Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Naturligtvis beror det på vilka skador L*ena har.
Men eftersom man tidigt gick ut med att det var ett mord, så finns det skador som tydligt visar att det var av våld av annan hon dog, och inte en olyckshändelse.
Kallar du det för hot? Kallar du det för våld?
Hur vet du att hon vägrade? Kanske sa han en enda gång att hon skulle kliva ut bilen, och hon sa en enda gång att hon ville prata först? Ingen vet.
Den version som SD har gett har vi inte läst, men vi har sett en liten del av L*enas version. Vem som talat sanning/ljugit de vet vi inte. Men inte ger jag mycket för SDs ord. Säkert sa han att hon vägrade och att därför knogguggade han henne. Medan den versionen tror jag inte att L*ena gett. Hon sa att när hon sa att hon ville prata färdigt, det var då han tog det smärtsamma greppet, tryckte hårt ner henne i sätet och knoggnuggade henne. Kanske var det direkt?
Du vet inte mer än jag.
Enligt dalaan var det fruktansvärda skrik:
Men om du vill tro att dessa berodde på några kickar på benen så få du tro det. Jag tror att hon kände dödsångset, stark sådan, enorm smärta. Jag tror att hon dog också. Så det handlade inte om varken olycka eller kickar på benen som orsakade dessa skrik som dalaan beskriver panikslagna skrik som h*n aldrig vill uppleva igen.
L*ena blev ju MÖRDAD.
Jag tror att hon fattade det och att det gjorde ont.
Vad tror du?
Han ska väl anmäla till polisen. Han har ju haft alla möjligheter att vid förhören när hon anmälde berätta hur det låg till? Skulle han tyst lida inför polisanmälan? Lite hjältegloria?
Vad han har berättat för vänner och bekanta, det kan vi bara gissa. Men det är inte till dom han ska beklaga sig i en rättsprocess. Inte tror jag att han har sagt till sina vänner att han har hotat, slagit, ofredat L*ena. Han har säkert lagt skulden på henne.
Men ändå inte motanmält, eller berättat för polisen att det var L*ena som hotade och var våldsam?.
Kanske är det en viss skillnad på ofredande (att kanske offentliggöra sms/mms) än att vara våldsam?
Och vet ju att hon blev mördad. Så kanske hon inte var tillräckligt rädd? Inte fattade att han skulle gå till denna ytterlighet?
Då hade hon aldrig öppnat dörren, det är min misstanke.
Sedan har han ju enligt det rättspsykiatriska utlåtandet haft ett kraftfullt övertag över henne både fysiskt och mentalt.
Men för h-e. Ja i vissa fall kan man bli dömd för våldsamt motstånd genom att vägra att lyfta på arslet. SD var tvungen att ta till fysiskt handlande för att få ut henne?
Det fetade: varför måste du ljuga? Eller är du dement på något sätt?
Motiveringen till beslutet har varit ordagrant citerat i media. När åklagaren skriver att uppgifter om händelseförloppet är samstämmiga så betyder det att det är den berättelse de inblandade givit. Notera att "samstämmiga uppgifter" och "inblandade" har pluralform. Det är alltså inte en uppgift från enbart en inblandad som avses.
Vad yrar du om om "varför han inte berättat vid förhör"? Han berättade ju om händelseförloppet vid förhören. Varför ska han anmäla ett problem han redan hade löst. Bara för att LW betedde sig som en rättshaverist behöver väl intehan göra likadant? SDs problem var att LW inte ville masa arslet ur bilen men knoggnuggningen räckte ju för att få ut henne. Lagen ger ganska gott utrymme att åtgärda olika problem utan att man måste kalla på polis.
Du satsar på titeln Drama Llama... "Tyst lida inför polisanmälan"? På vilket sätt menar du att SD lider av att LW framställer sig själv som ett labilt psykfall inför polis och åklagare genom att anmäla en knoggnuggning som följt av att hon försökt tvinga till sig en rätt hon inte har?
Ja, vi vet inte vad ofredandet består av, det lika skitanmälan som. "misshandeln" men om han ofredat henne är det väl lite märkligt att hon vill bjuda hem honom på fika. Och dessutom surnar till när erbjudandet avvisas. Hur "logiskt" verkar det mellan tummen och pekfingret?
Jag tror inte att hon dog av brutna skenben eller så, men att skriken varit utdragna ger inte per automatik att misshandel pågått hela tiden hon skrek. Man kan nog få inre blödningar av ett fåtal eller enstaka kraftigt slag också, särskilt om något slags tillhygge använts. Smärtan hon skriker för är kanske inte ens direkt orsakat av ett slag, utan kanske vred sitt halvläkta knä om hon ramlat efter ett slag i magen.
Mord är ju det tyngsta i rubricering och det är där man typiskt startar om inte annat framkommer. Man kan ofta inte av enbart skadorna omedelbart bedöma om det föreligger en dråpsituation eller olyckshändelse. Om en människa avlidit av att någon dragit rn hammare i huvudet på denne så kan man typiskt inte omedelbart se av skadan i sig om det var överlagt mord, dråp eller kanske en icke straffbar nödvärnshandling. Men initialt rubriceras misstanken som mord, så man får utreda det.