2019-12-09, 13:11
Medlem
Någon som vet om man kan köpa Hanssons/FMs ”Air Blast” löst (och isåfall var)? Eller måste man köpa fyrverkerisatsen ”Big Bang/Big Boom”?
Citera
2019-12-09, 14:04
Medlem
Ni som köpt bombsäker innan. Ser inte årets variant ganska mesig ut på senaste videon!?
Citera
2019-12-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Ni som köpt bombsäker innan. Ser inte årets variant ganska mesig ut på senaste videon!?

Jo den är bra mycket mesigare än tidigare år
Citera
2019-12-09, 14:45
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:

Ser ut som att årets version har krympt jämfört med förra året

2018:
https://youtu.be/EC5Ui46jw-Q

2019:
https://youtu.be/BwlCv-1dGu0
Citera
2019-12-09, 14:48
Medlem
Harrybs avatar
Citat:

Jämför själv, har ej tid nu. Så får ni gärna berätta vad som saknas. Har aldrig själv köpt det bygge till säck. Men det vore intressant och vet vad som saknas

https://m.youtube.com/watch?v=EC5Ui46jw-Q
Citera
2019-12-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Jämför själv, har ej tid nu. Så får ni gärna berätta vad som saknas. Har aldrig själv köpt det bygge till säck. Men det vore intressant och vet vad som saknas

https://m.youtube.com/watch?v=EC5Ui46jw-Q

2018-
5st 50mm av hans egna.
1st 50mm ur ”explosive-serien”
2st 40mm displaybomb från fyrverkerimästarna
3st thunderking xxl
8st ”thunder” airbomb
5st nightbomb.

2019-
2st 50mm av hans egna.
3st 50mm ”salute”
3st thunderking xxl
4st ”thunder”
4st ”bullet”
3st ? Nightbomb.

Lite svårt att se exakt antal på årets video.
Jag har själv inte köpt någon säck. Tyckte mest den såg liten ut i år.
Citera
2019-12-09, 16:50
Medlem
Citat:
2018-
5st 50mm av hans egna.
3st thunderking xxl
8st ”thunder” airbomb
5st nightbomb.

2019-
2st 50mm av hans egna.
3st 50mm ”salute”
3st thunderking xxl
4st ”thunder”
4st ”bullet”
3st ? Nightbomb.

Skulle säga att det ser ut att vara 4st 50mm i årets säck och 4-6st Nightbomb. Spännande...

Dock tämligen kass presentation av bombsäcken när man måste gissa sig till innehållet :O
Citera
2019-12-09, 17:03
Medlem
Citat:
2018-
5st 50mm av hans egna.
3st thunderking xxl
8st ”thunder” airbomb
5st nightbomb.

2019-
2st 50mm av hans egna.
3st 50mm ”salute”
3st thunderking xxl
4st ”thunder”
4st ”bullet”
3st ? Nightbomb.

Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Skulle säga att det ser ut att vara 4st 50mm i årets säck och 4-6st Nightbomb. Spännande...

Dock tämligen kass presentation av bombsäcken när man måste gissa sig till innehållet :O

Isåfall lägger jag mig platt och erkänner att jag hade fel. Men som du sa. Man kan ju berätta vad som ingår..
Citera
2019-12-09, 18:43
Medlem
Vilken butik är det, och vart hittar man den i gbg?
Citera
2019-12-09, 19:16
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveh
Vilken butik är det, och vart hittar man den i gbg?
Jag vet att den ska finnas på flera platser men dem jag vet är
  1. Biltema vid Blommsterlandet på Backaplan
  2. Bäckebol på Transportgatan, Hisingsbacka, Mitt emot MC Donalds
Snackade precis med dem och beställde precis en Compound
Citera
2019-12-09, 19:19
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Det är väl klart han kommer göra. Skjuta sånt småskit på en provskjutning har han alltid gjort. Hans shema är riktigt konstiga. Kunde börja med 5 raketer sedan en fontän. Kommer ihåg ett år där han sköt kanske 10-15 produkter under 300kr. För fan det är sådant man spontanköper. Eller förra året, 2st provskjutningar där dom enbart hade bytat ut ca 3-4 produkter ifrån förra provskjutningen. Dessutom sköt man bara sitt eget skit som man hade gjort året innan också. Nä se till att skjuta alla tårtor över 500ingen, sen sluta göra dessa livsfarliga finalerna, som Svensson själv eftersträvar.

Kanske gick man efter stigande pris? Fontän efter raketer bara blir konstigt Om man nu gått över till import så förstår jag iofs att man främst skjuter sina egna grejor. Samtidigt är det stort utbud så då vill man ju som kund se lite blandat.. Jag kan väl inte påstå att jag läst om så värst många Svenssons som gjort liknande finaler, antagligen för att det kostar en slant. Det är förstås inget man drar av hemma i en liten trädgård förstås. Just det där är lite märkligt. För några år sedan klagades det i tråden på att det inte fanns en fet tårta på slutet eller en fet final och det har man ju kört med nu senaste gångerna jag tittat iallafall. Vad skulle man köra som final? Kat. 4 vore ju trevligt, men det får jag känslan av är kört, det har man aldrig skjutit vad jag vet. Vad skulle vara en bra final från sortimentet tycker du?

Men visst, det var väldigt repetitivt förra året det håller jag med om. Lite Extreme och Linders hade ju inte varit fel i skjutschemat liksom

Citat:
Dessa finns i två olika versioner en med effekt en med crackling tail. Man ser på kartongen att där står time rain, så det är säkert crackling tail.

Är den snygg? Är inte alls intresserad av vanliga Airshotsen, men såg att du sköt den i någon film. Är den värd att köpa eller var det mer ett felköp i tron om att det var dom vanliga?

Citat:
Ursprungligen postat av liuyang

Har pausat och spolat fram lite och detta verkar det vara:
1x Bullet 65kr
1x Thunder 55kr
1x Thunder King XXL 89kr
4x Night Bomb 88kr (räknar styckpriset utifrån deras erbjudande med 10 för 220kr, dvs 4*22kr)
1x Salute 169kr
4x 50mm bomb 100kr (räknar på förra årets pris på dom, dvs 25kr/st om man köpte fempacket för 125kr)

= 566kr
566kr-499 = sparar 67kr

Förra året:
5st 50mm av hans egna 125kr
1st 50mm ur ”explosive-serien” 98kr
2st 40mm displaybomb från fyrverkerimästarna 69kr
3st thunderking xxl 79kr
8st ”thunder” airbomb 90kr
5st nightbomb. 100kr (räknar styckpriset utifrån förra årets erbjudande med 10 för 200kr, dvs 5*20kr)

= 561kr
561-499 = sparar 62kr

Man sparar inga jättesummor och prisökningarna i år gör ju såklart att den blir mindre.. 22 bomber i år och 24 förra året varav i år 7 st 50mm och i fjol 6 st. Finns plus och minus. Jämfört med Extremes satser där jag jämförde priserna i går (finns någon sida bak) så tjänar man iallafall på att köpa som paket. Ett plus till är att man smällt i ett paket Salute från Extreme. Bra bomber!

Har dock för mig att när den lanserades så fick man väldigt mycket mer bomber?
Citera
2019-12-09, 20:16
Medlem
Fick precis veta att ÖoB kommer sälja hanssons nya super bombastic 25 skott 50 mm. Nice ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in