två omgångar rent av om jag vill tillbaka dit en andra gång”.

Återigen, om vi utgår från vad som är känt, inte fria spekulationer baserade på fantasier eller rykten, vad tyder på att RJ måste(?!) ha godkänt mordet?
Du har förstås rätt, finns inget som tyder på någon form av planering och statistiken för drogrelaterade mord visar väl på rätt låg procent planering alltså kanske som oftast dråp.

Vad gäller spekulationer så brukar det inte alltid vara av ondo, men när spårar ur (t.ex. pizza-spåret i Wilma tråden) så är det outhärdligt att följa tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in