Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Tack för det förtydligandet!
Men nu känner jag mig lite konfunderad. Är det alltså klarlagt att när 'Dalaan' ringer SOS, så är det ingen som skriker i bakgrunden?
Är 'Dalaan' irl belagd med yppandeförbud? Kan kontot 'Dalaan' yttra sig i den specifika frågan? Jag noterade att det kontot för några dgr sen skrev att h*n ansåg SD vara gärningsperson. Om jag hade varit ett skrikvittne, så hade inte jag här på Flashback yttrat mig om vem jag trodde var LW:s mördare. Jag hade mycket väl kunnat berätta om mina upplevelser, men hållit tillbaka mina uppfattningar om vem jag gissar är mördaren. Mitt ev framtida vittnesmål skulle ju lätt kunna sjunka i värde och det oavsett vem som då ev skulle stå som åtalad.
Jag läste Dalaans inlägg direkt när det kom upp i tråden, som jag upplevde det var det inget att tvivla på. Tror inte att skriken hördes vid själva samtalet utan det var något mottagaren av samtalet skrev ner att inringaren berättade (eftersom Dalaan skrev att dom åkte ut i bilen och då ringde 112).
Dalaans uttalande nu om SD som ev GM kanske kommer efter en massa samtal med folk som känner någon som känner någon... Örebro är inte så stort. Om Dalaan ska vittna så vet jag inte om förtroendet sjunker... har ju inte sagt sig sett GM... kan väl mest hjälpa till med tidpunkt och det finns inspelat.
Yppandeförbud... är det troligt, polisen har gått ut med tidpunkt (vad jag kommer ihåg) när samtalet kom in.