Citat:
Ursprungligen postat av
FritiofPiraten
På vilket sätt motsäger du mitt inlägg? Som sagt, det är lång väntan till utredning, men när den väl är igång är de snabba på att proppa i dig hormoner. Och nej, Uppdrag granskning visade normalfallen, inte extremerna.
Det jag primärt motsätter mig är att utredningen går fort för personer som av diverse skäl ertappats med illegala droger i kroppen, rutin att de ombeds lämna regelbundna rena prover för att utredningen ska rulla på. Hur stor gruppen är eller hur vanligt det är att den gruppen håller sig drogfria den period som krävs har jag ingen uppfattning om. Jag har inte kvalifikationer att bedöma om kravet på drogfrihet är rimligt eller för hårt, neka en patient vård för att de röker cannabis är brutalt men i de här fallen kanske nödvändigt att utesluta att könsdysforin påverkas av rusmedel, ingen aning. Röker jag på blir jag sugen på sötsaker, inte på att byta kön, men jag skulle inte heller fatta livsavgörande beslut under drogpåverkan.
Nåväl, trots att jag bedömer vår dialog som betydligt mer intressant och saklig för tråden än de otaliga "var hon en han" och "blä en trans" så släpper jag transfrågan nu då vi inte ens vet om den har med GMs motiv att göra.