2019-12-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Han gick hem från Rixi runt 21 när de stängde. Han var ensam då. Mesta tyder på en påkörning. Huvudskador och brutet knä. Järnvägen är utesluten

Stänger rixi 21 varje dag?
Citera
2019-12-08, 20:51
Medlem
Nån misstänkt ännu?
Citera
2019-12-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Aha, det var en lågoddsare, riktig finne alltså.
Knivad av en landsman?
Citera
2019-12-08, 21:00
Medlem
foppa555s avatar
Citat:
Han gick hem från Rixi runt 21 när de stängde. Han var ensam då. Mesta tyder på en påkörning. Huvudskador och brutet knä. Järnvägen är utesluten

Hur vet du det angående skadorna?
Citera
2019-12-08, 22:14
Bannlyst
Fyfan vad hemskt med alla dessa människor som blir skadade och mördade. Bara jag som känner att det känns som att det blir oftare och oftare?
Citera
2019-12-08, 22:40
Medlem
Citat:

Vet du om teknikerna hade funnit något mellan vägen och parkeringen? Polisen jag pratade med kunde inte hitta något blodspår mellan vägen och parkeringen, eller rälsen, utan endast spår på parkeringen där han hittats. han sa oxå att det inte var någon pistol eller kniv som orsakat dessa skador och inte heller ett fall. Borde väl funnits några spår på vägen även om det regnat på natten tyckte vi, blodet på parkeringen fanns ju kvar. Eller blev han påkörd på parkeringen? Kan det ha använts något tillhygge?
Citera
2019-12-09, 13:30
Medlem
Hur stort är Hestra egentligen? Själv har jag inte ens hört talas om orten men jag har aldrig sett en brottstråd med så många aktiva från platsen. Halva flashback verkar nästan bo där...!?

Liten bruksort? Är det där Hestra handskar kommer ifrån?

Hur är det med kriminalitet i övrigt och vad består den av för element?

Har det förekommit personrån tidigare på orten?

Vem söp han med på pizzerian, någon hetsig bråkstake?
Citera
2019-12-09, 13:53
Medlem
foppa555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hur stort är Hestra egentligen? Själv har jag inte ens hört talas om orten men jag har aldrig sett en brottstråd med så många aktiva från platsen. Halva flashback verkar nästan bo där...!?

Liten bruksort? Är det där Hestra handskar kommer ifrån?

Hur är det med kriminalitet i övrigt och vad består den av för element?

Har det förekommit personrån tidigare på orten?

Vem söp han med på pizzerian, någon hetsig bråkstake?

Ett litet samhälle på ca 1000 inv. Bland annat kommer hestra handsken där ifrån ja, De har också en skidanläggning som kallas Isaberg.

En hyfsad lugn ort, men har (som alla andra svenska orter och städer) förändrats med åren. För några månader sedan sprängde en stolle sig själv i en lägenheten, just där som SH hittades. Det verkar bo en heldel pack där.. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=7194086
Citera
2019-12-09, 17:55
Medlem
anuspontens avatar
Vet mycket väl vem Seppo var. Törstig, men en fridens man. Svårt att se att någon skulle vilja dräpa honom. Olycka eller alkoholförgiftning skulle jag tippa på.
Citera
2019-12-09, 18:06
Medlem
mainfurers avatar
Har pratat med redaktörer från lokaltidningen som har regelbunden kontakt med polisen, de följer fallet med stort intresse. Polisen har ännu inte fått obduktionen. Det utreds fortfarande som mord.
Träffat även bekanta till SH under helgen som tänt ljus och haft kontakt med honom under dagen.
Citera
2019-12-09, 23:58
Medlem
Läste någonstans tidigare i tråden att mannen i fråga var familjefar. Hur ser åldern ut på barnen? Aldrig kul att mista sin far. Speciellt inte på ett sådant här ovärdigt sätt!
Citera
2019-12-10, 00:03
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson1980
Läste någonstans tidigare i tråden att mannen i fråga var familjefar. Hur ser åldern ut på barnen? Aldrig kul att mista sin far. Speciellt inte på ett sådant här ovärdigt sätt!

Dom verkar vara vuxna 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in