2019-12-10, 11:10
Medlem
K.Blomkvists avatar
Hittills så har SKAGERAK letat efter bildäck eller fisk idag.

https://imgur.com/a/RKYcKYI
Citera
2019-12-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Tack för klargörandet. Du vet lite mer än du säger?

Det har ju media gått ut med, att de inte söker efter W utan är ute på annat uppdrag, men att om de ser något av intresse för utredningen, så rapporterar de det.
Citera
2019-12-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag tror att de har anledning att tiga mer än vanligt, för att MGM2 och MGM3 inte ska veta vad som framkommit, då de fortfarande är misstänkta.
Men det har stått tidigare underutredningen i tråden här, att MGM1 synts på en övervakningskamera
i en bensinmack /butik i Ljungskile vid aktuell tidpunkt för brott (jag tror det var just innan, någon som minns?)

Vad som framkommit av mobiltelefoner har jag inte sett ett ord om i media.
Ja, jag undrar verkligen hur mycket polisen visste redan i inledningen av fallet. Förmodligen en hel del med tanke på tidiga mordmisstankar, etc. De kan mycket väl ha misstänkt flera inblandade sedan länge, och därav radiotystnad.
Citera
2019-12-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag tror att de har anledning att tiga mer än vanligt, för att MGM2 och MGM3 inte ska veta vad som framkommit, då de fortfarande är misstänkta.
Men det har stått tidigare underutredningen i tråden här, att MGM1 synts på en övervakningskamera
i en bensinmack /butik i Ljungskile vid aktuell tidpunkt för brott (jag tror det var just innan, någon som minns?)

Vad som framkommit av mobiltelefoner har jag inte sett ett ord om i media.
Nej, att mgm1 har synts på övervakningskamera är enbart en spekulation!!! Det gäller att hålla isär spekulationerna i tråden och faktan!
Citera
2019-12-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Skämt, eller har du källa på detta?
Citera
2019-12-10, 11:26
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr1chan
Skämt, eller har du källa på detta?

Finns ingen källa förutom att använda sina egna ögon.

Dessutom en blandning mellan skämt och ironi.
Citera
2019-12-10, 11:26
Medlem
Citat:

däck från däcklagret kanske, såg pappan är vän med ägaren och löjligt nära hem till pappan med för den delen.
Citera
2019-12-10, 11:29
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:

Hmmm tyvärr finns det de som tar dig på orden, de har nog hittat bildäck och fisk men jag tror de hoppas på annat. Så vitt jag kan se söker de där i djuprännan där det lätt dras ner och dras utåt med strömmarna.
Jag tycker de ska kalla in MissingPeople och FIKK igen stt gå utmed stränderna nu. Om det finns särskild anledni g att söka i vatten.
Citera
2019-12-10, 11:31
Medlem
Mgm;s far (mgm 2) har ju fyra personer skrivna på sin adress som tydligen inte ens bor där, vilket luktar bidragsbrott. Överväger att göra en anmälan om detta, för om fadern hjälper personer med bidragsbrott så kan han ju få något straff för det. Hoppas att någon mer har samma tanke.
Citera
2019-12-10, 11:31
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
däck från däcklagret kanske, såg pappan är vän med ägaren och löjligt nära hem till pappan med för den delen.
Varför skulle någon som vill att en kropp ska försvinna i havet, använda bildäck?
Däck flyter...
Citera
2019-12-10, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Tänkte på fallet igår kväll när jag låg i sängen. Detta, Yara-fallet samt Bjärredsfamiljen är de fall som har fascinerat mig mest av någon anledning. Kanske för att det är så twistat.

Anyway, jag tänker nu på familjen- även om de släpper T. i brist på bevis men han ändå är skyldig, så är det ju som ett livslångt straff för hela familjen. Tänk att leva med det att du dödat och styckat en flicka.
Inte ens "den" familjen kan ju vara immun mot stigmat. De kan ju aldrig mer vara samma familj. Är det inte då bättre att sona sitt brott inför gud, lagen och samhället och inte minst Wilmas familj. Gör klart, gå vidare sedan.

Eller är jag en idealist som tänker naivt? Kan T och hans familj tycka att framtiden som den kan bli är värd deras tystnad?

Har du någonsin träffat en babbe som kan uppleva skuldkänslor? Jag har då aldrig det. De har absolut inget ansvar för sitt egna agerande och rättfärdigar allt inför sin gud (som vill oss mycket ont)

I hans huvud har han gjort rätt. Tänk dig som en sjuk sekt. Att känna skuld för att ha dödat och styckat en liten flicka har han nog inte förmåga att känna iom sin ideologiska övertygelse.

Som Breivik. Så länge man skjuter "fienden" kan man inte känna skuld. Man agerade ju i nöd.
Citera
2019-12-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Mgm;s far (mgm 2) har ju fyra personer skrivna på sin adress som tydligen inte ens bor där, vilket luktar bidragsbrott. Överväger att göra en anmälan om detta, för om fadern hjälper personer med bidragsbrott så kan han ju få något straff för det. Hoppas att någon mer har samma tanke.
Går tydligen att anmäla detta till polisen men även direkt till FK och liknande. Känner du för det uppmuntrar jag dig givetvis, det värsta som kan hända är ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in