2019-12-10, 21:26
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Vet ej vart bilen ska ha kört, tyvärr!
Vet inte heller vem som skulle kunna äga den! Borde ju typ kunna gå att söka? Ett jävla jobb blir det men rent teoretiskt borde det ju gå om man går igenom alla som varit på tal här på flash.

Här rullar ju runt en riktig gangster-Mercedes. Svart kombi med stora fälgar. Bör köras av någon yngre förmåga.
Citera
2019-12-10, 21:27
Medlem
OroligLantiss avatar
Ev är jag femma på bollen, men han kikade på A's Instagram och hittade M*ns. Tror att han har nämnts tidigare, men det blir för många namn att hålla reda på.

Men att han dagen efter Emilias försvinnande, alltså 23 november, lägger upp ett foto med texten "allways the hunter, never the prey" känns oroande.
Förvisso verkar han vara en stor filosof med många tunga meningar, såsom "death before dishonor", så det kanske bara är en olycklig slump.
Citera
2019-12-10, 21:30
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller att AA skrytsamt bjussat på tjack i perioder, och vill ha igen det om han själv sitter i knipa.

Jo, jag känner igen det där med att "bjuda". Har tyvärr känt en sån tölp.
Citera
2019-12-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Här rullar ju runt en riktig gangster-Mercedes. Svart kombi med stora fälgar. Bör köras av någon yngre förmåga.

Om det är den jag tror du menar så är den helt legitim. Den tillhör en jag känner men som mycket väl kan köras av en yngre kille som inte ingår i kretsen kring E.
Citera
2019-12-10, 21:35
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och många bilder på honom på Instagram:
https://www.instagram.com/jordgubbeen/

Kan återigen konstatera att jag inte gillar hans uppsyn.
Hade inte gjort det även om han inte var misstänkt för mord.
Samma surmulna uttryck på samtliga bilder.
Ser konstant missnöjd ut. Och ingen trevlig blick.
Nånting är ruttet...

Och hans kommenterande polare ser alla ut som missbrukare.
Patetiskt och tragiskt

Ja vad ska man säga. 20 år gammal och häktad för mord. Finns ingen arbetsgivare som skulle vilja anställa honom även om de fick betalt. Blir till att leva på soc och brott. Kommer troligen själv att sluta sitt liv i en å eller i en buske. Överdos eller brott. Nolla.
Citera
2019-12-10, 21:41
Medlem
Hallå, vad tror ni om hon Dan*ellas blogginlägg? Där hon skriver att hon troligen är den sista som sett E i livet?

Videosamtal? Vem gick hon med då? Vart var hon och vad sas?

Frågorna blir många!
Citera
2019-12-10, 21:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och många bilder på honom på Instagram:
https://www.instagram.com/jordgubbeen/

Kan återigen konstatera att jag inte gillar hans uppsyn.
Hade inte gjort det även om han inte var misstänkt för mord.
Samma surmulna uttryck på samtliga bilder.
Ser konstant missnöjd ut. Och ingen trevlig blick.
Nånting är ruttet...

Och hans kommenterande polare ser alla ut som missbrukare.
Patetiskt och tragiskt

Ah, så exakt stil som chavs så det nästan blir pastisch.
Citera
2019-12-10, 21:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja vad ska man säga. 20 år gammal och häktad för mord. Finns ingen arbetsgivare som skulle vilja anställa honom även om de fick betalt. Blir till att leva på soc och brott. Kommer troligen själv att sluta sitt liv i en å eller i en buske. Överdos eller brott. Nolla.

Kanske "gammel gosse" som bor hos morsan sin till bortåt 30års åldern.
Citera
2019-12-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarparen
D/O är en väldigt lurig individ, hade inte förvånat mig ett dugg om hen är inblandad!
Förövrigt så gick Emilia på pisseprov regelbundet då hennes utredning sattes på väntan efter en drograttfylla.

Emilia var en väldigt fin tjej men det verkar som vanligt som att alla var hennes bästavän nu när hon hittats avliden, men av vad jag själv såg under tiden jag umgicks med henne så var det bråk hit och bråk dit (dock inget med mordet att göra)
Jag var vän med Emilia och även med många i hennes familj/släkt i många många år.

Såg även ett rykte om att E's pappa inte skulle varit snäll mot henne, det skulle jag vilja säga är bullshit. Trots era fördomar mot resandesläktet i tollarp så vågar jag säga att E's pappa älskade sitt barn väldigt mycket (naturligtvis)

Jag är reggad enbart för denna tråden och enligt flashback är sanningshalten baserat på antalet inlägg, tro mig om ni vill annars skiter ni i det. Det märks tydligt vilka som kände Emilia och vilka som är ute och cyklar med sina teorier.

Tillsist : vila i frid och hälsa de andra änglarna från tollarp!

Jag vet också att E’s pappa älskar sitt barn och gjorde allt för att saker och ting skulle bli bra för henne. Finns det några som sörjer nu så är det föräldrarna! Sen är man inte alltid så rationell som förälder, tonåringar är tonåringar och mina idag vuxna barn har definitivt suckat och förtalat mig också genom åren. Det hör liksom till.... Sånt är tacksamt för utomstående att komma ihåg nu!
Citera
2019-12-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Finns det någon i kretsen som fanns runt Emilia som kör en svart Mercedes?

Jag är övertygad om att detta är ett försök till att dirigera om diskussionen. Vi kan glömma bedjande typer, bilar som stannar på E22 med mera. Dessutom har inga avspärrningar tagits ner mig veterligen. Banden fladdrar brustna i vinden och påminner ständigt oss som rör oss i områdena om det som hänt. Normalt tas inga band ner heller vad jag vet, de brukar få hänga tills de blåst bort.
Citera
2019-12-10, 21:49
Medlem
Nikhitas avatar
Jag såg det med, men tänkte sedan att hon skrivit fel och egentligen menade att det var länge sen hon träffade Emilia.

Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Hallå, vad tror ni om hon Dan*ellas blogginlägg? Där hon skriver att hon troligen är den sista som sett E i livet?

Videosamtal? Vem gick hon med då? Vart var hon och vad sas?

Frågorna blir många!
Citera
2019-12-10, 21:56
Medlem
Mercedes ja, svart nej. Den är ljus så skulle säga silvrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in