Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Du skrev "Hur vet vi att LimeTime inte fått sin information av någon som läst obduktionsutlåtandet".
Det är väl som jag påstod då att det betyder att två olika personer måste läcka denna känsliga sekretesdbelagda information för att den ska nå oss?
Först den som ger den till LimeTime och för det andra LimeTime som ger den till oss.
Om du inte ifrågasätter båda deras hederlighet i synnerhet LimeTimes så vet jag inte vad du gör?
Tror du LimeTime fick sekretessmarkerad information från obduktionsutlåtandet för att hen ska läcka det vidare? Eller fick LimeTime det i förtroende?
Jag tror att den som läckte till LimeTime aldrig avsåg att det skulle spridas till allmänheten.
Så det var helt LimeTimes beslut att läcka det och äventyra mordutredningen på Lena? I vilket syfte skulle LimeTime göra det enligt dig?
Edit
Lägger ner den här diskussionen. Bättre att fråga LimeTime direkt när hen kommer online om uppgifterna kommer från obduktionsprotokollet. Om så är fallet vill jag veta varför LimeTime sprider vidare det till allmänheten på FB och därmed äventyrar mordutredningen på en trebarnsmamma!
SD skrev förra året till Charkoals vän "Ja, jag vet hur hon dog." Att han vet är inte konstigt. Inte heller att anhöriga fått veta. Det spreds nog en del versioner om hur hon mördats. EGT påstod sig veta också.
Alltså gör du nog helt rätt i att lägga ned dina spekulationer om att Limetime skulle äventyra mordutredningen.
Det skulle uppskattas om några saknade ts dyker upp i tråden igen och berättar vad de vet sen sist de visade sig. Jag tänker bl a på MV, Rosaelefant, Anonym9645, 18carat och ShHolmes.