Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Ja men deras förändringar är knas. Står att V gått upp med +1,2 när de har minskat med -1,9. Hela sossarnas tillväxt har kommit från V. Sannolikt som straff för att Sjöstedt varit ”illojal” och väckt misstroende mot en S-minister.
I övrigt verkar Expressens lista stämma. Tyvärr även den massiva ökningen för C på nära 2%.
Jag tror att KD's vikande siffra mer eller mindre var beräknad av partiet. Man har tuffat till invandringspolitiken och tappat vurmarna till C.
Vägskälet är avklarat och nu är det bara för EBT att köra på det raka spåret.
KD's tapp var ett nödvändigt ont för partiet.
SD kommer att fortsätta att tappa S på väljare. Men vad som förvånar mig är att M inte flörtar mer med knegarna.
Jag gillar att läsa vad Widar Andersson skriver. En gammal gråsosse som ibland tar bladet ur munnen.
I Kvartal så hänvisade han till några analyser inom sosseriet som landade i att LO-medlemmen vill se en Moderat ekonomisk politik.
Jag tror att det ligger en hel del i detta, att knegaren vill ha valuta för slitet.
Är Kristersson rätt man att flörta med knegare?
Jag tror inte att KD kommer att bli så mycket större. Kanske man kan stjäla några kristna sossar men annars så handlar det nog mer om att "kannibalisera" inom högern?
För M gäller till viss del detsamma, att "kannibalisera" inom högern. Men, M har även möjligheten att nå ut på vänstersidan.
Jag trot att en lösning kunde vara att SD fortsätter på det nuvarande spåret (kanske lite tuffare) och M sätter även ett stort fokus på den ekonomiska politiken. Och då menar jag vad som påverkar en typisk knegarfamilj.