Citat:
Känns gammeldags att kalla mig "ni", du får gärna säga "du" till mig ;oJag är för legalisering. Tycker bara att ni ska bygga er argumentation på annan grund än gängkriminaliteten. Det är enkelt och gynnsamt att göra poäng av det som sker i samhället idag, det är en genväg för er som vill legalisera. Men den dagen då de upptäcker att Alibaba fortfarande skjuter på Alibaba2 så kommer era motståndare hävda att det ska förbjudas igen.
Det finns andra grunder till varför det borde vara lagligt. Massvis med vetenskaplig fakta, grundläggande principer om demokrati och människans bestämmanderätt. Låt er argumentation vila på det istället. Det kommer ni vinna på i längden, alla ni haschtomtar.
Det finns andra grunder till varför det borde vara lagligt. Massvis med vetenskaplig fakta, grundläggande principer om demokrati och människans bestämmanderätt. Låt er argumentation vila på det istället. Det kommer ni vinna på i längden, alla ni haschtomtar.
Citerar mig själv från tidigare i tråden.
Citat:
Självklart borde vi legalisera lätta droger.
Fördelar:
1) Principfråga. Så långt som möjligt ska man bestämma själv över sin kropp och sitt liv så länge det inte direkt skadar andra.
2) Minska intäkterna och försvåra livet för kriminella gäng.
3) Frigöra resurser från polis och rättssystemet. Skattepengarna kan användas till annat.
4) Ren medmänsklighet. Se missbrukare som sjuka isf brottslingar, se inte rekreationsanvändare som kriminella (räcker med avkriminalisering för denna punkt).
Fördelar:
1) Principfråga. Så långt som möjligt ska man bestämma själv över sin kropp och sitt liv så länge det inte direkt skadar andra.
2) Minska intäkterna och försvåra livet för kriminella gäng.
3) Frigöra resurser från polis och rättssystemet. Skattepengarna kan användas till annat.
4) Ren medmänsklighet. Se missbrukare som sjuka isf brottslingar, se inte rekreationsanvändare som kriminella (räcker med avkriminalisering för denna punkt).
Sedan håller jag inte med dig. Självklart kommer intäkterna för kriminella gäng minska vid en legalisering. Det är ett bra argument. Dock kommer det såklart inte lösa alla problem.