2019-12-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Vad är det här för folk egentligen?!

hens pappa är konstapel dessutom
Citera
2019-12-06, 17:13
Medlem
Är tidpunkten för dödsfallet fastställt?
Citera
2019-12-06, 17:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
På vilket sätt motsäger du mitt inlägg? Som sagt, det är lång väntan till utredning, men när den väl är igång är de snabba på att proppa i dig hormoner. Och nej, Uppdrag granskning visade normalfallen, inte extremerna.

Kan inte alla som är nyfikna på transsexualitet och könsbyte starta en egen tråd och diskutera allt där. Om det ska heta hon eller han och utredningar osv. Hormoner, operationer, juridiskt kön, namnbyten. Allt sånt kan ni ta i en egen spännande transtråd.
Citera
2019-12-06, 17:14
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Sedan 2009 är namnlagen könsneutral för myndiga, och från 2012 kan personer över 12 år byta förnamn oavsett juridiskt kön. Det står alla över 12 år fritt att byta namn till Mats, Anna eller Estelle oavsett kön. Kraven på skojiga namn har skärpts rejält, är närmast omöjligt för någon att följa Kim-Jong Sexy Glorious Beast Divine Dick Father Lovely Iron Man Even Unique Poh Un Winn Charlie Ghora Khaos Mehan Hansa Kimmy Humbero Uno Master Over Dance Shake Bouti Bepop Rocksteady Shredder Kung Ulf Road House Gilgamesh Flap Guy Theo Arse Hole Im Yoda Funky Boy Slam Duck Chuck Jorma Jukka Pekka Ryan Super Air Ooy Rusell Salvador Alfons Molgan Akta Papa Long Nameh Ek i fotspåren numera.

Ok tack för info man lär sig något varje dag här på FB, Ja för hennes minne & dom anhöriga hoppas jag polisen ror detta i hamn & att dom hittat rätt GM
Citera
2019-12-06, 17:15
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Åklagaren nämnde på ett inslag på TV 4 att Emilia hade mycket skador på sin kropp. Vad tror ni har hänt henne? Låter som misshandel och strypning.

Gissar på knivhugg.
Citera
2019-12-06, 17:22
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
På vilket sätt motsäger du mitt inlägg? Som sagt, det är lång väntan till utredning, men när den väl är igång är de snabba på att proppa i dig hormoner. Och nej, Uppdrag granskning visade normalfallen, inte extremerna.

Det jag primärt motsätter mig är att utredningen går fort för personer som av diverse skäl ertappats med illegala droger i kroppen, rutin att de ombeds lämna regelbundna rena prover för att utredningen ska rulla på. Hur stor gruppen är eller hur vanligt det är att den gruppen håller sig drogfria den period som krävs har jag ingen uppfattning om. Jag har inte kvalifikationer att bedöma om kravet på drogfrihet är rimligt eller för hårt, neka en patient vård för att de röker cannabis är brutalt men i de här fallen kanske nödvändigt att utesluta att könsdysforin påverkas av rusmedel, ingen aning. Röker jag på blir jag sugen på sötsaker, inte på att byta kön, men jag skulle inte heller fatta livsavgörande beslut under drogpåverkan.

Nåväl, trots att jag bedömer vår dialog som betydligt mer intressant och saklig för tråden än de otaliga "var hon en han" och "blä en trans" så släpper jag transfrågan nu då vi inte ens vet om den har med GMs motiv att göra.
Citera
2019-12-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Emilia kanske inte visste att det fanns annonser i omlopp. Ni är så fel ute. De är i 19-20 års åldern och har precis gått ut gymnasiet. Diana bor hemma hos sina föräldrar. Bilderna är tagna i pojkrummet i villan. Finns inget tungt missbruk och drogskulder. De har typ provat att röka cannabis på helgerna för några hundralappar och kanske testat någon tablett max. Varför posta sin instagram i en sexannons? Silikonbröst bekostar den vanliga allmänsjukvården om du är under utredning för könsbyte.

Jag håller med dig, är man SÅ öppen med prostitution så bör ju nån i familjen reagerat och agerat..
Citera
2019-12-06, 17:27
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Jag håller med dig, är man SÅ öppen med prostitution så bör ju nån i familjen reagerat och agerat..
Svårt att agera då hon var en myndig person då kan inte familjen göra så mycket åt valen hon gjorde i sitt liv, Enda dem kan vara väl att finnas där för hon etc etc men sedan som sagt inte mycket mer än så!
Citera
2019-12-06, 17:34
Avslutad
Har hört rykten om att Emilia var zigenare, stämmer det?
Citera
2019-12-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulken44
hens pappa är konstapel dessutom
Menar du att Emilias pappa är polis?
Citera
2019-12-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk