2019-12-07, 23:03
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Funderar lite på senaste årens utveckling. Om nu en stor orsak till att kvinnor får så mycket uppmärksamhet online är ett överskott av män så undrar jag om kvinnor rent gennerelt skulle bli oroade el besvärade om vi män helt enkelt slutade att ragga? En realistisk orsak till detta skulle i framtiden vara att utbudet av importerade män kraftigt minskar samtidigt som utländska kvinnor ökar. Men kanske är kvinnor i dag så asexuella via feminism samt fast vid sin skärm o dyl att det kanske inte skulle bry sig? Liksom skulle ni kvinnor tex kunna gå ner något i nivåval jämfört med hur det varit i år el kan det lika gärna struntas i då?

Det faktum att vi är så jämställda i Sverige gör partnermarknaden särskilt intressant.
I alla länder där det inte finns samma goda förutsättningar för bägge könen att utbilda sig, arbeta, ha råd med egen bostad och även att vara ensamstående med barn tack vare bidragssystemen - har männen generellt ett övertag medan kvinnor tvingas leva med män av överlevnadstaktiska skäl, vare sig de vill eller inte.

Är inte de svenska förutsättningarna att föredra? Iaf för den som anser att det är viktigt att just äkta kärlek är huvudsaklig orsak bakom en relation.
Den jämställda relationen mellan män och kvinnor skapar ärligare förutsättningar.
Citera
2019-12-07, 23:25
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwul
Jag slutar aldrig att förundras över vissas resonemang, i synnerhet kvinnors, deras svårigheter att se saker ur andras perspektiv samt hur de inte kan se sina egna priviligier (eller vad man nu väljer att kalla det).

Guldkorn som det har bjudits på hittills:
- jag behöver inte bekräftelse från män... jag får redan bekräftelsen jag behöver eftersom jag har en partner
- kvinnor har inte lika stort behov av bekräftelse/närhet som män

Det vore kul att se dessa kvinnors reaktion om de var singlar och swipeade höger 100 gånger på Tinder utan att få en enda matchning, alldeles oavsett hur lågt de sänker sina krav. Den dagen hade de insett att de har samma behov samma alla andra, men det är svårt att uppleva behovet när det redan är uppfyllt.

Det är väl klart som fa-an att deras bekräftelsebehov inte är lika stort när behovet redan är fyllt.
Jag håller med dig. Allt för många (kvinnor) är helt oförmögna att se saker från flera perspektiv. Har alltid undrat varför jag är en av få som kan tänka från flera perspektiv.

En rolig händelse på detta ämne: Jag träffade en tjej några veckor och vi kom in på något samtal om relationer och liknande. Tjejen, som inte är någon 10-poängare (snarare 5), sa att "om jag var kille hade jag varit värsta bad-boy och knullat en massa tjejer. Det var synd att jag inte sa att" om du var kille hade du aldrig mer fått knulla i hela ditt liv"

Tjejen såg helt alldaglig ut men har vant sig vid att alltid få bekräftelse. En kille som ser bättre ut än henne, och lyckats bättre i livet får med stor sannolikhet leva ensam i Sverige 2019.
Citera
2019-12-08, 00:43
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Positivt som i vad? Att transpar adopterar söner som de hjärntvättar att byta kön vid 5års ålder? Vad är det som är positivt mer än i dina fantasier och vanföreställningar.. Dessa föräldrar borde spärras in på psyk.
Jag har inga vanföreställningar. Du däremot har en del fördomar och är även okunnig när det kommer till sexualitet ser jag.

Det går inte att hjärntvätta någon till att få en viss läggning. Däremot kan bisexualitet ligga latent hos många utan att den "väcks upp" i de flesta fall då normen som pushas på idag ännu är hetero-relationer. Något som dock håller på att ändras tack och lov.
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag håller med dig. Allt för många (kvinnor) är helt oförmögna att se saker från flera perspektiv. Har alltid undrat varför jag är en av få som kan tänka från flera perspektiv.
Män är oftast rätt oförmögna till detta de också.

Sett många unga killar som resonerat likadant - "om jag var tjej så skulle jag göka hela tiden". Nej, om män vore kvinnor så hade de förmodligen inte haft särskilt mycket sex alls eftersom kvinnors libido är ganska mycket lägre än mäns generellt betraktat.
Citera
2019-12-08, 01:02
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Jag har inga vanföreställningar. Du däremot har en del fördomar och är även okunnig när det kommer till sexualitet ser jag.

Det går inte att hjärntvätta någon till att få en viss läggning. Däremot kan bisexualitet ligga latent hos många utan att den "väcks upp" i de flesta fall då normen som pushas på idag ännu är hetero-relationer. Något som dock håller på att ändras tack och lov.
Män är oftast rätt oförmögna till detta de också.

Sett många unga killar som resonerat likadant - "om jag var tjej så skulle jag göka hela tiden". Nej, om män vore kvinnor så hade de förmodligen inte haft särskilt mycket sex alls eftersom kvinnors libido är ganska mycket lägre än mäns generellt betraktat.
Där har vi nog olika uppfattning. Tjejer är kåtare än killar. Killar har fler intressen att ägna sig åt. Tjejer bryr sig nästan bara uteslutande om relationer och sex, eller saker omkring det. (tinder, instagram, smink)
Citera
2019-12-08, 08:43
Medlem
Som kvinna kan jag ju svara för mig själv.
Jag anses attraktiv och får spontana raggningsförsök både online och i verkliga världen ofta, av män. Jag lever utan man sedan några år tillbaka och söker ingen ny relation med en. Jag söker ingen bekräftelse men visst får jag sådan i överflöd ändå, fast det gör mig bara mer och mer less. I början var det rätt kul att ha så många att välja på om jag ville och att alltid veta att en attraktiv man stod i givakt när helst jag ville.
Jag har börjat undvika forum och situationer där män anser sig ha fritt fram att ragga. Jag äcklas över hur billiga och tillgängliga de är.

Så även om jag anser frågeställningen en aning infantil och förenklad men visst, jag hade nog antagligen blivit mer tillgänglig för män om de minskade i antal, om de var mer kräsna, mindre desperata och inte la upp sig för vilken kvinna som helst.
Däremot hade jag absolut inte sänkt min standard utan hellre levt helt utan män, kuk och sex med män.
Citera
2019-12-08, 18:36
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxtraord
Som kvinna kan jag ju svara för mig själv.
Jag anses attraktiv och får spontana raggningsförsök både online och i verkliga världen ofta, av män. Jag lever utan man sedan några år tillbaka och söker ingen ny relation med en. Jag söker ingen bekräftelse men visst får jag sådan i överflöd ändå, fast det gör mig bara mer och mer less. I början var det rätt kul att ha så många att välja på om jag ville och att alltid veta att en attraktiv man stod i givakt när helst jag ville.
Jag har börjat undvika forum och situationer där män anser sig ha fritt fram att ragga. Jag äcklas över hur billiga och tillgängliga de är.

Så även om jag anser frågeställningen en aning infantil och förenklad men visst, jag hade nog antagligen blivit mer tillgänglig för män om de minskade i antal, om de var mer kräsna, mindre desperata och inte la upp sig för vilken kvinna som helst.
Däremot hade jag absolut inte sänkt min standard utan hellre levt helt utan män, kuk och sex med män.
Ok tack för utförligt svar. Men vadå hade du också blivit sugen på annan fitta (än din egen) då hellre än att hålla på med mediokra män sas?

Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Fast det är ju inte gaypersoner jag syftade på här utan bisexualitet. Det kunde ju underlätta lite för stunden åtminstone om fler unga killar var lite öppensinnade här.

Jag tänker att om kvinnor kan ge det en chans och utveckla lite "bi-nyfikenhet" så borde män kunna ha samma förmåga. Eller inte. Rätt typiskt isåfall. Att kvinnor (som inte behöver kämpa för att få sex) kan bli bisexuella och inte män (vilka hade behövt det för att slippa ansträngningen).

Med tanke på skilsmässorna i väst som fortsätter öka så tror jag inte att kärnfamiljen är det optimala valet för alla nej.
Tycker definitivt att det ska få finnas fler typer av familjekonstellationer än bara den klassiska "mamma pappa barn-modellen" vilket det positivt nog också gör.
Det kanske är så att killar är mer ointresserade av att ”få till det” med samkönad konstelation o dyl. Jag är iaf fall helt ointresserad av att ligga i sängen o mysa med en annan av samma kön. Om jag skulle hamna i fängelse på livstid hade jag nog också avstått från renodlad sex med kille. Har fått ragg från transor (som väl ändå är nått mellanting) på nätet, men jag tackar helt nej. Dels av ointresse o men sen om jag mot förmodan skulle göra nått sånt medvetet…. Då skulle jag känna en stor ånger. Fick till o med ångerkänslor när jag märkte att jag kunde suga av mig själv och provade lite. Ånger kan visserligen framkalas av sex med en oatraktiv kvinna också (vilket jag fått erfara). Det är väl inte för trångsynt att vilja att det ska kännas bra efteråt etc?

Och NEJ. Angående att du vill öka antalet föräldrabögar bara för att skilsmässorna blir fler….. man tar sig för pannan (det är ingen vettig lösning för svenskarna, ett barn består av 50% kvinna respektive man och det ska ej ersättas med nån annan plastförälder (el ännu värre nån slags homofil mm) . Det skulle kännas jättekonstigt om jag helt plötsligt fått nån jävla plastfarsa el dyl. Det är sopigt för barnen. Bättre isf att folk går i parterapi och försöker jobba på sin relation ist för att bara skilja sig efter 3-4 år liksom. Där i mot skulle jag själv tycka att det verkar bra att ha separata bostäder (o toaletter) men det verkar som bara jag tänkt i de banorna?
Citera
2019-12-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ok tack för utförligt svar. Men vadå hade du också blivit sugen på annan fitta (än din egen) då hellre än att hålla på med mediokra män sås?

Ja, definitivt! Jag har alltid varit lite bi men lutar mer och mer åt kvinnor på heltid pga att även de attraktiva männen jag i teorin borde vara intresserad av beter sig som billiga slampor och stoppar kuken i allt de kan få, alternativt beter sig som bittra incels. Blir rätt avskräckt. Skulle aldrig i livet välja en medioker man i brist på annat.
Citera
2019-12-08, 20:25
Medlem
Och ett tillägg: fler och fler kvinnor i min närhet resonerar som jag. Och alla är tvärsnygga, så win-win för oss.

Ni män måste steppa upp. Ni utdödar er själva. Vi kommer inte nöja oss med bottenskrapet bara för att kvinnor förr i tiden var tvungna till det. Lösningen är inte att deportera män, lösningen är att anpassa er till nutiden, ta hand om er själva och sluta vara desperata. Sex och kärlek är varken en rättighet eller en självklarhet.
Citera
2019-12-08, 20:43
Medlem
ClassOf76s avatar
Att kvinnor ska gå och bli lesbiska är knappast något vi går och oroar oss för. Det kanske låter lockande i teorin och en del kvinnor provar säkert på, men om de inte är lagda åt det hållet på riktigt blir det inte mer än en fas. En dag kommer de att charmas av en man som de förälskar sig i på riktigt. Nour El-Refai är ett känt exempel.

Män kan skämta om hur mycket smidigare allt skulle bli om man vore bög, man har mer gemensamt med varandra och det är hur lätt som helst att träffa en partner. Se klipp.
https://www.youtube.com/watch?v=4wNGsQgEPiE

Det stannar dock just bara vid skämt, tanken på att kyssa en man är motbjudande för 99% av alla straighta män. En gång råkade jag på fyllan hamna på en bögklubb utan att veta om det. Efter två minuter började en man prata med mig och någon minut senare försökte han tungkyssa mig, vilket fick mig att inse ett par saker:
- Jag är inte ens homofob, men fan vad äckligt det var, kände mig ofredad. Efter det förstår jag hur kvinnor känner sig vid oönskade kontaktförsök.
- Vad lätt det vore om man vore bög. Lyckligtvis är jag inte det dock, för kvinnor är så mycket vackrare och goare.

Citat:
Och ett tillägg: fler och fler kvinnor i min närhet resonerar som jag. Och alla är tvärsnygga, så win-win för oss.

Ni män måste steppa upp. Ni utdödar er själva. Vi kommer inte nöja oss med bottenskrapet bara för att kvinnor förr i tiden var tvungna till det. Lösningen är inte att deportera män, lösningen är att anpassa er till nutiden, ta hand om er själva och sluta vara desperata. Sex och kärlek är varken en rättighet eller en självklarhet.

Det är inget fel på oss.
Citera
2019-12-08, 20:50
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:

Jag tror fler män åker till asien istället. Mycket mer value for the money och Sverige är ju ändå påväg att krasha både ekonomiskt samt kulturellt självmord, med allt grövre kriminalitet och folkutbyte. Kvinnor som hatar deras egna kultur och män, samt hyllar efterblivna skitkulturer från afrika och mellan östern. Så framtiden låter mer och mer som att det blir östra europa eller asien.

Flera jag känner med mycket kapital lämnar landet, eller funderar på att göra det. Börjar även företag lämna så blir det nattsvart fort.
Senast redigerad av Xpander- 2019-12-08 kl. 20:57.
Citera
2019-12-08, 22:11
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Det kanske är så att killar är mer ointresserade av att ”få till det” med samkönad konstelation o dyl. Jag är iaf fall helt ointresserad av att ligga i sängen o mysa med en annan av samma kön. Om jag skulle hamna i fängelse på livstid hade jag nog också avstått från renodlad sex med kille. Har fått ragg från transor (som väl ändå är nått mellanting) på nätet, men jag tackar helt nej. Dels av ointresse o men sen om jag mot förmodan skulle göra nått sånt medvetet…. Då skulle jag känna en stor ånger. Fick till o med ångerkänslor när jag märkte att jag kunde suga av mig själv och provade lite. Ånger kan visserligen framkalas av sex med en oatraktiv kvinna också (vilket jag fått erfara). Det är väl inte för trångsynt att vilja att det ska kännas bra efteråt etc?

Och NEJ. Angående att du vill öka antalet föräldrabögar bara för att skilsmässorna blir fler….. man tar sig för pannan (det är ingen vettig lösning för svenskarna, ett barn består av 50% kvinna respektive man och det ska ej ersättas med nån annan plastförälder (el ännu värre nån slags homofil mm) . Det skulle kännas jättekonstigt om jag helt plötsligt fått nån jävla plastfarsa el dyl. Det är sopigt för barnen. Bättre isf att folk går i parterapi och försöker jobba på sin relation ist för att bara skilja sig efter 3-4 år liksom. Där i mot skulle jag själv tycka att det verkar bra att ha separata bostäder (o toaletter) men det verkar som bara jag tänkt i de banorna?
Ja, eftersom jag inte längre är homofobisk i mina värderingar så välkomnar jag fler gayföräldrar och misstror inte deras förmågor till ett gott föräldraskap mer än ett heteropar.

Skilsmässa innebär inte heller att barns umgänge med fadern måste upphöra. Plastfarsa eller inte i bilden.
Många olyckliga par provar nog också terapi men inte alltid detta hjälper själva grundproblemet i relationen. Män och kvinnor fungerar på olika sätt på så många olika plan i livet. Inte så mycket man kan göra för att "åtgärda" detta faktum.

Särbo låter som en praktisk idé. Hade nog själv valt den konstellationen om jag ville ingå i en romantisk relation. Många av oss med behov att andas i vårt eget privata space då och då.
Citat:
Ja, definitivt! Jag har alltid varit lite bi men lutar mer och mer åt kvinnor på heltid pga att även de attraktiva männen jag i teorin borde vara intresserad av beter sig som billiga slampor och stoppar kuken i allt de kan få, alternativt beter sig som bittra incels. Blir rätt avskräckt. Skulle aldrig i livet välja en medioker man i brist på annat.
Grattis! Med din läggning är du då fri att välja en betydligt mindre komplicerad partner om du vill satsa på en lugn och harmonisk relation med någon som kan se in i din själ på djupet. Önskar att jag kunde göra detsamma.

Barn genom inseminering eller adoption är också en möjlighet för samkönade par som längtar efter tillökning. Lycka till
Citera
2019-12-09, 00:29
Moderator
VitKallas avatar
Påminner om att topic i TS är ämnet för tråden. Löjligt tjaffs kan ni ta i PM eller annorstädes. Varning utdelas om tjaffset fortsätter. /VitKalla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in