2019-12-06, 21:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Du borde kanske läsa ditt svar igen på taamids inlägg där hen skriver att gärningsmannen borde haft blöta skor /kläder efter dådet. Men du svarar då att problemet var att det var blött den dagen. Det är en sak hur vädret var då hon försvann en annan om hon dog just den dagen. I vilket fall borde gärningsmannen varit rejält blöt då man garanterat snubblar mm när man ska ha ner ett lik i vattnet. Otympligt och tungt.

Jo, fast tamid kopplar ju blöta kläder som orsak till att han skulle tilldragit sig intresse.
Citera
2019-12-06, 21:58
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gagna
Har läst hela tråden från början och jag vet att det tidigare har diskuterats.

MEN.....

Det är nånting med Otto/Di*ana som jag inte kan släppa, nån dålig känsla liksom...

Kan h*n ha fixat ett beställningsjobb av AA medan h*n lägligt nog var i Göteborg just de dagarna när Emelie blev bragd om livet?

Konkurrens och svartsjuka över att h*n inte fick lika stor uppmärksamhet som Emilia?
Rivalitet?
Bråk om kunder?
Pengar?

Diana, enligt annonser. Verkar ha haft väldigt mycket kunder, med tanke på mängden kommenterar på hennes annonser.
Tror inte hon är svartsjuk på Emilia.
Men jag hör dig, jag tycker också det är något skumt där.

(Annons jag tänker på är från den på 69 endast med Diana)
Citera
2019-12-06, 22:01
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag kan bara hålla med om att polisen borde granska dessa annonser. Någon länkade till en annons på 69 tidigt i denna tråd. Den annonsen försvann sedan. Och varför finns inte Emilias Kik-adress som anges i annonsen? Och varför är det en sån mängd med annonser? Räcker väl med någon enstaka på samma sida för att få kunder.

Att posta nya annonser med nya bilder ganska ofta verkar vanligt. Eller ja, vanligt som i vad jag kan bedöma som sökt på ts i Skåne från dagen tråden startades och sedan vid fyra tillfällen så är inget proffs direkt...
Är dock två ts i Skåne som postat något nytt varje tillfälle jag sökt. Och rensar bort sina äldre annonser så de har 2-3 igång samtidigt på varje sida. Kanske inloggade kunder får en notis när någon postat en ny annons på platser de bevakar? Kanske får de fler kunder desto nyare annons?
Citera
2019-12-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, fast tamid kopplar ju blöta kläder som orsak till att han skulle tilldragit sig intresse.
Precis. Ändock svarar Tollarp86 att det var blött den dagen. Om AA nu mördade E så går han ju inte runt med blöta kläder i en vecka eller rättare sagt fram till han greps. Ingen vet ju exakt datum som hon mördades.
Citera
2019-12-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjusetsFamn
Polisen bör ha koll tycker jag. Har dom ansträngt sig så pass mycket att dom tagit in AA på sannolika själ borde dom ha kollat igenom många fler personer i Emilias närhet.

Enl Otto/Di*nas egen utsago har denna suttit häktad i två dagar.

Kanske blev släppt pga brist på bevis men vi vet ju inte om h*n avfärdats helt i fallet, eller hur...?
Citera
2019-12-06, 22:05
Medlem
Har någon länken till hela TV4 sändningen där DianaOtto är med?
Citera
2019-12-06, 22:07
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Hon har inte mördats på gångbron & kastats ner därifrån. Där passerar folk. Finns dessutom en huslänga med fönster varifrån man kan se bron då löven saknas. Där är inte så djupt heller. Samt då att nyckelfynd (handväska) hittats nere i sumpmarken söder om E22.

Fick ett motstidigt svar från en annan användare men du har gett bättre svar på lokalkännedom tidigare i tråden.

Går det stå vid kanten av ån och med armlängds avstånd hiva i en livlös kropp (175 cm/65 kg så vi talar inte om något du enkelt kastar ifrån dig plus den är lealös och inte styv) på sådant djup att du slipper vada ner en bit i ån? Vad bedömer du?
Citera
2019-12-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Du borde kanske läsa ditt svar igen på taamids inlägg där hen skriver att gärningsmannen borde haft blöta skor /kläder efter dådet. Men du svarar då att problemet var att det var blött den dagen. Det är en sak hur vädret var då hon försvann en annan om hon dog just den dagen. I vilket fall borde gärningsmannen varit rejält blöt då man garanterat snubblar mm när man ska ha ner ett lik i vattnet. Otympligt och tungt.

Du borde tagit den där runken och funderat. Problemet som jag avser är förstås det faktum att det var blött ute och att man då kan bli blöt om kläderna på flera sätt. Har du gått igenom blött gräs? Efter några steg både känns det och ser ut som om du trampat i ån, ofta långt upp på byxorna. Eller har du råkat gå i decimeterdjupa vattenpölar för att du ville kolla mobilen för senaste svar på något av dina meningslösa inlägg på Flashback? Man blir ganska blöt då.

Dessutom bör du förstå med kartor och beskrivningar i tråden att det är fullt möjligt att dumpa någon i ån helt torrskodd.
Citera
2019-12-06, 22:12
Medlem
Citat:

Kanske blev släppt pga brist på bevis men vi vet ju inte om h*n avfärdats helt i fallet, eller hur...?
När skulle det ha varit? Den enda gripna är ju AA. Innan FIKK hittade tillhörigheter ansåg polisen inte att det var nån ide att leta ens. Kändes som om att dom ansåg att hon var hos nån kund.
Citera
2019-12-06, 22:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Det är ju lite konstigt också om någon skulle ha varit anhållen i två dagar och att inte media nämnt det alls. Samma person som skrev det här på FB skrev även att El*ssa skulle ha hotat Emilia bara några dagar innan hon försvann. Samt att D*ana/Ott* skulle ha åkt till Göteborg med El*ssa samma lördag.
Citera
2019-12-06, 22:13
Medlem
rickeris avatar
På Dianas snapchat finns en story där hon suger av en kille, men i bakgrunden sitter en tjej och meckar en joint. Är detta Emilia?
Väldigt kallt av Diana/Otto att använda sig av denna videon om det är Emilia i bakgrunden. Bekräftar dock droganvändande och prostitution.
Reagerar även på att Diana redan är sugen på incall/outcalls såhär nära inpå det inträffade.

Kanske bara jag. Skumt.
Citera
2019-12-06, 22:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickeri
Diana, enligt annonser. Verkar ha haft väldigt mycket kunder, med tanke på mängden kommenterar på hennes annonser.
Tror inte hon är svartsjuk på Emilia.
Men jag hör dig, jag tycker också det är något skumt där.

(Annons jag tänker på är från den på 69 endast med Diana)

Svartsjuka kan ju handla om annat, eller annan grund än antal kunder. Diana kanske nöds ha fler kunder än Emilia för samma inkomst? Eller om Emilia hade det bättre ställt ekonomiskt överlag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in