2019-12-10, 22:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Att du inte förstår ditt eget motsägande är förbluffande.
Exakt vad har jag sagt som är en motsägelse?
Citera
2019-12-10, 23:00
Medlem
constants avatar
Citat:
(vad tyckte du om den jag länkade innan, häftig va?)?
Har du länkat något evidens för att jorden är platt? Länka igen och förklara hur det är ett evidens. Tack.
Citera
2019-12-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Exakt vad har jag sagt som är en motsägelse?

Tror jag blandat ihop dig med någon tidigare inhoppare, ursäkta. Det du skriver är tillräckligt konsekvent för att inte ge mig huvudvärk.
Citera
2019-12-10, 23:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag kan verkligen inte ignorera en så pass viktig beståndsdel som kurvaturen, ledsen. Att ni kan göra det får mig att ana ugglor i mossen när det kommer till denna debatt.
Men det är ingen som ignorerar detta. Det du som ignorerar alla övertydliga bevis.

Citat:
Ni har en teori. Jag har en teori.
Vad har du för teori? Har jag missat det? Du säger själv att du inte har några bevis för en plattjord och att observationer inte stämmer med den teorin, så vilken är din teori menar du?

Citat:
Att jorden ej tycks röra sig under mina fötter, är evidens för att den ej gör det.
Det argumentet säger väl allt.
Du anser alltså att det finns evidens på att ett flygplan inte rör sig i luften!?

Jag lämnar dig ifred nu.
Citera
2019-12-10, 23:09
Medlem
448s avatar
Citat:
Jag underkänner de sakerna du nämner som vetenskapliga bevis, det stämmer.

Finns mätningar gjorda som inte visar någon kurvatur. Ska du acceptera dem som du vill att jag accepterar vad en dokumentär på Netflix visar?

Sök på LOS kalkylator - frisiktskalkylator på nätet tex men en person som dig som lidit svår proteinbrist som liten o bara fått äta maskrosblad har ju en hjärna stor som en tomat
Citera
2019-12-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du anser alltså att det finns evidens på att ett flygplan inte rör sig i luften!?

Jag lämnar dig ifred nu.

Det finns evidens för att ett flygplan som står still på marken, ej rör på sig. Tack, lämna mig ifred nu. 👍
Citera
2019-12-10, 23:11
Medlem
Citat:
Men snälla rara, en båt som tycks försvinna vid horisonten är ett icke-bevis för en kurvatur. Likaså en måne som ej lyser fullt. Eller varför inte en bild, tagen från rymden? Det är inte bevis, hur mycket du än vill att det är så.

Ja, skit i dem du. Låt bara resultat som pekar åt samma håll som du tittar tilltala dig. Den här är en personlig favorit:
https://youtu.be/QVa2UmgdTM4
Gillar särskilt den medryckande musiken samt klippningen, känns som att jag tittar på en riktig schysst actionrulle! Med en gammal WWE-brottare i spetsen, passar nog dig alldeles utmärkt.

Vila på du. Jag är vaken och håller ögon och sinne öppna.

Den där filmen är en del av deceptionen kring den här frågan, den har blivit nedmonterad redan av konspirationsteoretiker anledningen till att man gjort den så dåligt är för att spä på dessa konspirationer om en platt jord.
Helikoptern är inklippt , man kan se det pga. fåglarna som flyger förbi på exakt samma ställe både nr helikoptern är med och när den inte är med. Detta är alltså gjort med flit för att spä på platt jords konspirationen.
Stanna klippet i 2 fönster bredvid varandra på 14:10 och på 13:12 så ser du.
Steven Hawkins är en hel stor konspiration i sig själv men det hör inte hit just nu (FAKE).

Redan när Obama sa i TV att platt jordarna var på frammarsch så kunde man ana så kallade ugglor i mossen.
Man vill helt enkelt att folk ska tro på den här konspirationen.
Antingen så kommer man använda den som argument för att lagstifta om spridning av "konspirations teorier" eller så vill man helt enkelt inte att konspirationsforskare skall börja titta ut i rymden...

Mina tidigare inlägg idag i denna tråd visar hur man enklast bevisar att plattjorden är fake.

Plattjorden motbevisas enklast med observationer av stjärnor och himlakroppars rörelsemönster. Att försöka sig på mätningar av kurvaturer och annat är bara jobbigt och förvirrande.
Citera
2019-12-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Sök på LOS kalkylator - frisiktskalkylator på nätet tex men en person som dig som lidit svår proteinbrist som liten o bara fått äta maskrosblad har ju en hjärna stor som en tomat

Ännu en globförsvarare uppenbarar sig, osandes intellektuell storhet och som vanligt ett underbart tillskott till debatten. Välkommen!
Citera
2019-12-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Plattjorden motbevisas enklast med observationer av stjärnor och himlakroppars rörelsemönster. Att försöka sig på mätningar av kurvaturer och annat är bara jobbigt och förvirrande.

Då vill jag, innan du använder dig av stjärnhimlen som något du kan motbevisa en platt jord med, att du förklarar för mig i detalj vad det är vi tittar upp på, från en platt jord.

Eftersom du pekar uppåt och använder dig av det vi ser där uppe, för att motbevisa något vi upplever här nere, måste du verkligen veta vad det är du pekar på.
Citera
2019-12-10, 23:20
Moderator
Länkpost raderad. Dessa är, inte helt överraskande, lika otillåtna idag också.

/Moderator
Citera
2019-12-10, 23:34
Medlem
Citat:
Då vill jag, innan du använder dig av stjärnhimlen som något du kan motbevisa en platt jord med, att du förklarar för mig i detalj vad det är vi tittar upp på, från en platt jord.

Eftersom du pekar uppåt och använder dig av det vi ser där uppe, för att motbevisa något vi upplever här nere, måste du verkligen veta vad det är du pekar på.

Eftersom att himmelen är sömlös, det vill säga att om du tar och går härifrån mot sydpolen så kommer fortfarande samma himmel vara över dig när du kommer fram.

På Norra halvklotet så snurrar himmelen från jordligt perspektiv i en cirkel runt polstjärnan.
På Södra halvklotet snurrar himmelen fortfarande från jordligt perspektiv runt en punkt men utan att polstjärnan är i mitten. (du kan få ut var denna punkt är med stjärntecknet crux, southern cross)

Detta får till följd att plattjordsmodellen blir helt omöjlig, för på plattjorden kan endast en mittpunkt finnas i himlavalvet, den andra mittpunkten hade varit under plattjorden, alltså på baksidan.
Plattjordsmodellen kan omöjligt ha 2 mittpunkter i himlavalvet, du hade alltså alltid haft polstjärnan i mitten.

Det enda sättet detta kan vara fel är om alla filmer och kort från södra halvklotet på så kallade ”star trails” skulle vara lögner och förfalskningar.
Detta verkar dock inte troligt, och det enda som krävs för att bevisa det skulle vara en resa till ett land i den södra hemisfären och filma stjärnhimmelen.

Edit. kommer du på något som motbevisar det jag säger så är jag idel öra, jag finner inget nöje i att ha en felaktig bild av hur det fungerar.
Senast redigerad av The-Servant 2019-12-10 kl. 23:45.
Citera
2019-12-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Eftersom att himmelen är sömlös, det vill säga att om du tar och går härifrån mot sydpolen så kommer fortfarande samma himmel vara över dig när du kommer fram.

På Norra halvklotet så snurrar himmelen från jordligt perspektiv i en cirkel runt polstjärnan.
På Södra halvklotet snurrar himmelen fortfarande från jordligt perspektiv runt en punkt men utan att polstjärnan är i mitten. (du kan få ut var denna punkt är med stjärntecknet crux, southern cross)

Detta får till följd att plattjordsmodellen blir helt omöjlig, för på plattjorden kan endast en mittpunkt finnas i himlavalvet, den andra mittpunkten hade varit under plattjorden, alltså på baksidan.
Plattjordsmodellen kan omöjligt ha 2 mittpunkter i himlavalvet, du hade alltså alltid haft polstjärnan i mitten.

Det enda sättet detta kan vara fel är om alla filmer och kort från södra halvklotet på så kallade ”star trails” skulle vara lögner och förfalskningar.
Detta verkar dock inte troligt, och det enda som krävs för att bevisa det skulle vara en resa till ett land i den södra hemisfären och filma stjärnhimmelen.

Edit. kommer du på något som motbevisar det jag säger så är jag idel öra, jag finner inget nöje i att ha en felaktig bild av hur det fungerar.

Tror vi missförstår varandra, du beskriver hur det du pekar på ser ut, jag efterfrågar vad det är du pekar på.

Utan att veta vad det är du pekar på, kan jag inte godta det som någonting som motbevisar en platt jord. Eftersom du inte egentligen vet vad du pratar om (om jorden är platt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in