Citat:
Ursprungligen postat av
taamid
Jag skrev tidigare idag att GM borde haft blöta skor och byxor när han lämnade brottsplatsen då Emilia påträffades i ett vattendrag. Nu när åklagaren berättat om omfattade skador på kroppen och familjen att MGM lämnat en blomma blir jag grymt nyfiken på om de såg rivmärken eller andra skador. Skedde dådet med kniv mot en person som kämpar emot och slåss för sitt liv får GM nästan alltid skärsår på sina egna händer. Jag undrar om han hade vantar när han överlämnade blomman. Inget uppseendeväckande med vantar denna årstid, men intressant att veta ändå.
Någon beskrev att det finns fler ögonvittnen som gjort observationer. Blöta skor och/eller skador kan ju vara iakttagelser som lett polisens uppmärksamhet till AA.
Vad får er att tro att MGM ska ha skador?
Omfattande skador på Emilia behöver ju inte betyda att gärningsmannen per automatik åsamkats skador.
Han kanske tog henne till gångbron över Vramsån, pratat lite och bjudit på en joint, hängt mot räcket och från ingenstans tagit en sten och dunkat henne på bakhuvudet när hon inte såg. Fått henne att tuppa av och fortsatt ta ut sin vrede mot henne.
Sen dumpat henne i ån och dragit iväg.
Då undviker han skador på sig själv tex.
Men vet ni att han ska ha skador så får ni gärna länka till vart den infon finns.