Citat:
Bra att du har lite fler möjligheter öppna ändå för att stärka oddsen lite.
Ja, sicket tålamod man tydligen måste träna upp för att orka med sin egen grobian därhemma. Hoppas några av de där extravaganta middagarna vägde upp för alla bekymmer, sorger och besvär i slutändan.
På alla andra plan än det sexuella så känner jag själv att man synkar så överlägset mycket bättre med någon av samma kön.
Behöver ju inte vara exakt detsamma med alla samkönade par men överlag gissar jag ändå.
Det säger lite sig självt - lika barn-principen där men ja - även där finns det väl alltid något att störa sig på efter då den allra häftigaste förälskelsen lagt sig och dopaminet förlorat sin effekt. Naturens gång och då gäller det att ha redan ha knutit de där lite djupare banden så det finns något som håller en samman när det blåser upp till storm.
Ja, sicket tålamod man tydligen måste träna upp för att orka med sin egen grobian därhemma. Hoppas några av de där extravaganta middagarna vägde upp för alla bekymmer, sorger och besvär i slutändan.
På alla andra plan än det sexuella så känner jag själv att man synkar så överlägset mycket bättre med någon av samma kön.
Behöver ju inte vara exakt detsamma med alla samkönade par men överlag gissar jag ändå.
Det säger lite sig självt - lika barn-principen där men ja - även där finns det väl alltid något att störa sig på efter då den allra häftigaste förälskelsen lagt sig och dopaminet förlorat sin effekt. Naturens gång och då gäller det att ha redan ha knutit de där lite djupare banden så det finns något som håller en samman när det blåser upp till storm.
Haha, japp, visst är det en tålamodsprövning. Han fortsätter svara vänligt men aldrig riktigt förstå att det är en daglig rutin som han egentligen borde ansvara för också och att det inte bör ingå att jag ska behöva be honom om självklarheter och hålla så låga krav på honom i brist på att orka ta alla konflikter för att få en mer utjämnad rutin. X)
Nej, så extravaganta middagar är det inte och det väger inte upp. Däremot väger vår kontakt, värme och samhörighet upp. Vi är rätt lyckliga ihop helt enkelt, skrattar ihop ofta och ger varandra både lagom plats och lagom trygghet. Ofta finner vi såklart varandra tråkiga och sexlivet är inte precis fyllt med spänning längre, men det har jag svårt att se hur det hade blivit annorlunda med någon annan i det långa loppet. Alla relationer kommer ha sina nackdelar, och sålänge man i stort mår bra av varandra så anser jag att man bör hålla ihop. Varningstecknen skulle jag snarare ta från psykologiskt förtryckande partners, tydligt olika livsmål, höga otrohetstendenser, etc. Andra allmänna frustrationer ingår typ i att vara nära och våga vara "slappa personer" med varandra.
Visst är det så, alla relationer verkar få sina stormar. Däremot vill jag påpeka att storleken och frekvensen på "stormarna" verkar rätt slående olika. Jag känner till två par, ena homo andra hetero, som haft/har rätt frekventa och stora stormar. Jag vet inte om jag hoppas på att dessa par egentligen ska hålla ihop och känner mig lite orolig för dessa nära personer till mig. Hur tunga stormar skulle du säga att du upplevt? Hur regelbundet? Hur långvarig har din relation varit?
Senast redigerad av Mojokii 2019-12-06 kl. 16:41.
Senast redigerad av Mojokii 2019-12-06 kl. 16:41.