(Dumdryg, var snäll och redigera ditt inlägg, det ser ut som din text är citat av mig!)
Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Du gav inte korrekt information. AA skulle inte ha fått en obehaglig överraskning eftersom vederbörande vuxit upp i samma kvarter och gått i samma skola.
Men vad i hela... Det var ju vad jag skrev till sign. 11433.08. Att A.A. kände BO och därför
inte kunde ha blivit överraskad av BO:s tillstånd. Alltså helt korrekt information.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Ett anmärkningsvärt påstående. Källa? Eller var det bara din åsikt? Om inte den här A.A. är GM så är det min åsikt, grundad på empiri, att BO:s särskilda typ av prostitution och leverne/sociala umgänge borde kvarstå bland de uppenbara huvudspåren. Även om A.A. visar sig vara GM så utesluter det ingenting med avseende på BO:s vandel och sjukdom, tills utredningen visar annat.
Det har varit uppe flera flera flera gånger i tråden att det skulle kunna vara en sexköpare. Men nu sitter AA häktad som har vuxit upp i samma kvarter som BO och de flesta i Tollarp visste om hur det var med E. Enligt allt som har avhandlats i tråden plus vad polis och åklagare verkar vara inne på så är det någon i E's bekantskapskrets som är skyldig, där alla mycket väl kände till transsexualism och annat. Förstå att detta har vänts ut och in under 3500 inlägg av alla möjliga, inklusive folk som bor i Tollarp och har träffat E.
Ja? Skriv det till den som frågade.
Och att någon (inte bara A.A.) i BO:s bekantskapskrets skulle vara skyldig utesluter ju inte att BO:s störning och leverne skulle vara av betydelse. En avsevärd del av BO:s bekantskapskrets bestod ju bevisligen av andra män med samma och liknande störningar och sysselsättningar.
Citat:
Citat:
Har polisen inte utrett en död prostituerads sysselsättning och kontakter, eller eventuella personer i en tattarsläkt (dessutom med zigenarkopplingar) som t ex kan ha haft invändningar mot vad BO sysslade med? Nej, själv tror jag inte att polisen begått direkt tjänstefel på det viset. Jag tror och hoppas att man har tittat i alla de självklara riktningarna.
Också avhandlat tusen gånger i tråden. E var allmänt omtyckt och accepterad av familj och släkt. Finns inga motiv där.
Föreligger det läs- eller kognitionssvårigheter? Oavsett hur omtyckt en person de facto är så är det ändå polisens förbannade plikt att inleda utredningen av ett spaningsmord med utgångspunkt i bl a BO:s närstående, leverne, avvikelser och sysselsättning (särskilt när dessa är anmärkningsvärda som i detta fall). Ditt påstående om att detta "inte styrt utredningen i en viss riktning" var absurt.
Och jag vill gärna tro att BO:s "familj och släkt" inte hör till hans yrkesmässiga kontakter, den redan hårt ansträngda groteskometerns visarnål skulle annars böjas mot maxläget!
Citat:
Citat:
Vad? Var anhöriga omedvetna om BO:s störningar och sysselsättning? I så fall kanske interntattaruppgörelsespåret inte är så kallt ändå, om det hela kom som en överraskning för dem...
Enda uppgörelsen du behöver vara orolig för är om de får reda på vem du är på riktigt.
Är det tattarna eller A.A:s anhang som du menar är patologiskt våldsamma?
Förresten, är A.A. också tattare?