2019-12-07, 16:09
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
De bilderna har jag sett, tänkte mer på vardagliga bilder utan all styling och filter?

https://minfil.com/ncxeU4D7n6/Screenshot_20191207-160410_png

Denna togs i augusti så långt hår tycker väl inte jag...
Citera
2019-12-07, 16:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
En stulen cykel i gångtunneln.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Märkligt är ju också att man hittar en stulen cykel i gångtunneln dagen efter försvinnandet. På lördagen hämtar en brud sin cykel där. som blev stulen i augusti.

Har missat dessa uppgifter.

Ja det är märkligt att en stulen cykel hittas i gångtunneln just dagen efter att Emilia försvann. Hade denna cykel något att göra med försvinnandet? Var detta cykeln "Gråkappan" hade med sig?
Citera
2019-12-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Nja, hon kunde även se vanlig ut. Långt blont hår i hästsvans innanför jackan. Just tights som nämns använde hon i så fall när hon inte hade högklackat. Hon såg dock alltid ut som en tjej! Har aldrig ens tänkt tanken att det skulle varit en kille.

Intressant med en "från byn" som sett henne i vardagen. Har du pratat med henne? Klädde hon sig mer elegsnt/utmanande än övriga tjejer i Tollarp? Umgicks hon mest med tjejkompisar, eller mest killar? Visste du att hon var kille från början, eller fick du veta det nu? Snackades det på byn om de två transorna eller brydde sig folk inte i största allmänhet?
Citera
2019-12-07, 16:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Ja det är märkligt att en stulen cykel hittas i gångtunneln just dagen efter att Emilia försvann. Hade denna cykel något att göra med försvinnandet? Var detta cykeln "Gråkappan" hade med sig?

Var ligger gångtunneln?? Är det gångbron vid ån ni menar?
Citera
2019-12-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch

Den här jag sett också, svårt att se hur mycket hår som är uppsatt bak dock...
Citera
2019-12-07, 16:15
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Angående mobiler. Jag är tekniskt inkompetent, så ber om ursäkt om jag låter helt korkad nu.
Jag vet att polisen/tekniker kan få fram raderade foton, meddelanden etc. Men kan de se något annat än var mobilen varit uppkopplad utan att ha själva telefonen?

Emilia hade, enligt uppgifter i tråden, varken dator eller surfplatta, utan skötte allt via mobilen.
Men om hon lånat en dator/surfplatta hos exempelvis sin mor, så bör väl polisen kunna se typ Messenger och andra sociala medier därigenom?

Och hur fungerar det med Snapchat och Kik - är de tillgängliga enbart via mobil?

Om Emilia har haft kontakt med A, så måste den informationen även gå att nå genom As mobil. Såvida han inte gjort sig av med den?

Så hur viktig är Emilias mobil i ärendet?

Såklart är en fysisk mobil det bästa.
Men de flesta appar man idag använder är login baserade och allt ligger inne i apparna.
Dvs. Du kan logga in ifrån vilken dator/telefon som helst.
Senast redigerad av rickeri 2019-12-07 kl. 16:18.
Citera
2019-12-07, 16:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det är så nyligen hon gjort bröstoperationen?
Citera
2019-12-07, 16:17
Medlem
rickeris avatar
Citat:

Uppsatt hår på bilden kanske. Men tvivlar på att hon använder peruk. Tror snarare på hårförlängning när hon är "fixad".
Citera
2019-12-07, 16:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Stod på FB på Tollarp.nu

Cykelägaren, en yngre brud, bor ungefär där GM bor. Dock vet jag ej var den blev stulen.
Citera
2019-12-07, 16:19
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickeri
Såklart är en fysisk mobil det bästa.
Men de flesta appar man idag använder är login baserade och allt ligger inne i apparna.

...vilket innebär att man inte måste hitta mobilen för att få tillgång till informationen?

Edit; såg din uppdatering nu.
Senast redigerad av OroligLantis 2019-12-07 kl. 16:25.
Citera
2019-12-07, 16:19
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Var ligger gångtunneln?? Är det gångbron vid ån ni menar?
Bör vara den som går under Europavägen.
Citera
2019-12-07, 16:23
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bör vara den som går under Europavägen.

På kartan verkar det finnas en gångtunnel under E22 längre österut. Men i närheten av E's lägenhet på Odenvägen är det en gångbro över ån vid sidan om/under E22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in