2019-12-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minilivs
Okej, huvudet är kroppsdelen som hittats, spår av tortyr/misshandel finns på huvudet (utdragna tänder)

Tishak blev speciellt upprörd en kort tid innan mordet för någon kille Wilma hade en uppgift med i skolan. Även hört att han sålt droger.

Mamman vet/visste om mordet, vad jag förstått är hon dock inte inblandad mer än så.

Styckad utomhus.

Bilen är pappans

Detta är då vad jag har hört.

Tänderna är nog utdragna efter mordet för att försvåra identifiering. Styckaren/rna hade nog räknat med att det skulle ta lång innan någon av kroppsdelarns skulle kunna hittas.
Citera
2019-12-09, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
I sann journalistisk anda.
Därav drar jag slutsatsen att den ”40-åriga” kvinnan snarare är den 39-åriga frun än den 47-åriga systern, som borde antingen kallas den ”45-åriga” eller ”50-åriga” kvinnan.
Svar ja!
Häktningsframställan finns nu i tråden!
Citera
2019-12-09, 10:11
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Att det är huvudet hade tydligen något med att man behövde verifiera att det tillhörde Wilma.

Det kan iofs vara troligt.

Om ens tänderna saknas, så kanske det har inträffat efter döden? Som ett dåligt försök i att inte kunna identifiera det.
Men, skulle verkligen en polis som ber om identifikation också nämna att ett huvud är hittat och det har spår av tortyr?
Senast redigerad av Bollkalle19 2019-12-09 kl. 10:13. Anledning: Autofuckingkorrekt
Citera
2019-12-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Det kan iofs vara troligt.

Om ens tänderna saknas, så kanske det har inträffat efter döden? Som ett dåligt försök i att inte kunna identifiera det.
Men, skulle verkligen en polis som ber om identifikation också nämna att ett huvud är hittat och det har spår av tortyr?

Hon dödades inte i lägenheten som jag förstått det, utan mördades och styckades ute. Resterande kroppsdelar är med största sannolikhet långt borta.
Citera
2019-12-09, 10:17
Medlem
Citat:
Okej, huvudet är kroppsdelen som hittats, spår av tortyr/misshandel finns på huvudet (utdragna tänder)

Tishak blev speciellt upprörd en kort tid innan mordet för någon kille Wilma hade en uppgift med i skolan. Även hört att han sålt droger.

Mamman vet/visste om mordet, vad jag förstått är hon dock inte inblandad mer än så.

Styckad utomhus.

Bilen är pappans

Detta är då vad jag har hört.
Utdragna tänder, om det nu skulle stämma, skulle kunna tyda på att de ville undanröja risk för identifikation om hon hittades om tio år.
Citera
2019-12-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Menar du uppgiften om att det är hennes bil? Isåfall från familjen själva, så ta det med en nypa salt.

Ok, så egentligen inget som förändrar något.
Tack för feedback!

De har troligen i samförstånd undanskaffat kroppen, sen vem om har gjort exakt vad låter vi förundersökningsledaren sluta sig till.
Min tes är att kvinnans omfattning i hela denna soppan är att hon sträckt sig så långt som att ordna med transport samt undanröjning av bevis (städning, klädesplagg etc. Troligen inte kroppsdelar) men själva grovjobbet är utfört av annan hand.

Ligger det nära sanningen så ger det utredningen ett bättre underlag för att driva detta till fällande dom.
Citera
2019-12-09, 10:18
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det kostar en slant eller hur?
Får du den som PDF så är den gratis. Vill du ha domen per post är de första 9 sidorna gratis. Det är enkelt att beställa dokument från våra domstolar.
Citera
Medlem
Citat:
Att det är huvudet hade tydligen något med att man behövde verifiera att det tillhörde Wilma.

Du behöver nödvändigtvis inte ett huvud för att göra en identifiering. Det kan i princip vara vilken kroppsdel som helst med specifika markeringar (tatueringar, födelsemärken, etc). Känns inte heller helt rimligt att "kompisen" skulle sitta inne med info om vilken kroppsdel som hittats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
I sann journalistisk anda.
Därav drar jag slutsatsen att den ”40-åriga” kvinnan snarare är den 39-åriga frun än den 47-åriga systern, som borde antingen kallas den ”45-åriga” eller ”50-åriga” kvinnan.
Hon är född 1980.
Citera
2019-12-09, 10:22
Medlem
Citat:
Hon dödades inte i lägenheten som jag förstått det, utan mördades och styckades ute. Resterande kroppsdelar är med största sannolikhet långt borta.

Långt bort geografiskt eller bildligt? Vem är det som tolkar "med största sannolikhet", du eller W:s kompis?
Citera
2019-12-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Får du den som PDF så är den gratis. Vill du ha domen per post är de första 9 sidorna gratis. Det är enkelt att beställa dokument från våra domstolar.
I PeteŕPlax- fallet var det papperskopior som gällde först. 1400 kr skulle kostnaden bli. De skickade den till mig. Nån timme efter utskick tog en rådman beslut att pdf skulle skickas. Så jag fick 620 sidor i pprs-form men slapp kostnaden.
Citera
2019-12-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Bra att du känner till begreppen som är av intresse. Alla kanske inte gör det och då kan det vara bra om vi har fått fram så mycket kunskap som behövs för att kunna förstå vad som står i FUP:en och vad som kommer att läggas fram i rättegången.

Du får naturligtvis kalla vad du vill för "bullshit", även det du uppenbarligen kan allt om redan. Jag hoppas att du inser det helt galna att vi har kanske ett styckmord vartannat år i Sverige. Så har det varit under mycket lång tid. Flera decennier faktiskt. Då är det inte vidare smart att försöka inordna orsaken till en förhållandevis nytillkommen invandring, som det rör sig om i detta fall. Annat vore det om antalet styckmord ökar dramatiskt i samklang med antalet invandrade kurder t.ex. Så att Sverige varje år skulle drabbas av 2-3 styckmord på unga kvinnor när det kommer många asylsökande (kurder) hit. Men så är det ju inte.

Alltid lika roligt med denna Autism. Jag är ganska säker på att de flesta förstår att det är våldet mot kvinnor och dessa kulturella skillnader som avses. Du förstår att det hände något innan själva styckningen?

Allt jag säger är att det är befängt att dra rasistkortet, och tvärsäkert säga att är helt irrelevant att diskutera kulturella skillnader i synen på våld mot kvinnor. Det tyder på djup indoktrinering faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in