2019-12-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbananbojare
Detta får väl ändå betecknas som spekulativt?

Minilivs källa är W´s tjejkompis som bott i Uddevalla några år.
Att hon skulle få fram och sitta på denna mycket specifika information känns inte trovärdigt.

Att styvmamman är häktad beror troligen på att de inte kan utesluta att hon inte varit delaktig.
Bevisen pekar lika mycket på henne som pappan helt enkelt.

Enligt uppgift har de dessutom funnit blod i en bil som hon har tillgång till. Enligt familjen är den den bilen hon har till vardags. (Uppgift from Komment1)

Snart lär det komma fram ändå. Då kan du dementera mina påståenden om motsatsen visas. Har då inte sett någon i tråden innan som haft någon kontakt överhuvudtaget med Wilma eller någon närstående till henne.

Detta är fruktansvärt tragiskt hur det än ligger till. Mina tankar går till Wilmas familj.
Citera
2019-12-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Absolut men känns inte så troligt eller vanligt att en kvinna sitter och styckar och är ledande.. känns mer som ett mansjobb. Sedan kan man såklart ha fel då undantag alltid finns, vi vet ju inte ännu men svarade bara på din fråga.

Kan ju hjälpa till med paketering
Citera
2019-12-09, 11:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enna84
Har följt denna tråd från start och har funderat över varför flera av er tror att mamman/styvmamman enbart skulle kunna vara delaktig i att städa upp efter allt?

Kvinnorna är kababa att vara mer delaktiga än vad man kan tro.
Exempel: I hedersmordet på Abbas så var det mamman som slängde kokande vatten (eller olja - kommer inte ihåg vilket) över honom i början av tortyren. Sedan gick hon mellan de två lägenheterna för att kolla till den nedsövda dottern (som fanns i ena lghtn) och delta i tortyren av Abbas (som befann sig i lghtn bredvid).

Just sayin'...

Tack för att du förekom mig! Kvinnornas roll i familjen är ju att uppfostra barnen. Misslyckas de (om en dotter smutsar hedern t ex) så har de inga problem med att vara den som bestämmer att dottern ska avlivas. De deltar i avlivandet både med planering och i praktiken.
Tro inte att hon kommer att prata lättare i förhör för att hon är kvinna.
Det där är hårdfjällade hucklen från barndomen.
Nu vet vi ju inte om just detta fall är ett s k hedersmord men maktstrukturen i familjen ser likadan ut. Mord som mord.
Citera
2019-12-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scandinavium
Du behöver nödvändigtvis inte ett huvud för att göra en identifiering. Det kan i princip vara vilken kroppsdel som helst med specifika markeringar (tatueringar, födelsemärken, etc). Känns inte heller helt rimligt att "kompisen" skulle sitta inne med info om vilken kroppsdel som hittats.

Jag tror inte det är strikt vetenskapligt (=säkert) att med bestämdhet påstå att hon inte är i livet
på grund av tatueringar eller födelsemärken. Möjligen tandstatus! Men det faller bort då rapporten
om att ett fynd gjorts gick väldigt snabbt, fanns inte tid för tandanalyser.
Därför tror jag det handlar om huvudet.
Citera
2019-12-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mäns våld mot kvinnor i nära relationer har pågått i alla tider och fortfarande. Där är är svenska män överrepresenterade. Däremot gängkriminalitet och våldtäkter hittar du en överrepresentatiom av främst afganska män/ungdomar.

I detta fall är det mord av kvinna i nära relation.

Svenska män är inte överrepresenterade längre, tänk på den låga anmälningsbenägenheten i förorterna eftersom de blir av med livet om de anmäler. Sannolikt så är invandrare värst där också.
Invandrare begår numera flest brott i Sverige i absoluta tal.
Citera
2019-12-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ingen annan som tycker det är märkligt att den duktige och omtyckta pappan ska behöva tolk efter närmare 25 år i landet?

Frun är hon både fru och kusin? Är ju vanligt med kusingifte tänkte jag så inte inavelskedjan bryts.
Inte ett dugg konstigt. Hans svenska är säkert hyfsad, men här är det juridik man skall gå igenom, då är det bra att ha en rättstolk med sig.
Citera
2019-12-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte ett dugg konstigt. Hans svenska är säkert hyfsad, men här är det juridik man skall gå igenom, då är det bra att ha en rättstolk med sig.

Precis.
Pappan kan svenska egentligen men hellre tolk så det inte blir missförstånd.
Citera
2019-12-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Absolut men känns inte så troligt eller vanligt att en kvinna sitter och styckar och är ledande.. känns mer som ett mansjobb. Sedan kan man såklart ha fel då undantag alltid finns, vi vet ju inte ännu men svarade bara på din fråga.

Menar inte att mamman/styvmamman skulle vara ledande i detta, eller ha planerat det på något vis tillsammans med MGM. Menar bara att hon mycket väl kan ha varit delaktig i själva styckningen och även i bortforslandet av kroppsdelar. Detta tillsammans med pappan då, enligt min teori, MGM utfört mordet och sedan fått panik.

Citat:
Ursprungligen postat av bbananbojare
I mitt fall är det för att hon är just "styvmamma".
Har aldrig hört talas om ett case där styvmor och styvson är drivande och fadern städar/täcker upp.
Det är en möjlighet förvisso men som i mycket annat är det ofta det mest sannolika som ligger närmast sanningen.

Informationen om att styvmamman mått otroligt dåligt efter händelsen (Komment1´s källa nära familjen) tyder ju mer på att hon dragits in i något som hon har svårt att hantera emotionellt.
Citera
2019-12-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minilivs
Snart lär det komma fram ändå. Då kan du dementera mina påståenden om motsatsen visas. Har då inte sett någon i tråden innan som haft någon kontakt överhuvudtaget med Wilma eller någon närstående till henne.

Detta är fruktansvärt tragiskt hur det än ligger till. Mina tankar går till Wilmas familj.

Vems styvmamma syftas på? W:s eller MGM1:s?
Citera
2019-12-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Okej då ska importen ha rätt till tolk resten av livet då? Han har varit längre i Sverige än Irak ändå, vansinne och dessa kostnader kommer öka kraftigt framöver.
Citera
2019-12-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Man blir inte misstänk och begärd häktad på sannolika skäl utan en god grund vill jag påstå. Så att det skulle vara för att de inte kan utesluta mamman eller för att hon brukat bilen är garanterat inte grunden. Polisen har självfallet mer. Brott mot griftefriden, sannolika skäl.. Do the math... Klart polisen har något...

Ja i vart fall samma saker som de har mot pappan.
Eftersom både pappan och kvinnan sitter häktade för samma sak torde de också finnas bevis som pekar i båda riktningarna.
Det behöver inte betyda att de har något specifikt mot endera parten, fastän att det torde kommit fram något nu.
Citera
2019-12-09, 11:40
Medlem
Oerhört ledsamt fall. Hoppas rätten lyckas komma så nära sanningen som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in