Citat:
Ursprungligen postat av
Devasom17
Jag vet. Jag bor i hålan. Men som sagt, utan det gänget skulle här va lugnt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
RJ var också den person som jag erhöll PM - från flera tollarpsbor.
Detta skedde kort tid efter att Emilia hade försvunnit och innan hon hittades. Skulle vara mycket intressant att kunna få bekräftat om RJs bostad har varit avspärrad eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Är den här personen som kallas DT helt ur diskussionen? Fanns ju någon dom från tidigare när han & RJ tagit med en kille på "promenad för att snacka".
Tyckte jag såg den där Ford Mondeon i Tollarp idag rullandes i riktning mot där RJ bor. Verkar vara mycket ärenden i Tollarp för någon som bor i Vinslöv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tollarp86
Hon var ju bara 20. Hade hon fått leva så hade din teori säkert kunna vara sann om hon fortsatt på samma väg.
Ni verkar ha lite koll på Tollarp och dess invånare. Jag skrev detta inlägg tidigare idag, och undrar om ni kan hjälpa mig att få klarhet i mina funderingar?
"Eller så är det ett planerat mord.
Någon från byn skrev att Emilia hade uppfört sig annorlunda - stressad/jagad de sista två veckorna i livet.
Tänk om R planerat mordet, och såg till att hålla sig borta från Tollarp/skaffa vattentätt alibi den dagen, just för att slippa misstankar?
Allt beror isf på hur starkt R styrde över sina anhängare. Var A tuff nog att stå emot R's önskemål?
R kan ju haft motiv baserat på E's vittnesmål mot honom, och splittrandet av släkten (pga vittnesmålet).
Känner någon från byn till om A och E hade osämja mellan dem? Inte nödvändigtvis tillräcklig osämja för mord, men kanske tillräckligt för att ge henne stryk (vilket kanske gick fel, då E var starkare än A hade räknat med, så han drog kniv och det slutade med mord)?
Jag är antagligen helt fel ute, eftersom ingen av dem verkar vara den vassaste kniven i lådan, eller kapabla till att utforma en hyfsad plan, men om A är en underhuggare så är jag osäker på om han utfört mordet utan R's godkännande. Särskilt då E och R är släkt, och A måste förstått att det inte vore populärt att mörda "chefens" kusin."
Tack på förhand!