2019-12-08, 19:39
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Vi behöver ju inte konspirera bara för konspirerandets skull. Fastern döljer givetvis inget för att skydda MGM. Var får du sådana fantasier ifrån?

Det exakta avståndet kan kvitta. Jag har varit där. Man ser bra & känner igen en person man känner till väl. Betydligt värre att se ett ansikte, så är personen inte så bekant så är den svår att verkligen identifiera.

Är det inte det alla gör här? Förutom de som hoppar in och inte läst ett dugg och börjar med frågor ang Emilias namn/kön/jobb.
Hur säker är du själv på att ”faster” inte gör det? Hon är inte hennes faster egentligen.
Det exakta avståndet kvittar inte då det va en del frågor om hur långt ifrån det är och om hennes balkong va högt upp.
Jag är där varje dag, så jag vet också en hel del. Håller med dig ang att man ser bra ifrån hennes, därav min fantasi. Och just pga det och avståndet kan jag inte förstå att hon inte kan avgöra om det är en man el kvinna. Dessutom ser man tydligt vilket kön en person har på själva gångstilen.Sen blir det inte bättre av att hon säger ”damen” i alla andra meningar i intervjun.
Senast redigerad av Blaire-Witch 2019-12-08 kl. 19:47.
Citera
2019-12-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tollarp hade en enda kändis tills nu. Pianisten Jan "Tollarparn" Eriksson känd från TV-programmet "Här har du ditt liv".
Nu hittade jag en till som också har viss anknytning till fallet.
Thom Lundberg, författare till novellen "För vad sorg och smärta" som skildrar livet bland resandefolket. Intressant fördjupning i ämnet och i fallet.

https://www.hallandsposten.se/n%C3%B6je/b%C3%B6cker/thom-lundbergs-roman-ber%C3%A4ttar-om-resandefolket-1.4148843
Thom och Emilia är släkt samt vänner på FB, vet dock inte hur släktförhållandet såg ut. Lite kuriosa.

Sorry för OT.
Citera
2019-12-08, 19:46
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Om släktingen ville skydda GM så hade väl det enklaste varit att säga "jag låg och sov, och såg ingenting alls"?
Klart det hade varit det om inte någon annan såg ”fastern” vara på balkongen. Just utanför BO port hänger det en massa människor, oftast äldre som sitter på bänken utanför och röker mm Sen springs det väldigt mycket mellan grannar där också.
I samma hus som ”fastern” bor i bor även byns mest nyfikna gubbe som har koll på allt och alla.
Citera
2019-12-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Den flöt upp för att den var inplastad ordentligt. Den svällde upp som en ballong. Tänk innan du skriver.

Må så vara, men obducenten/rättsläkare (minns inte vilket) sa att sticksåren inte punkterat kroppen så som GM önskat i KW’s fall. Menar bara att det inte är givet att en kropp flyter upp pga stickskador.
Citera
2019-12-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judge365
Jag hade då aldrig gått ut i kortbyxor så vida jag bara skulle ner och hämta något snabbt. Något konstigt är det ju såklart

Så finns det ju de som går i shorts och T-shirt alla årstider och skiter i vilket. Vi är alla olika
Citera
2019-12-08, 20:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Rena rama skräckscenariot.

Citat:
]Det är där som handväskan kommer in i bilden. Den hittades i sumpig gräsmark mellan E22 & Vramsån.[/b] Själva dödsögonblicket har säkert gått fort men man tänker lite på om de har sprungit omkring där nere i terrängen & att hon kan ha varit rädd ett tag. Man ska inte måla upp skräckscenario men den biten känns otäck.

Det där med hennes handväska känner jag till men var Emilia själv där?

Hon ville säkert inte gå dit med tanke på hur hon var klädd. Det enda jag kan tänka mig är att GM jagade henne dit och där avslutade hennes liv. Vilken ångest och rädsla hon måste ha känt. Fy för den lede på vilket sätt hon fick sluta sitt liv. Detta låter som rena rama skräckscenariot.

Du har rätt. Detta känns otäckt. Mycket otäckt.
Citera
2019-12-08, 20:14
Medlem
Citat:
Det är där som handväskan kommer in i bilden. Den hittades i sumpig gräsmark mellan E22 & Vramsån. Själva dödsögonblicket har säkert gått fort men man tänker lite på om de har sprungit omkring där nere i terrängen & att hon kan ha varit rädd ett tag. Man ska inte måla upp skräckscenario men den biten känns otäck.

Det som stör mig så förbannat är att jag vet att jag träffat en av E:s släktingar och att personen då hade en större bylsig grå jacka. Det är däremot minst tre år sedan och jackan behöver ju inte vara i personens ägo nu. Och även om den är det så hade vittnet känt igen den personen lika lätt som hon kände igen E när de kom ut ur porten. Så jag tror jag är fel ute men som sagt det gnager.

EDIT: jackan jag tänker på är åt det silvergrå hållet, alltså ganska ljus
Senast redigerad av Tollarp86 2019-12-08 kl. 20:17.
Citera
2019-12-08, 20:18
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Jag är där varje dag, så jag vet också en hel del. Håller med dig ang att man ser bra ifrån hennes, därav min fantasi. Och just pga det och avståndet kan jag inte förstå att hon inte kan avgöra om det är en man el kvinna. Dessutom ser man tydligt vilket kön en person har på själva gångstilen.Sen blir det inte bättre av att hon säger ”damen” i alla andra meningar i intervjun.

Hon visste ju inte att det ens skulle bli en fråga. Det är ju det som är så jävla svårt med vittnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det där med hennes handväska känner jag till men var Emilia själv där?

Hon ville säkert inte gå dit med tanke på hur hon var klädd. Det enda jag kan tänka mig är att GM jagade henne dit och där avslutade hennes liv. Vilken ångest och rädsla hon måste ha känt. Fy för den lede på vilket sätt hon fick sluta sitt liv. Detta låter som rena rama skräckscenariot.

Du har rätt. Detta känns otäckt. Mycket otäckt.

Handväskan låg öppet någon meter från vattnet. Ej gömd.
Citera
2019-12-08, 20:30
Medlem
AA verkar släppt från häktet. MSN skriver;
Emilias misstänkte mördare slapp fängelse – fick terapi
vilket låter märkligt. Kan det vara så att han kommit på sjukhus el behandlingshem?
Citera
2019-12-08, 20:32
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Precis detta, nu är jag sen på bollen men jag såg i förbifarten på någon judisk nyhetssida att en ung svensk tjej försvunnit och sedan hittats död. Visade sig alltså vara en zigenare transexuell man som dessutom var pundare och prostituerad. Är inte det judenhetens bästa tänkbara människa? Det är ju den typen av "människa" som de vill att alla ska bli.. varför mörkar man det då?

Framförallt så var hon en trevlig & snäll människa som många tyckte om & som nu är djupt saknad. Undrar vad som skulle skrivits om dig härinne om du hittats mördad.
Citera
2019-12-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
vilket låter märkligt. Kan det vara så att han kommit på sjukhus el behandlingshem?

Läs artikeln en gång till, och börja titta vilket datum artikeln är skriven! Återkom sen här och säg du blandar ihop saker!
Citera
2019-12-08, 20:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Häktad.

Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

Detta var den 20 november i år och två dagar innan Emilia försvann och mördades.

MGM har häktats på sannolika skäl och är inte på fri fot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in