Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Va?

Oavsett så kryllar appen och andra sociala medier med bilder likt denna.

Den bilden jag visade var inte ens hennes värsta. Råkade svepa förbi när jag skulle ta screenshot på de övriga bilderna.

"Vi vill inte bli sedda som sexobjekt och ENDAST seriöst fuckboys undanbedes likaså män under 1.85" ackompanjerat med 5 st slampbilder utan dess like.

Där har vi dagens unga kvinnor på dejtingappar. Givetvis har de 700 likes på en kvart, med ett gratiskonto.
Om någon säger sig inte vilja bli sedd som sexobjekt, endast söker seriöst och använder en mycket lättklädd profilbild på dejtingsidan är det självklart en mycket psykiskt sjuk person eller också är bilden inte av någon som söker en seriös relation
Citera
2019-12-08, 15:33
Medlem
Har ett par matchingar på tinder, men har inte skrivit till någon. Tips på bra icebreaker? Känns så jäkla krystat att få igång ett samtalsämne med nån man ej känner. "va gör du", "hur mår du" känns ju rätt ointressanta. Eller är de bättre att bara säga direkt hej, ska vi träffas i veckan? Och sen föreslå en aktivitet?
Citera
2019-12-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stagioni
Faat alla får många matchningar i början för att efter ett tag sjunka. Så är det för alla vad jag vet. Ingen får lika många matchningar som de får i början. Appen är byggd så att du ska få en kick i början som sen rycks bort och gör dig beroende, det är då du vill betala.
Någon riktig bann är det inte fråga om.

Som du säger så får alla matchningar i början.
Men är man däremot shadow bannad får man extremt få likes, om ens någon, efter ett par veckor.

Har själv råkat ut för en shadow ban pga GPS spoofer. Inte fått en like eller matchning sen oktober.. Eller så kanske jag bara är väldigt ful.
Citera
2019-12-08, 16:59
Medlem
.ermins avatar
Dom flesta säger att tinder är dött och består även av mkt fake profiler. Jag håller med.

Vad använder ni för app istället? Något o rekommendera?
Citera
2019-12-08, 17:56
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orelateradhusbrand
Inte fått en like eller matchning sen oktober.. Eller så kanske jag bara är väldigt ful.

Är du man? Inget konstigt i så fall.
Citera
2019-12-08, 18:43
Medlem
Klappasäftens avatar
Ger upp! Har dejtat tre tjejer assnygga tjejer dessutom, sedan får man nobben eller jag tror det iallafall, de har inte hört av sig.

Vad har hänt med dejtingmarknaden? Så här svårt var det inte förut. Är det möjligt att de dejtar en massa andra vis sidan om och plockar den bästa?
Citera
2019-12-08, 18:49
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Ger upp! Har dejtat tre tjejer assnygga tjejer dessutom, sedan får man nobben eller jag tror det iallafall, de har inte hört av sig.

Vad har hänt med dejtingmarknaden? Så här svårt var det inte förut. Är det möjligt att de dejtar en massa andra vis sidan om och plockar den bästa?
Det är helt enkelt så att kvinnor klarar sig bra på egen hand och i den grad de känner att de vill vara med någon kille så ska det vara någon ur topp 10% som ser bra ut och har en hög lön.

Inte konstigt om folk är/blir olyckliga.
Citera
2019-12-08, 18:53
Medlem
nullums avatar
Citat:

Det som har hänt är att 9/10 kvinnor dejtar 1/10 män. De finns med på Tinder för det har blivit som ett socialt medium, mer än en dejtingapp. Där kan de synas för många män och välja vad de vill ha och samtidigt marknadsföra sin Instagram.

Då och då dyker det upp statistik på Reddit som visar hur många gånger kvinnor sveper vänster kontra höger och det är inga roliga siffror att jobba med. Vi behöver inte mata kvinnor med mer uppmärksamhet just nu.
Citera
2019-12-09, 10:33
Medlem
Jag har haft mitt Tinder konto sedan 2015 och det har använts i kortare perioder men sedan förra veckan har jag börjat använda det dagligen då jag är nybliven singel. Jag lade till nya bilder som togs på min senaste semester och fick 10 matchningar de första dagarna men nu har det avtagit en hel del.

Min fråga, är det värt att jag gör ett nytt konto för första gången då jag tänker att min elo inte är på topp med ett gammalt konto som legat oanvänt en hel del. Har ni några tips på hur jag bör gå till väga?
Citera
2019-12-09, 11:05
Medlem
Citat:

Tinder är skit i Sverige, guldgruva i 95% av övriga världen.
Citera
2019-12-09, 13:29
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Det är helt enkelt så att kvinnor klarar sig bra på egen hand och i den grad de känner att de vill vara med någon kille så ska det vara någon ur topp 10% som ser bra ut och har en hög lön.

Inte konstigt om folk är/blir olyckliga.

Tror inte riktigt alla tänker så om jag får vara ärlig. De flesta är oftast ute efter kemin än höga löner. Men visst finns det gold diggers på Tinder.

Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Det som har hänt är att 9/10 kvinnor dejtar 1/10 män. De finns med på Tinder för det har blivit som ett socialt medium, mer än en dejtingapp. Där kan de synas för många män och välja vad de vill ha och samtidigt marknadsföra sin Instagram.

Då och då dyker det upp statistik på Reddit som visar hur många gånger kvinnor sveper vänster kontra höger och det är inga roliga siffror att jobba med. Vi behöver inte mata kvinnor med mer uppmärksamhet just nu.

Tyvärr har det ju blivit så. Jag är inte ett dugg intresserad av deras musiksmak eller instagrambilder bara att ligga.

Citat:
Ursprungligen postat av eramammorisback
Tinder är skit i Sverige, guldgruva i 95% av övriga världen.

Måste faktiskt hålla med!
Citera
2019-12-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zekkeg
Jag har haft mitt Tinder konto sedan 2015 och det har använts i kortare perioder men sedan förra veckan har jag börjat använda det dagligen då jag är nybliven singel. Jag lade till nya bilder som togs på min senaste semester och fick 10 matchningar de första dagarna men nu har det avtagit en hel del.

Min fråga, är det värt att jag gör ett nytt konto för första gången då jag tänker att min elo inte är på topp med ett gammalt konto som legat oanvänt en hel del. Har ni några tips på hur jag bör gå till väga?

Har startat om mitt konto några gånger under 3 år kanske. Det förra var väldigt dött trots lite varierande ganska bra bilder tyckte jag. Startade om och kunde inte nå mitt album så tog några nya bilder bara direkt. Vet inte men detta funkar mycket bättre. Då har jag tre bilder som alla är likadana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in