2019-12-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Jag kan lägga fram en teori om det.
BO syntes sist på Walkeskroken därifrån är det inte långt till Bäveån.
BO var på väg till sin syster men kom inte fram enligt systern.
Varför fick inte systern ett sms om att BO inte kommer fram till systern?
Skulle BO träffa någon annan? Hur kom hon tillbaka till lägenheten?
Har BO träffat pojkvännens pappa i hans bil vid Walkesborgsbadet kanske?
BO och pojkvännens pappa kanske hade mer ihop än vad alla andra vet?
Därför kanske MGM vet något om sin pappa och att MGM är helt oskyldig.
Så kan det också vara. W kanske tom. Var gravid med MGMs pappa. Så lastgammal var väl inte han heller. Det borde ju i så fall betyda skandal för pappan och också vara ett mordmotiv för MGMs pappa.
Citera
2019-12-06, 12:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annahl86
Du verkar inte veta vad ett hedersmord är, läs på lite innan du skriver i tråden!

Jag gissar att jag är lika insatt som du. Förövrigt så är det inte en tråd om hedersmord
Citera
2019-12-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Eller så kan DNA från en 3e person påträffats på den kroppsdel som polis funnit.
Kan ju vara, men snarare i så fall fingeravtryck (med en gnutta DNA i). Det känns ju troligare att man hittar bra och lättåtkomliga bevis på det som MGM3 äger än på kroppen, det skall mycket till för att de skall vara lätta att hitta om den del man har finns varit i vatten.

Men MGM3 skulle ju iofs kunnat tappa ett hårstrå som funnits i paketet, det skulle vara svårt att bortförklara.

En femtiolapp på att BOs blod finns på MGM3s ägodelar (verktyg eller kläder) dock.
Citera
2019-12-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Är det L.K som är gripen?
Vem av alla i den här sörjan var nu LK?
Citera
Medlem
Undrar om kroppsdelen var inplastad i vattnet?Isåfall sparats ju spår bättre antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientianostra
Är det bara jag som nu tycker det är uppenbart att MGM råkat döda BO i ett gräl, kontaktar pappa och lovar att han inte dödade henne (med flit) och pappa + 1 tog hand om kroppen? För annars hade MGM läckt mer under press av traumat att stycka, pappans kommentar att sonen lovade (varför pratar de ens om det annars?) och åklagarens kommentar som jag citerade i mitt förra inlägg att pappan kan bli misstänkt för griftefrids brott.

Tror på detta också. MGM spydde ned pappans bil pga styckningen så har svårt att se att han skulle styckat kroppen själv. Han har nog inte det psyket.
Men jag kan ha fel också med tanke på de vill göra psykiatrisk undersökning.
Citera
2019-12-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det finns flera i Sverige med samma namn. Eller så är jag fel ute, vi får väl se. Detta är som "Galanskaparna och Aftershaves" gamla TV-lek - "Gissa den tredje". Med skillnaden att detta nog är lite lättare att gissa rätt på...

Edit: För den som inte känner till TV-programmet så har vi här en länk: https://www.youtube.com/watch?v=GfAs10c0E7o&list=PLJoIjeEUYY4ntRy6SWDbSH8A JLyM9-XLm&index=96&app=desktop
Idetta fallet är denna person vän med pappan på faceb. så är rätt person troligtvis..
Citera
2019-12-06, 13:04
Medlem
Undrar hur mycket rädslan för att deporteras tillbaka till Kurdistan spelar in I sammanhanget av att vägra yppa något.
Citera
2019-12-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag gissar att jag är lika insatt som du. Förövrigt så är det inte en tråd om hedersmord

Om det inte är en tråd om hedersmord varför tar du upp det då?
Vet att det endast är spekulationer men känns otroligt irrelevant i detta fall.
Citera
2019-12-06, 13:05
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Angående pappan och kusinen som nu har blivit anhållna så tror jag att polisen har plockat dem för att pressa och förhöra. Att dessa skulle bli fällda krävs starka bevis och jag tror inte någon av dem kommer att prata alls så det blir väldigt svårt. Men om polisen nu skulle ha något sort av bevis för att kunna fälla någon av dem så tror jag GM (pojkvännen) kommer ta på sig allt.
Pojkvännen kommer bli dömd varken han erkänner eller inte, jag menar allt tyder på att det är han som har dödat henne, samt att grannar har vittnat om bråk från deras lägenhet just den kvällen.
Tror tyvärr hans pappa och kusin kommer undan även om de är anhållna förtillfället.

De är häktade, inte intagna på förhör. Väsentlig skillnad.
Citera
2019-12-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Jag kan lägga fram en teori om det.
BO syntes sist på Walkeskroken därifrån är det inte långt till Bäveån.
BO var på väg till sin syster men kom inte fram enligt systern.
Varför fick inte systern ett sms om att BO inte kommer fram till systern?
Skulle BO träffa någon annan? Hur kom hon tillbaka till lägenheten?
Har BO träffat pojkvännens pappa i hans bil vid Walkesborgsbadet kanske?
BO och pojkvännens pappa kanske hade mer ihop än vad alla andra vet?
Därför kanske MGM vet något om sin pappa och att MGM är helt oskyldig.
Jag kanske är lite dum i huvudet nu, men vem menar du skulle skicka ett sms till systern om att W inte kommer fram till systern?
Citera
2019-12-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Jag kan bifoga min lärarlegitimation om du vill 🙂 Finns absolut kurder som bär slöja, beroende på vilket område du kommer ifrån. Exempelvis anses Slemani vara ett ställe som är mycket ”liberalt” medan andra delar är betydligt mer strikta och där alla kvinnor bär slöja.

Aldrig träffat en kurdisk tjej här i Sverige som bär slöja.
Däremot håller jag med dig om att hedern är viktig, pappan vill hellre hjälpa till med att dölja kroppen än att dra skam över sitt ”namn” när folk får reda på hans son är en mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in