Citat:
Det är absolut taktiskt riktigt. Med det sagt finns det inget argument som man konkurrera, vare sig i dagsläget eller i en överskådlig framtid när det kommer till slagkraft och effektivitet när det kommer till konkreta åtgärder. Vad Sverigedemokraterna beträffar så är allt underordnat invandringsfrågan. Det är bara titta på alla frågor där de svängt. Det är möjligt att du har rätt i att det kan vara "taktiskt riktigt", fast jag är nog lite tveksam. Bl.a. för att vårt mest invandringskritiska parti, SD, lär vara det sista av alla som vill legalisera droger. Jag tror inte ditt argument kommer få dem på andra tankar.
Oavsett taktik så tror jag att det i alla fall är realistiskt med avkriminalisering även i Sverige framöver. Legalisering tror jag Sverige kommer det vara sista landet i västvärlden att införa...
Oavsett taktik så tror jag att det i alla fall är realistiskt med avkriminalisering även i Sverige framöver. Legalisering tror jag Sverige kommer det vara sista landet i västvärlden att införa...
Citat:
Fakta säger att andelen mordmisstänkta med utländsk bakgrund är 72 procent. Det inbegriper de som gängkrigar för kontroll över lukrativa svarta drogmarknader. Så, nej. Man måste vara efterbliven för att tro denna kriminalitet hade funnits även helt utan invandring. Vi vet alla vad responsen blev när Löfvén stod i Agenda och bedyrade det du gör här och nu. Ingen, precis ingen köpte det.Om det är något som har potential att slå en kil igenom det konsensus du nämner så är det just detta. Dessa frågor är intimt förbundna och kopplingen görs oavsett vad du vill och tycker om saken. I detta fall görs kopplingen till den verklighet som påtalas av Bali.
Citat:
Din önskan och förhoppning om att vi ska sluta se och påtala kopplingar där kopplingar finns kan du glömma.
Ursprungligen postat av Hanif Bali
– När det har etablerats etnifierade underklassgäng som säljer knark, hur kommer man åt det? Är det bara att höja straffen och eskalera det polisiära, och förklara krig mot drogerna? Har någon lyckats med det? Det är klart att det finns exempel, men då har man gjort det med så mycket våld att vi inte skulle tolerera det i ett öppet samhälle.