Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
I gengäld för vad? SD hotade och trakasserade LW. När LW ville gå vidare, när HD ville gå vidare blev det kortslutning och han skyllde sina egna misstag på LW samt kände en enorm vrede gentemot att LW träffade andra. Han var inte längre herre på täppan utan en övergiven medelålders man i ett tomt hus där en hel familj nyligen bott.
Det stämmer bra in på de hot och trakasserier han utsatt LW för, det stämmer bra in på en del övriga meddelanden SD skickat till andra och det verkar hyfsat stämma in på utredningen. LW visade på en nyfunnen livsglädje med andra, HD med en nyfunnen livsglädje med andra. Kvar fanns endast SD med svarte Petter på sin hand.
Frågan är hur några fortsatt litar blint på en man som uppenbarligen lurat skjortan av dem, ljuger för sina barn, föräldrar och inte minst sin fru som han svurit att älska i nöd och lust tills döden skiljer dem åt. Lusten verkar ha befunnit sig på ett annat område och att genomlida någon nöd verkar inte ha varit SD:s plan.
Jag anser att det inte finns mycket alls, om ens något, som pekar på att din teori skulle stämma den här gången heller. Däremot finns det en hel del som passar in i ovanstående scenario. Både sådant vi vet samt andra uppgifter som ännu inte kommit fram.
Du har ju upprepat din teori ett tag nu som att du försöker övertala dig själv om något. Ge lite mera info i stället om varför du tror att polisens tillslag mot HD i samma veva som hon plockades in inte blev fullt så lyckats och smidigt som de hoppades på. Du försökte ju antyda något där tidigare.
-Ska det vara så jäkla svårt att förstå att LW mördades för att hon jävlades med paret?
-Ska det vara så jäkla svårt att förstå att ingen kan ge sig rätten att mörda henne för att hon jävlades likväl är det med största sannolikhet anledningen till att hon mördades.
-Det är fullt med hål i resonemanget att SD mördat LW av svartsjuka eller att HD mördat LW för att SD var svartsjuk.
Proportionen på våldet som LW utsattes för kan enligt mig inte motiveras med SDs svartsjuka såtillvida den inte är sjuklig.
-Den ologiska tesen blir bara logisk om man förstår att dess existens vilar på att få bort LWs förehavanden så långt bort som möjligt från motivet.
-Graden av uppdämt våld rimmar enligt mig bättre på det raseri HD haft anledning till.
Tror som sagt att SD har en mer direkt och rak personlighet som inte bär på oförrätter utan uttrycker dom direkt.
-Misstänker att HDs personlighet är en sån som haft svårt att uttrycka den aggressivitet som kan ha motiverat raseriet med vilken LW blev mördad. Igen tror jag att mordet varit löst för 1,5 år sen om HD blivit kroppsbesiktad i samband med utredningens start.
-Tror misstaget var att förundersökningen för tidigt riktade in sig på en specifik GM/SD för att
efteråt leta spår/bevisning mot honom. Åt h-e fel och bakvänt då man missar spår/bevisning som pekar åt annat håll. (Läs HD) . Vilket jag tror förklarar den segdragna FU. Att Örebro polisdistrikt inte klarar av att binda en som redan initialt misstänkts för brottet är uppseendeväckande dåligt. Dvs, att polisdistriktet inte kan sköta sitt arbete.
-Det vore välgörande för förtroendet med en senare och grundlig genomlysning av dom misstag som gjorts. Från den uppseendeväckande missen att inte finna BO 150m från där LW senast befunnit sig genom "misstaget" att negligera daalans 112 samtal om LWs dödsskrik till "misstagen" att inte kunna binda en på förhand utsedd MT.
-Många skulle nog sätta kaffet i vrångstrupen om dom fick veta att misstagen inte slutade slutade för att locket lagts på. Det är stor en tyngd som vilar på Åkl och & axlar. Påstår jag.
HD är jokern som kan förklara
allt gåtfullt i denna utredning. Tror jag.