2019-12-08, 14:41
Bannlyst
Alexander Jeremejeff har slagit till igen. Härligt att målen trillar in, även om jag tror Jeremejeff inte har en chans på EM. Jag personligen gillar dock Jermejeff
Citera
2019-12-08, 16:50
Bannlyst
Sebastian Andersson har gjort båda målen ikväll! Stekhet!
Citera
2019-12-08, 17:37
Medlem
Sebastian Andersson är glödhet i Bundesliga just nu, tvåmålsskytt som katapulten nämner ovan. I och med detta har han gjort 8 mål på 14 matcher i Bundesliga!
Citera
2019-12-08, 18:07
Medlem
Imorgon tas truppen till januariturnén ut! Iom att Jordan Larsson nu garanterat fått ok från Spartak, och att Tanković kanske inte flyttar trots allt, reviderar jag min trupp lite. Janne lär dock ta ut fler än 23 spelare, de två senaste åren har 25 st tagits ut.

Målvakter

Försvarare

Mittfältare

Anfallare

Reserver
Citera
2019-12-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Imorgon tas truppen till januariturnén ut! Iom att Jordan Larsson nu garanterat fått ok från Spartak, och att Tanković kanske inte flyttar trots allt, reviderar jag min trupp lite. Janne lär dock ta ut fler än 23 spelare, de två senaste åren har 25 st tagits ut.

Målvakter

Försvarare

Mittfältare

Anfallare

Reserver

Axel Pileby lyfte Dennis Hadzikadunic på Twitter tidigare. Startman i Rostov (femma i ryska ligan). Borde vara ett namn för januariturnén.

Om MFF släpper spelare bör även Eric Larsson vara given. Rasmus Bengtsson fyller 34 nästa år. Förvisso Allsvenskans bästa mittback, men tveksamt om han är aktuell.
Citera
2019-12-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Håller helt med!
Nu gjorde Sebbe A 2 ytterligare mål idag med. Varav ännu en nick. OTroligt bra på huvudet. Hade vart kul att se han och Eliasson spela ihop bara för skojj skull haha.

I övriga nyheter så assisterade Jordan till reduceringsmålet i dagens förlust för Spartak.
Citera
2019-12-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Axel Pileby lyfte Dennis Hadzikadunic på Twitter tidigare. Startman i Rostov (femma i ryska ligan). Borde vara ett namn för januariturnén.

Om MFF släpper spelare bör även Eric Larsson vara given. Rasmus Bengtsson fyller 34 nästa år. Förvisso Allsvenskans bästa mittback, men tveksamt om han är aktuell.
Nja, tycker faktiskt inte Eric Larsson ska gå före vare sig Tinnerholm (om han kommer med, MLS startar redan i februari) eller Joel Andersson. Man han och Simon Sandberg (och även Johan Larsson som börjat komma igång i Bröndby) är inte långt bakom. Bengtsson börjar förvisso bli till åren, men i och med att det är mästerskapsår tycker jag man kan tänka lite kortsiktigt på januariturnén. De ska såklart vara flest unga spelare, men några spelare över 30 skadar inte. Speciellt inte om de tillhör de bästa i Allsvenskan.
Senast redigerad av HaconBacon 2019-12-08 kl. 20:02.
Citera
2019-12-08, 21:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R

Tja är Granstubben aktuell för EM så bör Ralle också vara aktuell.
Citera
2019-12-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tja är Granstubben aktuell för EM så bör Ralle också vara aktuell.

Rasmus Bengtsson är solklart tillräckligt bra. Frågan är om han vill/orkar fokusera på landslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Nja, tycker faktiskt inte Eric Larsson ska gå före vare sig Tinnerholm (om han kommer med, MLS startar redan i februari) eller Joel Andersson. Man han och Simon Sandberg (och även Johan Larsson som börjat komma igång i Bröndby) är inte långt bakom. Bengtsson börjar förvisso bli till åren, men i och med att det är mästerskapsår tycker jag man kan tänka lite kortsiktigt på januariturnén. De ska såklart vara flest unga spelare, men några spelare över 30 skadar inte. Speciellt inte om de tillhör de bästa i Allsvenskan.

Det sista om Bengtsson håller jag med om. Ingen dum idé att ha honom och Danielson redo om någon av de fyra första skadas under våren. Vad gäller Eric Larsson är jag kanske "lite" vinklad, men jag hade nog haft honom före Sandberg på reservlistan i alla fall. Given var kanske överdrivet.
Citera
2019-12-08, 22:56
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Sebastian Andersson har gjort båda målen ikväll! Stekhet!

Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Sebastian Andersson är glödhet i Bundesliga just nu, tvåmålsskytt som katapulten nämner ovan. I och med detta har han gjort 8 mål på 14 matcher i Bundesliga!

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nu gjorde Sebbe A 2 ytterligare mål idag med. Varav ännu en nick. OTroligt bra på huvudet.

Målen:

https://streamable.com/8mrpv

https://streamable.com/8vraj
Citera
2019-12-09, 00:52
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Jag ställer mig mycket tveksam till att Rasmus orkar följa med landslaget. Om MFF ens släpper honom. Kommer bara gå sönder antingen under turnén eller tidigt på säsongen om han åker med.

Han platsar såklart men hans skadehistorik och ålder gör mig mycket tveksam till att han följer med.

Kul att lite svennar börjat lyckas och färga i Tyskland.
Citera
2019-12-09, 08:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nu gjorde Sebbe A 2 ytterligare mål idag med. Varav ännu en nick. OTroligt bra på huvudet. Hade vart kul att se han och Eliasson spela ihop bara för skojj skull haha.

I övriga nyheter så assisterade Jordan till reduceringsmålet i dagens förlust för Spartak.

8 mål ger en femte plats i skytteligan. Lewandowski leder med 16 mål, ett mål före Werner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in