2019-12-08, 20:37
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Klart det hade varit det om inte någon annan såg ”fastern” vara på balkongen. Just utanför BO port hänger det en massa människor, oftast äldre som sitter på bänken utanför och röker mm Sen springs det väldigt mycket mellan grannar där också.
I samma hus som ”fastern” bor i bor även byns mest nyfikna gubbe som har koll på allt och alla.

Så du tänker att släktingen måste säga något till polisen, eftersom hon har sett att någon sett henne medan hon såg E?
Nu blir det för avancerat för mig.
🤣

Ett alternativ, om släktingen ville skydda GM, vore ju annars att säga att E gick iväg med en kort, mager neger?
Allt för att inte misstänkliggöra A?
Citera
2019-12-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta var den 20 november i år och två dagar innan Emilia försvann och mördades.

MGM har häktats på sannolika skäl och är inte på fri fot.
NSB

Undrar vad MSN menar med detta; https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/emilias-misstänkte-mördare-slapp-fängelse-–-fick-samtalsterapi/vi-BBXWCZr?ocid=spartandhp
Citera
2019-12-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Läs artikeln en gång till, och börja titta vilket datum artikeln är skriven! Återkom sen här och säg du blandar ihop saker!

MSN la ut detta ikväll; https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/emilias-misstänkte-mördare-slapp-fängelse-–-fick-samtalsterapi/vi-BBXWCZr?ocid=spartandhp
Därför ställde jag en fråga här.
Citera
2019-12-08, 20:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
NSB

Undrar vad MSN menar med detta; https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/emilias-misstänkte-mördare-slapp-fängelse-–-fick-samtalsterapi/vi-BBXWCZr?ocid=spartandhp
De menar att det är ett tidigare brott, inte det aktuella mordet han är häktad för.
Citera
2019-12-08, 20:47
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
A.A. hade tre narkotikadomar på sig under 6 månader innan Emilia försvann. Från domarna framgår att det förverkats:
160,59 g cannabis
383 tabletter alprazolam
69 tabletter tramadol
29 tabletter MDMA
3,5 tabletter oxazepam

Det handlar om en ganska rejäl ekonomisk förlust för A.A. Hade Emilia på något sätt tipsat polisen (eller trodde A.A. att Emilia hade gjort det)? Sådant kan ju skapa lite dålig stämning. Någon som har koll på marknadsvärdet av det förverkade?

Ca 10k i inköpspris och ca 20k i gatupris
Citera
2019-12-08, 20:48
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Är det inte det alla gör här? Förutom de som hoppar in och inte läst ett dugg och börjar med frågor ang Emilias namn/kön/jobb.
Hur säker är du själv på att ”faster” inte gör det? Hon är inte hennes faster egentligen.
Det exakta avståndet kvittar inte då det va en del frågor om hur långt ifrån det är och om hennes balkong va högt upp.
Jag är där varje dag, så jag vet också en hel del. Håller med dig ang att man ser bra ifrån hennes, därav min fantasi. Och just pga det och avståndet kan jag inte förstå att hon inte kan avgöra om det är en man el kvinna. Dessutom ser man tydligt vilket kön en person har på själva gångstilen.Sen blir det inte bättre av att hon säger ”damen” i alla andra meningar i intervjun.

Och anledningen till att hon säger kvinnan är nog att det var Ott*/D*ana och inte AA som hon såg.
Citera
2019-12-08, 20:51
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Jag ställde en fråga. Notisen på MSN kom ut ikväll. Jag menar ingenting.

Det är väl varken häktning eller omedelbar inställelse för sådana här brott, men om det vore så skulle troligtvis Emilia fortfarande leva (Andreas dom föll den 20, och E försvann den 22).
Citera
2019-12-08, 20:51
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Ca 10k i inköpspris och ca 20k i gatupris

Det är nog mer värt än 20 k. 20 k var baserat på ca 100 g cannabis och 90 tabletter, som var ett av beslagen. Det där är samtliga beslag och det är mer än 20 000 kr. Så AA kan vara lite putt och dessutom sitta i en skuld till någon över honom.
Citera
2019-12-08, 20:54
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är nog mer värt än 20 k. 20 k var baserat på ca 100 g cannabis och 90 tabletter, som var ett av beslagen. Det där är samtliga beslag och det är mer än 20 000 kr. Så AA kan vara lite putt och dessutom sitta i en skuld till någon över honom.

Fast det är väl inte Emilias "fel"? Eller har hon vittnat mot honom?
Eller tänker du rånmord?
Citera
2019-12-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Det är väl varken häktning eller omedelbar inställelse för sådana här brott, men om det vore så skulle troligtvis Emilia fortfarande leva (Andreas dom föll den 20, och E försvann den 22).

Oj. Det var speciell information.
Citera
2019-12-08, 20:58
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Oj. Det var speciell information.

Det kan vara slumpen, och det kan vara avgörande. Förhoppningsvis får vi veta så småningom.
Citera
2019-12-08, 21:01
Medlem
Någon som begärt ut fup på A.A gällande de andra brotten?
Tänkte om man kan bekräfta eller dementera om E.L varit inblandad på någotvis, ex vittnat eller golat?
Hon hade väll vittnat emot kusinen tidigare, ellee jag som blandar ihop de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in