2019-12-10, 11:26
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thera
Angående ”Leif” är det väl väldigt ovanligt med 15-30-åringar som heter så.

Det kan inte vara så att hon syftade på Leif som pappa till gärningsmannen?

Leif kanske är nån bekant eller gammal klasskamrat till henne, och hon kände igen GM som son till Leif.
Leif är en tolkning av vad AL kväste ur sig i ett svårt skadat tillstånd. Det kan vara ngt annat hon försökte säga innan hon förlorade medvetandet.
Citera
2019-12-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Leif är en tolkning av vad AL kväste ur sig i ett svårt skadat tillstånd. Det kan vara ngt annat hon försökte säga innan hon förlorade medvetandet.
Vi vet inte ens om Leifgrejen hänt eftersom det är tredjehandsuppgifter. Polisen har inte frågat efter Leif. Alla gissningar är bra gissningar men fortfarande bara gissningar
Det känns som att det bara går runt runt.
Den här tråden andas verkligen hopplöshet nu.
Citera
2019-12-10, 21:44
Medlem
kallesgranne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheodoreKaczynski
Tänker du på NV?

Mvh

Ja, det stämmer.
Citera
2019-12-10, 21:56
Avslutad
Jag tycker ni står och stampar.

Vad med ett cykelspår? Någon som cyklar förbi blir retad av ungar, eller till och med får punktering av häftstift.

Han blir arg. Alltså, sök på cyklister, som rörde sig på stråket.
Citera
2019-12-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Vi vet inte ens om Leifgrejen hänt eftersom det är tredjehandsuppgifter. Polisen har inte frågat efter Leif. Alla gissningar är bra gissningar men fortfarande bara gissningar
Det känns som att det bara går runt runt.
Den här tråden andas verkligen hopplöshet nu.
Fast det är väl ingen skillnad mot förut, eller? Inte så att det varit uppe några spår här som kan klassas som annat än spekulationer. Däremot finns några tunga gubbar i tråden som haft personer uppe som varit bra scoutade och rimliga kandidater. I övrigt är tråden tidsfördriv, DNA är sista chansen att lösa detta, och jag gissar på att det blir fail på det spåret också.
Citera
2019-12-11, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tycker ni står och stampar.

Vad med ett cykelspår? Någon som cyklar förbi blir retad av ungar, eller till och med får punktering av häftstift.

Han blir arg. Alltså, sök på cyklister, som rörde sig på stråket.
Cykelspåret? Why not? En sista ljusglimt i decembermörkret. Vi har väl vandrat runt nu i en möbiusslinga 15 år drygt och visst kan det ses som ett tidsfördriv, dock ett konstruktivt sådant.
För att cykelspåret ska ha någon bäring krävs att cyklisten blivit varse M, när han gjorde något sabotage. Cyklisten bör alltså ha noterat just M. Kanske att M var enda invandrarpojke bland sina brothers in crime?.
Citera
2019-12-11, 10:42
Medlem
Mörda någon för en cykel? Hur troligt låter det? Ne familje spåret plus databutiken är nog mer troligt. Glöm inte att familjen kände sig både hotade och förföljda tiden innan morden, lägg till soppåsen i trapphuset med. En 14 årig praktikant smög ju runt deras bostad tiden innan med. En missnöjd kund som antingen blivit blåst på fel delar till sin dator eller fått sin dator tömd. Han kan ha blivit hånad i butiken av dom som jobbade där när han ville dom skulle kompensera han, då skratta dom bara kanske även mohammad, dom äldre vågar han sig inte på men mohammad är ju ett enkelt byte när han är själv. Som andraval har det med familjens skumma affärer att göra, dom drog ju direkt efter morden för att dom fortfarande inte kände sig säkra i Linköping.
Citera
2019-12-11, 21:24
Medlem
Tror att det sitter två släktforskare och kör som indianer på Garnisonen. Sheriffen Staaf har ställt in deras julledighet med moroten: "Om ni hittat fanskapet innan 24:e så får ni ledigt, annars låser jag fast er. Inga jävla nyårsklockor för er inte".

Minns att det tog ett jävla tag att få träffarna efter att man skickat in DNA. Via det standardmässiga testet hos FTDNA kan man inte se så mycket mer än träffarnas släktträd, man kan dock inte se sig själv. Antar att det finns kralligare prov som visar en i släktträd eller nåt.
Citera
2019-12-12, 02:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Denna cykelteorin låter inte troligt, men jag att båda offren var tillfälliga offer som var på fel ställe vid fel tidspunkt och stötte på fel person(er). Jag har goda förhoppningar om att vi kommer att få en lösning på denna gåta, spåren är inte många men mkt värdefulla och i framtiden så kanske man får en fullträff i DNA.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-12-12 kl. 02:04.
Citera
2019-12-12, 15:50
Medlem
Jag har för mig att någon av vittnesuppgifterna beskrev att mannen hade knälång jacka/rock. Kan det inte varit så att han har gått till någon skogsväg i närområdet till ica där han släppte mössan och slängt sina kläder där?
Min teori:
Mannen använde kläder som han hade inte haft på sig sedan tidigare och spåren slutar efter ica affären i med att han valde att gå in i skogen.
Mannen slängde av mössan vid ica butiken för att det såg diskret ut och han visste att det skulle vara för konstigt att slänga av sig jackan eller rocken så därför kanske gick han någonstans till skogen och slängde av resten av kläderna, kanske till och med grävt ner kläderna eller bränt upp dom. Har man ens kollat i skogsområdena runt den här tiden?
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2019-12-12 kl. 15:53.
Citera
2019-12-13, 12:06
Medlem
Link04s avatar
Tycker att Hassans media beteende är i en klass för sig. Hittar inget annat fall där anhöriga till en mördad person dagen efter mordet bjuder in media till sin bostad för att visa att man sörjer. Känns som att man vill ta den biten mer privat. Är säkert ett försök att visa att man inte bär på någon skuld till det som inträffat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql7L78/mohammed-blev-bara-atta-ar

Pojkens familj: Vi är övertygade att det är en galning
Citera
2019-12-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tror att det sitter två släktforskare och kör som indianer på Garnisonen. Sheriffen Staaf har ställt in deras julledighet med moroten: "Om ni hittat fanskapet innan 24:e så får ni ledigt, annars låser jag fast er. Inga jävla nyårsklockor för er inte".

Minns att det tog ett jävla tag att få träffarna efter att man skickat in DNA. Via det standardmässiga testet hos FTDNA kan man inte se så mycket mer än träffarnas släktträd, man kan dock inte se sig själv. Antar att det finns kralligare prov som visar en i släktträd eller nåt.

Nä, men det är inte helt svårt att sortera gissningsvis släktskap med lite kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in