2019-12-08, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
DessutoM boxade alltid Tyson.

Tyson hade 5 matcher där han vann på domarbeslut, Joshua har två.
Citera
2019-12-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Precis som Ruiz och Joshua.
Ruiz var aldrig bättre men han hade en turlig smäll förra matchen i Joshuas bakhuvud som resulterade i en knock out. Nu visade han dock att han är överlägsen.

Men det stämmer inte. Ruiz sänkte Joshua flertalet gånger. Sant, han sänktes först men därefter var det fight.
Citera
2019-12-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Han dominerade ingen match. Han såg ut som en jabbande amatör. Han hittade inga luckor eller kom till fina kombinationer. Han gjorde en riktigt pinsam, feg och tråkig insats och det är i stort sett hela boxningsmedia ense om.

Ja, anonyma Flashback-"experter" kallar en av världens mest framgångsrika boxare för en "jabbande amatör", haha.

Dominerade hela matchen och var aldrig i fara.
Citera
2019-12-08, 01:05
Medlem
Citat:
Tyson hade 5 matcher där han vann på domarbeslut, Joshua har två.
Men Tyson dansade aldrig runt i ringen. Han boxade med kombinationer, om han kom åt sin motståndare.
Citera
2019-12-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
Det handlar inte om vad som är nobelt, det handlar om att inse sanningen om sig själv, vilket du skulle vetat om du gått en enda fight i ditt liv. Och otto har jag sänkt i sparring en gång i tiden. Dock så kan jag inte hävda att jag skulle haft en chans (ens i min prime) mot otto idag.

Du har aldrig sänkt mig i sparring, du sitter på Flashback mitt i natten och skryter om dina löjliga påhittade meriter och i samma veva pratar om stolthet kontra intelligens. Ingen boxare som har ALLT att förlora bestämmer sig för att gå in för en knock mot en av riktigt farlig motståndare när han har dominerat matchen från början till slut.

Om du har gjort det, då är det inte konstigt att du sitter på Flashback och skryter om dina "meriter" istället för att ha gjort något vettigt inom boxningen.
Citera
2019-12-08, 01:08
Medlem
Citat:
Men det stämmer inte. Ruiz sänkte Joshua flertalet gånger. Sant, han sänktes först men därefter var det fight.

Det var en smäll i bakhuvudet som satte Joshua helt ur balans, han har själv gått igenom matchen flera gånger och en gång specifikt där han förklarar situation för situation.

Om något Joshua har gjort är det att han tog första förlust som en värdig atlet, inga ursäkter och inga bortförklaringar. Han kämpade hårt för att komma tillbaka och är åter i topp efter en strålande insats där Ruiz inte hade något att komma med.
Citera
2019-12-08, 01:08
Medlem
Citat:
Men Tyson dansade aldrig runt i ringen. Han boxade med kombinationer, om han kom åt sin motståndare.

Procentuellt slutade Tysons matcher oftare i "decision" kontra än vad Joshuas matcher har gjort under hans proffskarriär. Er kritik är fullkomligt idiotisk och barnslig.
Citera
2019-12-08, 01:13
Medlem
Hela den här diskussionen går tillbaka till Jack Dempsey vs Gene Tunney. Boxades Dempsey på tur eller genom skicklighet?
Citera
2019-12-08, 01:16
Medlem
Citat:
Procentuellt slutade Tysons matcher oftare i "decision" kontra än vad Joshuas matcher har gjort under hans proffskarriär. Er kritik är fullkomligt idiotisk och barnslig.

Och du bortser helt från boxningsstil. Joshua gjorde aldrig ett riktigt försökt att avgöra matchen, trots att han dominerade den. I en returmatch krävs mer än att försvarar sig. Just nu leder Ruiz på knock mellan dem.
Citera
2019-12-08, 01:18
Medlem
Citat:
Och du bortser helt från boxningsstil. Joshua gjorde aldrig ett riktigt försökt att avgöra matchen, trots att han dominerade den. I en returmatch krävs mer än att försvarar sig. Just nu leder Ruiz på knock mellan dem.

Han hade ingen anledning till att göra ett riktigt försök att knocka Ruiz. Joshua ledde överlägset och tungviktare kan knocka ner varandra när som helst under en fajt och även om man håller på att förlora är mans livsfarlig, ert konstanta kacklande om att Joshua inte gick för knocken är skrattretande.
Citera
2019-12-08, 01:21
Medlem
Tråkigt att Andy Ruiz kommer med bortförklaringar under presskonferensen á "I did not take it serious", "If I would go in 100% I could dominate anyone in the world", "I was overweight" och så vidare.

När Joshua förlorade så tog han det och kom inte med bortförklaringar.
Citera
2019-12-08, 01:22
Medlem
Citat:
Han hade ingen anledning till att göra ett riktigt försök att knocka Ruiz. Joshua ledde överlägset och tungviktare kan knocka ner varandra när som helst under en fajt och även om man håller på att förlora är mans livsfarlig, ert konstanta kacklande om att Joshua inte gick för knocken är skrattretande.

Så en returmatch är oberättigad på grund av en tursmäll i första matchen? Jag personligen finner det är så konstigt att Jack Dempsey boxning alltid är turboxning medan Gene Tunney boxning alltid ses som den rena boxningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in