Kan det vara så att personen i “grå kappa” haft en (hemlig) relation till Emilia, har sovit över, gett sig tillkänna för polisen och är den som pekat ut AA eller lett dem i rätt riktning? KB?
Alltså, man behöver inte dra in en massa andra i fallet, särskilt inte när polisen säger att ingen mer än MGM är misstänkt. Jag uppskattar allt du bidragit med om Tollarp och kretsarna som BO rört sig i, det är inte det.
Men man kan ju tänka sig att de alternativa GM eller med-GM du lanserar har alibin, kanske vattentäta alibin, för de tidpunkter som gäller och därför inte är intressanta alls. De kanske inte har särskilt rent mjöl i påsen alltid, men några mördare är de inte (om man ska tro polisen).
Om man utgår från att AA anhölls i sin frånvaro direkt efter att kroppen hittats, som "på sannolika skäl" misstänkt för mord (och ev. människorov), men inte var anhållen innan dess, kan ett par scenarier tänkas:
1. Vittnen har sett honom (och bara honom) med BO vid den aktuella platsen.
2. Hans mobiltelefon (och bara hans) har positionerats vid platsen samtidigt som BO:s (och kanske precis innan denna stängdes av).
Detta har då polisen vetat tidigare, men inte förrän kroppen hittades var misstanken om att AA begått brott tillräckligt stark för ett frihetsberövande.
Sedan ledde analyser av spår på brottsplatsen till att misstankarna stärktes inför häktningen.
Bra sammanfattning! Det krävdes något särskilt för att det skulle bli sannolika skäl. Och de har säkert hållit flera förhör med folk innan kroppen hittas.
Fast vänta nu. Är det säkert då? Det är viktigt att inte blåsa upp saker för mycket. Var det belagt av folk med insikt att en rumän hade kontakt med RJ?
Nä, bara du?
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Konstigt. De är borta från Facebook nu. Kanske stängt ner kontot då detta poppat upp. Nyligen såg jag dock Rommins bil parkerad precis där denne nyinflyttade rumän bor.
I övrigt bara massa snacka om deras gemensamma intressen på Facebook som de är vänner på.
Vi drar inte in en massa mer folk i fallet som A1HORNYLAD påpekade.
Var det någon som kände sig lurad när Emilia egentligen är en kille som heter Emil med snopp?
Edit: Vila i frid Emil.
Det har redan tidigt i tråden spekulerats i det, men han var i sin prostitutionsannonsering öppen med att han var man och annonserade så vitt bekant enbart på sidor riktade till klientel med sådana böjelser.
Huruvida han raggade på vilt främmande och förmodat normala män är inte känt. Av tollarpsbor i tråden att döma verkar det ha varit allmänt känt att han var man. Den gripne MGM verkar ha känt honom sedan barnsben, och kan väl inte antas ha fått en otrevlig överraskning?
Alltså, man behöver inte dra in en massa andra i fallet, särskilt inte när polisen säger att ingen mer än MGM är misstänkt. Jag uppskattar allt du bidragit med om Tollarp och kretsarna som BO rört sig i, det är inte det.
Men man kan ju tänka sig att de alternativa GM eller med-GM du lanserar har alibin, kanske vattentäta alibin, för de tidpunkter som gäller och därför inte är intressanta alls. De kanske inte har särskilt rent mjöl i påsen alltid, men några mördare är de inte (om man ska tro polisen).
Om man utgår från att AA anhölls i sin frånvaro direkt efter att kroppen hittats, som "på sannolika skäl" misstänkt för mord (och ev. människorov), men inte var anhållen innan dess, kan ett par scenarier tänkas:
1. Vittnen har sett honom (och bara honom) med BO vid den aktuella platsen.
2. Hans mobiltelefon (och bara hans) har positionerats vid platsen samtidigt som BO:s (och kanske precis innan denna stängdes av).
Detta har då polisen vetat tidigare, men inte förrän kroppen hittades var misstanken om att AA begått brott tillräckligt stark för ett frihetsberövande.
Sedan ledde analyser av spår på brottsplatsen till att misstankarna stärktes inför häktningen.
Jovisst, du har rätt. Det är bara det att på snacket jag hört, & då har jag inte ens pratat med många, så verkar det cirkulera en uppfattning av att flera kan vara inblandade. "Inblandande" kan låta vagt men frågan är hur man egentligen lyckas bli inblandad i ett mord.
Det är alltså ingen teori jag lanserat ensam. Jag har spånat i banor kring knark & organiserad brottslighet. Den misstanken har sannerligen inte minskat med tiden. Men visst, vi skulle kanske avvakta med att dra in andra innan mer kommer fram.
Jag har aldrig dragit in någon rumän i detta. Det var en användare som påstod att en Facebook-rumän som nyligen flyttat till området verkade skum. Då konstaterade jag att jag sett RJs bil nyligen parkerad vid den trappuppgången. Jag har aldrig förstått vad som egentligen fanns på rumänen mer än det Facebook-baserade som någon rotat fram.
Jovisst, du har rätt. Det är bara det att på snacket jag hört, & då har jag inte ens pratat med många, så verkar det cirkulera en uppfattning av att flera kan vara inblandade. "Inblandande" kan låta vagt men frågan är hur man egentligen lyckas bli inblandad i ett mord.
Det är alltså ingen teori jag lanserat ensam. Jag har spånat i banor kring knark & organiserad brottslighet. Den misstanken har sannerligen inte minskat med tiden. Men visst, vi skulle kanske avvakta med att dra in andra innan mer kommer fram.
Jag förstår det. Inget konstigt att rykten florerar och särskilt inte om AA uppfattas som en alltför schysst person för att kunna begå mord. Men så är det ju tyvärr ofta, man kan inte se på folk om de är potentiella mördare. Ja, ja. Vid förhör etc. kan ju annat komma fram, det ska man också vara öppen för.
Det har redan tidigt i tråden spekulerats i det, men han var i sin prostitutionsannonsering öppen med att han var man och annonserade så vitt bekant enbart på sidor riktade till klientel med sådana böjelser.
Huruvida han raggade på vilt främmande och förmodat normala män är inte känt. Av tollarpsbor i tråden att döma verkar det ha varit allmänt känt att han var man. Den gripne MGM verkar ha känt honom sedan barnsben, och kan väl inte antas ha fått en otrevlig överraskning?
Kolla här. Tråden har drygt 3500 inlägg. Du är typ sist ut att fundera i de banorna. Du tillför inget nytt i tråden. Inget tyder på att brottet hade med kön eller transsexualitet att göra. Och ja självklart har polisen full kännedom om det och har inte styrt utredningen i en viss riktning. Anhöriga läser tråden. Lägg ner.