2019-12-08, 03:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad har detta med mitt inlägg att göra?

Både LW och HD var gravida samtidigt då SD/HD var inflyttade i samma bostadsområde.

? Och?
Vad har det med trådens ämne att
göra?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-12-08 kl. 03:51.
Citera
2019-12-08, 04:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte det första liket som har legat gömt närmre hemmet än vad man trott.

Charlea Lindbergs unge är ett ökänt exempel på när kroppen har legat närmre hemmet än vad polisen har trott/vetat.

Det kan röra sig om ren och skär otur att kroppen inte hittades tidigare

Det var inte otur.
Det var oskickligt.
En hundförare stoppades när han skulle
söka åt det håll LW låg.
MissingPeople fick inte hjälpa till att leta.
Citera
2019-12-08, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
? Och?
Vad har det med trådens ämne att
göra?

Det var ett svar till skribenten sno.
Citera
2019-12-08, 07:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nej, enligt Dalaans skrek LW två gånger med en kort paus emellan och de innebär att gärningsmannen haft tid att besinna sig. Att avbryta, kalla på hjälp. Att så inte skedde är en försvårande omständighet. SD själv har sagt att han hade ett kraftigt fysiskt övertag över LW.

Jag minns inget om att Lena bara skrek två gånger men när en människa förlorat kontrollen och exploderat efter byggt upp hat inom sig i flera år är det väldigt svårt att besinna sig och sluta mitt i gärningen.

Det kan alltså fortfarande bli dråp för SD även om han inte besinnat sig mitt i gärningen, med eller utan paus.
Citera
2019-12-08, 08:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu låg hon inte ute så länge så att insekter odyl hann gå så hårt åt kroppen. Det var ju inga 30 gr ute.

Det beror väl på om hon låg i skugga eller öppet i solen. Det var varmt den våren om jag inte minns fel.

I solen var det kanske högre än 30 gr?
Citera
2019-12-08, 08:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag vet inte om fler än jag reagerar på att många bl.a. ofta du tycks skriva hur ni förväntar kvinnor skall reagera. Jag känner inte alls igen mig i dessa förväntade reaktioner alls.
Så förstockade och konservativa tankegångar har aldrig passerat min väg vare sig i mina eller mina vänners hjärnor. Det stämmer inte.

Du har själv en massa fördomar om män och deras beteenden. När en kvinna blir mördad verkar det enda möjliga motivet enligt dig vara våld i nära relation.

Du har sedan dag ett inte varit öppen för någon annan GM än SD och inte något annat motiv än att han var våldsam och kontrollerande och dödade när Lena bestämde för att lämna.

Visserligen må du ha statistiken på din sida men det förklarar och motiverar ändå inte att du varit stängd för andra alternativ.

Du blev nog rätt chockad när HD kom in i bilden också?
Citera
2019-12-08, 09:53
Medlem
Här är temperaturer i skuggan för Örebro de aktuella dygnen (min - max). Det ska även ha varit soligt dessa dagar.

2018-05-15: 9 - 28
2018-05-16: 10 - 28
2018-05-17: 11- 20
2018-05-18: 9 - 20
2018-05-19: 7 - 23
Senast redigerad av lommen 2019-12-08 kl. 09:57.
Citera
2019-12-08, 10:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lommen
Här är temperaturer i skuggan för Örebro de aktuella dygnen (min - max). Det ska även ha varit soligt dessa dagar.

2018-05-15: 9 - 28
2018-05-16: 10 - 28
2018-05-17: 11- 20
2018-05-18: 9 - 20
2018-05-19: 7 - 23

Tack. Det var varmt och soligt alla dagar mao och jag tror inte hon låg i skugga hela tiden.
Citera
2019-12-08, 10:17
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack. Det var varmt och soligt alla dagar mao och jag tror inte hon låg i skugga hela tiden.
Vad får du ut av att gotta dig i den informationen.
Var tänderna synliga samt kanske du undrar om hon var svullen ?
Bli stor i graven och gå vidare med ditt liv, psykologen - gotta dig inte i informationen om hur illa LW låg i solen el. skuggan.
Citera
2019-12-08, 10:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte det första liket som har legat gömt närmre hemmet än vad man trott.

Charlea Lindbergs unge är ett ökänt exempel på när kroppen har legat närmre hemmet än vad polisen har trott/vetat.

Det kan röra sig om ren och skär otur att kroppen inte hittades tidigare

"Otur" att kommunikationsvägen med hundförare inte fungerar angående vad som är avsökt och inte? Det kan förvisso bero på fel hos hundförare men "otur" är väl inte riktigt rätt benämning.
Citera
2019-12-08, 10:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Vad får du ut av att gotta dig i den informationen.
Var tänderna synliga samt kanske du undrar om hon var svullen ?
Bli stor i graven och gå vidare med ditt liv, psykologen - gotta dig inte i informationen om hur illa LW låg i solen el. skuggan.

Det förklarar varför huvudet som inte var skyddat av klädesplagg var illa åtgånget. Sol, värme, djur etc.

Men du kanske missade diskussionen om att det var huvudet som var sönderslaget? Konstigt att hon då samtidigt kunde skrika under 5 minuter, eller hur?

Låter därför troligare att skadorna uppkommit post mortem.

Sjukt av dig att tro att någon kan gotta sig i sådant här. Sök hjälp.
Citera
2019-12-08, 10:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag vet inte om fler än jag reagerar på att många bl.a. ofta du tycks skriva hur ni förväntar kvinnor skall reagera. Jag känner inte alls igen mig i dessa förväntade reaktioner alls.
Så förstockade och konservativa tankegångar har aldrig passerat min väg vare sig i mina eller mina vänners hjärnor. Det stämmer inte.

Ja, det är korrekt att en del kvinnor beter sig som du beskriver. Men rättsväsendet förväntar att människor oavsett kön på något sätt ska se till att saker kommer till rättsväsendets kännedom och gärna på något sätt kunna styrka det man påstår har skett. Annars är det orimligt att förvänta sig att rättsväsendet ska kunna göra mycket för dessa kvinnor förrän det är försent.

Det är ju trist att LR väntade flera månader med att anmäla MJ och drog tillbaka anmälan när polisen ställde fråga om hon kunde delge journalanteckningar från läkarbesök som kan styrka påstådd misshandel. NB, jag har inga problem att tänka mig att LR blivit misshandlad innan hon slogs ihjäl men jag kan inte se att det är "samhällets" eller rättsväsendets fel.

Precis som det är trist att LW, eller någon annan (eftersom hon tydligen berättat detta för många i sin bekantskapskrets) inte anmält hot och trakasserier om de förekommit. Eftersom hon anmält en skitsak som hon själv rimligtvis borde inse att hennes eget agerande så att säga ligger henne i fatet.

Eljest måste ju en nödvändig förutsättning för att bli polis eller åklagare vara att man ska vara synsk. Då lär det bli långa väntetider till avkunnade domar.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-08 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in