2019-12-06, 12:45
Medlem
Blatten lär sitta inspärrad till åtminstone 2035-2045. Minst.

Var det värt det, herr kurd?
Citera
2019-12-06, 12:45
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Angående pappan och kusinen som nu har blivit anhållna så tror jag att polisen har plockat dem för att pressa och förhöra. Att dessa skulle bli fällda krävs starka bevis och jag tror inte någon av dem kommer att prata alls så det blir väldigt svårt. Men om polisen nu skulle ha något sort av bevis för att kunna fälla någon av dem så tror jag GM (pojkvännen) kommer ta på sig allt.
Pojkvännen kommer bli dömd varken han erkänner eller inte, jag menar allt tyder på att det är han som har dödat henne, samt att grannar har vittnat om bråk från deras lägenheten just den kvällen.
Tror tyvärr hans pappa och kusin kommer undan även om de är anhållna förtillfället.

De misstänker att mannen i 40-årsåldern har hanterat kroppen! Det tyder på att de har starka bevis.
Citera
2019-12-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
All kartläggning av ett BO rörelser dagarna FÖRE försvinnanet/mordet är ju en del av förundersökningsarbetet. Och vi vet inte vad polisen har hittat avseende övervakningskameror. Har hon åkt buss eller tåg den där sista dagen så finns det säkert dokumenterat någonstans.
Det får man hoppas att det finns dokumenterat. Men man undrar iallafall om dessa övervakningskameror klarar av att fotografera varje passagerare och var dom stiger på och av hela tiden. Vet inte ens var övervakningskameror a sitter i bussarna. Har verkligen alla bussar övervakningskameror? En del bussar här i Sverige är ju så gamla att dom verkar färdiga för skroten medan en del är splitternya. Det här är bara vad jag undrar eftersom jag inte alls vet. Är det lag på att alla bussar ska ha övervakningskameror eller är det lite hipp som happ olika på olika ställen? Tror nog att det är fler än jag som inte heller vet.
Citera
2019-12-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
De misstänker att mannen i 40-årsåldern har hanterat kroppen! Det tyder på att de har starka bevis.
Ok det har jag missat sorry, men ja somsagt det krävs ju starka bevis om han ska bli dömd för detta. Blir intressant att få veta allt när det kommer.
Citera
2019-12-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Dock gjorde denna person inlägg för en stund sedan, på facebook.. kan iof vara någon annan som delat minne.. men iaf.

Det finns flera i Sverige med samma namn. Eller så är jag fel ute, vi får väl se. Detta är som "Galanskaparna och Aftershaves" gamla TV-lek - "Gissa den tredje". Med skillnaden att detta nog är lite lättare att gissa rätt på...

Edit: För den som inte känner till TV-programmet så har vi här en länk: https://www.youtube.com/watch?v=GfAs10c0E7o&list=PLJoIjeEUYY4ntRy6SWDbSH8A JLyM9-XLm&index=96&app=desktop
Senast redigerad av Pisseman 2019-12-06 kl. 12:52.
Citera
2019-12-06, 12:50
Medlem
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/ny-misstänkt-anhållen-i-wilma-utredningen-1.21223993

Bohuslänningen direktsänder... få vi väl se vad som sägs.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ok det har jag missat sorry, men ja somsagt det krävs ju starka bevis om han ska bli dömd för detta. Blir intressant att få veta allt när det kommer.

Hon måste hittas, det är bråttom nu. Nu har de chansen, det räcker att en börjar prata.
Citera
Medlem
Citat:
Angående pappan och kusinen som nu har blivit anhållna så tror jag att polisen har plockat dem för att pressa och förhöra. Att dessa skulle bli fällda krävs starka bevis och jag tror inte någon av dem kommer att prata alls så det blir väldigt svårt. Men om polisen nu skulle ha något sort av bevis för att kunna fälla någon av dem så tror jag GM (pojkvännen) kommer ta på sig allt.
Pojkvännen kommer bli dömd varken han erkänner eller inte, jag menar allt tyder på att det är han som har dödat henne, samt att grannar har vittnat om bråk från deras lägenhet just den kvällen.
Tror tyvärr hans pappa och kusin kommer undan även om de är anhållna förtillfället.
OM trådens favvo GM fälls för dråp, så är det ändå troligt att resten av klanen aldrig kan fällas för brott i fallet. Dom kommer att blåneka till samröre, in i kaklet.
Jag kan tänka mig att dom alla redan läst Torges lilla "instr.bok", den om vad MT bör svara vid diverse "förhör"!
Citera
2019-12-06, 12:51
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Goda nyheter alltså. Att de nu har tre misstänkta inblandade måste väl också vara en del i att bevisläget har stärkts (vilket jag tolkar det som). Det är ju större chans att nån av dem pratar, än om de endast har MGM som inte säger nåt.

(Har följt tråden från början och bedrövas av fallet. Stackars Wilma )

Samtidigt inte, de har ju kunnat städa undan hur mkt som helst.

Hjärtat går sönder, tre vuxna män och lilla Wilma. Undrar varför vissa inte fattar att det inte går att äga en annan människa.
Kärlek är en fri vilja att stanna hos någon
Citera
2019-12-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
OM trådens favvo GM fälls för dråp, så är det ändå troligt att resten av klanen aldrig kan fällas för brott i fallet. Dom kommer att blåneka till samröre, in i kaklet.
Jag kan tänka mig att dom alla redan läst Torges lilla "instr.bok", den om vad MT bör svara vid diverse "förhör"!
Precis! Sedan i värsta fall för familjen så tar GM på sig alltihopa för att skydda resten.
Citera
2019-12-06, 12:54
Medlem
Är det L.K som är gripen?
Citera
2019-12-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [B
MeMajk
Kan man då anta att det kommit DNA svar som påvisar att blod funnits på verktyg som används vid styckning eller hudavskrap/liknande hos den misstänktes bil eller andra ägodelar

Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Antingen det, eller så har någon börjat tala...

Eller så kan DNA från en 3e person påträffats på den kroppsdel som polis funnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in