2019-12-08, 17:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För att sluta hyckla kallas det inkompetens.
Örebro polisdistrikt var inte fallet mogen.

Otur kan även användas för att snällt poängtera att polisen har haft otur i sitt tänkande och agerande också, vilket är det som har skett i det här fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Undrar om örebro-polisen blir smickrad över att deras insatser likställs med 1932 års utredningsmetoder

Klart de inte blir, men när man missar någon så nära sitt hem och som så lätt hade kunnat hittats om man hade agerat lite smartare, så är jämförelsen nog relativt lätt att använda sig av.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-12-08 kl. 17:18.
Citera
2019-12-08, 17:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det har i flertalet inlägg skrivits att det
dementerats att SOS Alarm hört skriken
i bakgrunden under samtalet med paret
@dalaan.

Både polis och även åklagare har dementerat
uppgifter om skrik i bakgrunden.

Roligt att du är åter!!!

Det har som du säger dementerats även i pressen. Hinner inte leta just nu, men kan om det behövs leta lite senare.

Här är ett gäng inlägg från daaan i frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Lugnt. Efter ca. 23:35 var det tyst. Skriken kom inte tillbaka så det handlar om missförstånd.

Citat:
SVT har skrivit att det hördes skrik i bakgrunden vilket inte stämmer. Säger nu? Det har jag sagt hela tiden. Du kanske borde läsa mina inlägg

Citat:
Det hade varit tyst i flertal minuter innan sambon ringde och under hela samtalet. Det stämmer helt enkelt inte, men du får förlita dig på vad du vill. Men om en operatör faktiskt hört skrik i bakgrunden så kan man ju verkligen tycka att en bil skickats ut eller hur?

Citat:
Nej, inget skrik i bakgrunden.
Nej, inget yppandeförbud.

Länka mer än gärna till inlägget där jag skriver att jag anser att SD är gärningspersonen.

Citat:
Hur många gånger ska jag behöva upprepa; Nej, det hördes inga skrik i bakgrunden. Läs mina första inlägg igen, innan vi kommit ut hade skriken tystnat.

Hur kan det missuppfattas?
Citera
2019-12-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du skrev "Hur vet vi att LimeTime inte fått sin information av någon som läst obduktionsutlåtandet".

Det är väl som jag påstod då att det betyder att två olika personer måste läcka denna känsliga sekretesdbelagda information för att den ska nå oss?

Först den som ger den till LimeTime och för det andra LimeTime som ger den till oss.

Om du inte ifrågasätter båda deras hederlighet i synnerhet LimeTimes så vet jag inte vad du gör?

Tror du LimeTime fick sekretessmarkerad information från obduktionsutlåtandet för att hen ska läcka det vidare? Eller fick LimeTime det i förtroende?

Jag tror att den som läckte till LimeTime aldrig avsåg att det skulle spridas till allmänheten.
Så det var helt LimeTimes beslut att läcka det och äventyra mordutredningen på Lena? I vilket syfte skulle LimeTime göra det enligt dig?

Edit
Lägger ner den här diskussionen. Bättre att fråga LimeTime direkt när hen kommer online om uppgifterna kommer från obduktionsprotokollet. Om så är fallet vill jag veta varför LimeTime sprider vidare det till allmänheten på FB och därmed äventyrar mordutredningen på en trebarnsmamma!

SD skrev förra året till Charkoals vän "Ja, jag vet hur hon dog." Att han vet är inte konstigt. Inte heller att anhöriga fått veta. Det spreds nog en del versioner om hur hon mördats. EGT påstod sig veta också.
Alltså gör du nog helt rätt i att lägga ned dina spekulationer om att Limetime skulle äventyra mordutredningen.

Det skulle uppskattas om några saknade ts dyker upp i tråden igen och berättar vad de vet sen sist de visade sig. Jag tänker bl a på MV, Rosaelefant, Anonym9645, 18carat och ShHolmes.
Citera
2019-12-08, 18:01
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Otur kan även användas för att snällt poängtera att polisen har haft otur i sitt tänkande och agerande också, vilket är det som har skett i det här fallet.

Klart de inte blir, men när man missar någon så nära sitt hem och som så lätt hade kunnat hittats om man hade agerat lite smartare, så är jämförelsen nog relativt lätt att använda sig av.

Misstagen som polisen begick 1932 i och med att de inte fann Charles Lindbergs döde son så pass nära hemmet har gått till historien som ett av tidernas största polisiära misslyckande.

Spaningsledaren i Örebro belönas däremot 2019 med förlikningsersättning i vad som - troligtvis - uppgår till miljonbelopp
Citera
2019-12-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Jag tror inte att hon dog av brutna skenben eller så, men att skriken varit utdragna ger inte per automatik att misshandel pågått hela tiden hon skrek. Man kan nog få inre blödningar av ett fåtal eller enstaka kraftigt slag också, särskilt om något slags tillhygge använts.

Hej @bradgardsindianen

Du har helt rätt i din tro gällande, att det räcker med några få kraftfulla slag riktade mot kroppens sårbaraste delar med hjälp av ett tillhygge för att det skall uppstå inre blödningar, inre blödningar leder ofta till döden om de inte behandlas genom läkarvård i tid.

LW hade inre blödningar som hade orsakats av de kraftfulla våldet som med upprepade slag hade inriktats mot hennes sårbara kroppsytor.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @bradgardsindianen

Du har helt rätt i din tro gällande, att det räcker med några få kraftfulla slag riktade mot kroppens sårbaraste delar med hjälp av ett tillhygge för att det skall uppstå inre blödningar, inre blödningar leder ofta till döden om de inte behandlas genom läkarvård i tid.

LW hade inre blödningar som hade orsakats av de kraftfulla våldet som med upprepade slag hade inriktats mot hennes sårbara kroppsytor.

Mvh/ @JokerMannen

Kroppens sårbara ytor, skriver du. Räknar du inte in huvudet i dessa lägre?
Citera
2019-12-08, 23:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har inte den minsta susning om hur sluten eller öppen jag har varit eller är om tänkbara GM, och Nej jag blev inte alls chockad över att HD dök upp. Men som GM för mord på LW sätter jag kanske inte några pengar på, än.

SD tycker jag har många lämpliga personlighetsdrag som oftast en sådan gärningsperson bär på. Vi får väl följa detta och se när det kommer ett Åtal som förhoppningsvis inte är långt borta.
Det är lite oklart här vilka personlighetsdrag du menar att SD har, men Solana beskrev honom i alla fall som "en maskin, en vandrande dildo, en emotionell parasit, en biologisk olycka". Gör du ungefär samma bedömning?
Senast redigerad av Draifos 2019-12-08 kl. 23:26.
Citera
2019-12-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är lite oklart här vilka personlighetsdrag du menar att SD har, men Solana beskrev honom i alla fall som "en maskin, en vandrande dildo, en emotionell parasit, en biologisk olycka". Gör du ungefär samma bedömning?

Jag skulle inte beskriva det så. Nej.
Citera
2019-12-08, 23:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag skulle inte beskriva det så. Nej.
Så hur skulle du alltså beskriva mannen?
Citera
2019-12-08, 23:38
Medlem
Citat:
Så hur skulle du alltså beskriva mannen?

Min beskrivning har ingen betydelse för fallets utgång.
Citera
2019-12-08, 23:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
SD tycker jag har många lämpliga personlighetsdrag som oftast en sådan gärningsperson bär på.
Citat:
Min beskrivning har ingen betydelse för fallets utgång.
Nej visst, det har naturligtvis ingen betydelse för ärendets utgång vad du tycker. Men det kan ju ändå vara intressant att få höra här eftersom du verkar vara inne på åklagarens och rådmannens linje. Så vad är det då egentligen för personlighetsdrag du menar att mannen har, "som oftast en sådan gärningsperson bär på"?
Senast redigerad av Draifos 2019-12-08 kl. 23:57.
Citera
2019-12-08, 23:57
Medlem
Citat:
Nej visst, det har naturligtvis ingen betydelse för ärendets utgång vad du tycker. Men det kan ju ändå vara intressant att få höra här eftersom du verkar vara inne på åklagarens och rådmannens linje. Så vad är det då egentligen för personlighetsdrag du menar att mannen har?

Dina inbillningar får du bära själv. Dom har jag ingen del i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in