2019-12-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Såg henne också då senast. 5-7 november. Kall dag utanför ICA. Väldigt snygg var hon redan på förmiddagen. Minns jag blev chockad då jag rundade hörnan & hamnade någon meter från henne. Är ju ovanligt att man rundar ett hörn & hamnar öga mot öga med en så spektakulär & uppklädd gestalt en morgon i en byhåla.

När jag såg henne så verkade det däremot definitivt konstigt. Intensivt & pressat telefonsamtal utanför ICA som varade onormalt länge för att stå utanför en livsmedelsbutik i vinterkyla med bara ben.

Hörde du om hon pratade svenska i mobilen? (Jag vet förvisso inte om hon pratar något annat språk än svenska)
Citera
2019-12-08, 17:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Språkkunnig.

Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Hörde du om hon pratade svenska i mobilen? (Jag vet förvisso inte om hon pratar något annat språk än svenska)

Enligt egen utsago så pratade Emilia, förutom svenska och engelska, även danska och spanska.
Citera
2019-12-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Enligt egen utsago så pratade Emilia, förutom svenska och engelska, även danska och spanska.

Aha, ok.
Citera
2019-12-08, 17:23
Medlem
Citat:
Att A.A. har på något sätt med mordet på Emilia måste vi utgå ifrån eftersom han nu är häktad på sannolika skäl. Även om ingen mera är vare sig anhållen eller häktad, så tror jag det finns ytterligare personer som är inblandade.

Naturligtvis sitter polis och åklagare på mycket fakta som de inte kan dela sig i dagsläget p. g. a. den fortsatta utredningen och den ev. kommande rättegången. Antar att denna då kommer att hållas i Kristianstad.

Att A.A är delaktig är ganska klart OM han inte bara varit uppe hos henne en sväng och slagit följe en bit för att sedan gå åt ett annat håll.
Frågan är om hon skulle hämta något ( droger ) eller hon bestämt träff med någon? Jag kan fortfarande inte släppa det med att en tunn jacka hittats. Om jag bara skulle ett snabbt ärende i denna årstiden hade jag också bara tagit en tunn jacka men skulle jag åka någonstans hade jag valt en lite tjockare jacka. Det stod någonstans att hon hade korta byxor/ kjol på sig med så frågan är om hon stämt träff med någon torsk då om så är fallet.
Citera
2019-12-08, 17:28
Medlem
Citat:
I de flesta människor boende där måste ha vetat vem Emilia var.

Även om de inte kände henne personligen. Alla i hennes eget åldersspann hade sett henne och kände till bakgrunden väl. Har mycket svårt att se att mordet skulle ha berott på vad Emilia var. Det som kom att ske berodde på andra orsaker.

Ja, absolut! Detta fruktansvärda mord har inget med Emilias transsexualitet att göra. Det var allmänt känt i byn att Emilia var trans och mig veterligen var det fullt ut accepterat bland jämnåriga.
Citera
2019-12-08, 17:31
Medlem
Dubbla budskap i tråden nu. Enligt vittnet samt andra i tråden här ska Emilia ha varitklädd i rosa/röda knälånga tights/shorts samt täckjacka/vinterjacka.
Nu sägs det här att jackan som hittats är av tunn modell? Altså inte samma jacka?
Citera
2019-12-08, 17:32
Medlem
A.A. hade tre narkotikadomar på sig under 6 månader innan Emilia försvann. Från domarna framgår att det förverkats:
160,59 g cannabis
383 tabletter alprazolam
69 tabletter tramadol
29 tabletter MDMA
3,5 tabletter oxazepam

Det handlar om en ganska rejäl ekonomisk förlust för A.A. Hade Emilia på något sätt tipsat polisen (eller trodde A.A. att Emilia hade gjort det)? Sådant kan ju skapa lite dålig stämning. Någon som har koll på marknadsvärdet av det förverkade?
Citera
2019-12-08, 17:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Korta rosa byxor.

Citat:
Ursprungligen postat av judge365
Att A.A är delaktig är ganska klart OM han inte bara varit uppe hos henne en sväng och slagit följe en bit för att sedan gå åt ett annat håll.
Frågan är om hon skulle hämta något ( droger ) eller hon bestämt träff med någon? Jag kan fortfarande inte släppa det med att en tunn jacka hittats. Om jag bara skulle ett snabbt ärende i denna årstiden hade jag också bara tagit en tunn jacka men skulle jag åka någonstans hade jag valt en lite tjockare jacka. Det stod någonstans att hon hade korta byxor/ kjol på sig med så frågan är om hon stämt träff med någon torsk då om så är fallet.

Hon hade på sig rosa knälånga mjukisbyxor/tights.

På något ställe läste jag att byxorna skall ha varit ankellånga. Den rätta uppgiften är nog att dessa gick till hennes knä eller strax ovanför.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-08 kl. 17:39.
Citera
2019-12-08, 18:17
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Hennes ”fasters” balkong ligger inte högt upp, samt är jag mycket tveksam till att det är 60-70 meter mellan. Med andra ord tror jag fastern vet mer än hon gått ut med i Tv eller så döljer hon något ev för att skydda MGM el försvåra fallet.

Vi behöver ju inte konspirera bara för konspirerandets skull. Fastern döljer givetvis inget för att skydda MGM. Var får du sådana fantasier ifrån?

Det exakta avståndet kan kvitta. Jag har varit där. Man ser bra & känner igen en person man känner till väl. Betydligt värre att se ett ansikte, så är personen inte så bekant så är den svår att verkligen identifiera.
Citera
2019-12-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
A.A. hade tre narkotikadomar på sig under 6 månader innan Emilia försvann. Från domarna framgår att det förverkats:
160,59 g cannabis
383 tabletter alprazolam
69 tabletter tramadol
29 tabletter MDMA
3,5 tabletter oxazepam

Det handlar om en ganska rejäl ekonomisk förlust för A.A. Hade Emilia på något sätt tipsat polisen (eller trodde A.A. att Emilia hade gjort det)? Sådant kan ju skapa lite dålig stämning. Någon som har koll på marknadsvärdet av det förverkade?

20000
Citera
2019-12-08, 18:23
Medlem
different_trips avatar
Citat:
I de flesta människor boende där måste ha vetat vem Emilia var.

Även om de inte kände henne personligen. Alla i hennes eget åldersspann hade sett henne och kände till bakgrunden väl. Har mycket svårt att se att mordet skulle ha berott på vad Emilia var. Det som kom att ske berodde på andra orsaker.

Såklart. Jag menade att media/polis inte hade anledning till att skriva ut hennes situation för att det inte fanns någonting som tydde på att det skulle vara någon form av motiv.
Citera
2019-12-08, 18:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte något motiv.

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Såklart. Jag menade att media/polis inte hade anledning till att skriva ut hennes situation för att det inte fanns någonting som tydde på att det skulle vara någon form av motiv.

Precis.

Fanns ingen anledning från medias/polisens sida att omnämna att Emilia var transsexual. Detta var väl känt av hennes baneman och var inget motiv för att mörda henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in