Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Angående SD: Ja S har inget annat att komma med och Löfven inser inte att tystnad är bättre än att anklaga sina egna f.d. väljare för att vara rasistnazister. Kanske tror han att han bromsar väljarflykten från S till SD. Man får hoppas att han inser att han aldrig kommer få tillbaka väljare med den retoriken. Förr gjorde han ibland ansats att skilja på SDs väljare och partiet SD, det verkar han inte riktigt bry sig om längre, idioten.
Angående att M nu är inkluderade i sossarnas nazist-tourettes: Han tror nog att han kan få liberala moderater att gå till C eller L, och han hoppas så interna motsättningar i M med nazist-anklagelser. Risken är att Löfven idag definitivt dödade det argumentet även mot SD. Det blir nog lite magstarkt för de flesta att SD, KD och SD nu alla är i farten med att gasa judar. Nästan 50 % av befolkningen. Löfven är regeringschef över ett nazistland i sådana fall.
Angående OU. M kan kanske tappar sina sista liberaler. SD kommer kanske tjäna på det. Jag menar om alla nu är nazister så kan man väl lika gärna rösta på orignal-dödsknarkarnazisterna? Om SD inte är mer extremister än mjäkiga Kristersson ja då är de ju ett helt normalt parti.
Ja den kommer snart.
Det är svårt att säga, de som gillar S kanske inte bryr sig om vad gubben säger. Han kan väl säga att han blivit nazist och de röstar ändå på honom. Men det är ju ologiskt att kopiera SD-politik samma dag som man gör ett nazistutspel mot SD.
Jag tror att det vi kommer se är att några liberala inom M (väldigt liten del då de flesta redan flytt) går till C och L. Några konservativa kommer tillbaka till M från SD samtidigt som många från M går till SD för man kan lika gärna rösta på originalet om de nu verkligen inte är nazister som deras partiledare nu säger att de inte är.
I längden tror jag SD kommer bli stora och M fortsätta sjunka faktiskt, tror svenska folket föredrar Åkesson framför Kristersson som statsminister alla dagar i veckan. Kristersson är tråkig och icke trovärdig, Åkesson är folklig och ärlig (iaf börjar mer och mer inse det).
Det såg man lite på den undersökningen Demoskop hade vilken partiledare man hade velat dela julbord med, 20% sa Åkesson (1a plats), ynka 6% (!) sa Kristersson.
Nej det står mellan Löfvén och Åkesson numera. Sen tror jag däremot om man blickar långt in i framtiden att SD kan bli nya (eller ska man säga gamla?) S medan M kommer vara det borgerliga liberala anti-invandringspartiet och SD vara socialkonservativa med en snudd nationalism.
Om S nu kollapsar fullständigt vill säga.