2019-12-06, 12:33
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Planerat sedan länge om det är fler involverade?

Nja ”sedan länge” har jag svårt att tro.
Men det finns 2 scenarion.

1. GM ringer sin pappa som hjälper till att ”städa undan” ev. Tillsammans med en 3:e som nu är häktad.

2. GMs pappa anser att relationen skadar deras heder och bestämmer sig för att återupprätta den genom att döda W.

Scenario ett är troligare. Det har slagit slint, GM har ihjäl W. Behöver därefter hjälp.
Att polisen släppte pappan i inledningsskedets var enbart taktiskt.
Man hade en tydlig teori, men hoppades att han skulle leda dem vidare i utredningen samt säkra fler spår.
Nu hade man tillräckligt på fötterna och dessutom kunde man häkta en person till.
Citera
2019-12-06, 12:33
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Rätt intressant ändå att du tror det är en Amerikan dom mördade henne , framför allt för att han då troligtvis bor i USA och isåfall skulle ta sig ända hit!

Men också att han isåfall skulle ha lyckats hitta hennes sambos adress och mörda henne där?

Hon var ju nämligen inte skriven hos TS!

Alltså är det helt orimligt förstår du väl!

Nu får du nog ändå ta och tänka till lite innan du skriver...

Du svarar på mitt citat. Men jag har inte en aning om vad du skriver.
Vilka amerikaner??
Om du syftar på twitter har du inte fattat ett dugg om vad den delen handlar om. Tror du behöver läsa hela tråden så du har FAKTA bilden klar för dig.
Glöm dina amerikaner. Jag har aldrig sagt nått om mördar amerikaner
Citera
2019-12-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Misstänkte det, kunde inte heller hitta honom, även om jag provade olika stavningar. Men det är ju inte ovanligt i sociala medier, även på Facebook, att man använder sig av andra namn.

Ring skatteverket. De vet exakt vem som är MGMs far.
Svårare än så är det inte.
Citera
2019-12-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ontopic. Är familjen kurder?

Off topic
Du hör hur ologisk heder är va? Om du läser igenom ditt eget inlägg.

Om sonen mördar någon så har pappan uppfostrat en mördare och då är hedern förstörd och då är alternativet att mörda sonen eller hjälpa sonen... Men då blir ju pappan en mördare om han väljer första alternativet och då blir farfars heder förstörd om han inte döljer mordet på sonsonen eller mördar sin sin son.

Du verkar inte veta vad ett hedersmord är, läs på lite innan du skriver i tråden!
Citera
2019-12-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanusBanus
Skitsnack. Du blandar ihop helt olika hederskulturer.
Du verkar ha en bild av kurder som en kulturellt monolitisk homogen grupp, där dina uppfattningar är tagna lite här och där och du blandar ihop det ena med det andra. Den hederskultur som ser ner på mördare ser givetvis även ner på en pappa som mördar sin son. Hur korkad är du?

Jaha, så du menar att alla som utför hedersmord blir utestängda ur familjerna pga mord? Isåfall hade ju inga unga flickor utsatts för hedersmord? Du resonerar mycket ologiskt. Om de som lever och verkar i olika hederskulturer ”ser ner” på de som utför hedersmord, då skulle ju hederskulturen inte existera ?! Självklart är inte kurder en homogen grupp, men generellt lever de flesta kurdiska ungdomar i Sverige i familjer som på olika sätt begränsar och kontrollerar deras liv. Unga kurdiska kvinnor som lever i Sverige är mycket begränsade och får ofta inte ens delta på skolresor eller teaterbesök som ligger efter skoltid osv.
Citera
2019-12-06, 12:39
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Jag kan lägga fram en teori om det.
BO syntes sist på Walkeskroken därifrån är det inte långt till Bäveån.
BO var på väg till sin syster men kom inte fram enligt systern.
Varför fick inte systern ett sms om att BO inte kommer fram till systern?
Skulle BO träffa någon annan? Hur kom hon tillbaka till lägenheten?
Har BO träffat pojkvännens pappa i hans bil vid Walkesborgsbadet kanske?
BO och pojkvännens pappa kanske hade mer ihop än vad alla andra vet?
Därför kanske MGM vet något om sin pappa och att MGM är helt oskyldig.

Vet du allt är möjligt?!
Men det är sorgligt att vi tappar den lilla fakta vi har.
Om vi svävar iväg blir tråden jätte jobbig.
Vi kan bara se till den lilla del som faktum hänt.
Men oskyldig 😇 är han inte.
Även om din teori skulle stämma och han tiger är det en brottslig handling
Citera
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avaro
Vet vi vem den andre personen som sitter anhållen är? Har inte följt tråden sen start.. är det pappan? Kommer protokollet från häktningsförhandlingen släppas tro?

Ja du mailar tr och beställer det, sen lägger du upp det i tråden..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Åklagaren beskriver idag bevisläget som bra

Goda nyheter alltså. Att de nu har tre misstänkta inblandade måste väl också vara en del i att bevisläget har stärkts (vilket jag tolkar det som). Det är ju större chans att nån av dem pratar, än om de endast har MGM som inte säger nåt.

(Har följt tråden från början och bedrövas av fallet. Stackars Wilma )
Citera
2019-12-06, 12:41
Medlem
Angående pappan och kusinen som nu har blivit anhållna så tror jag att polisen har plockat dem för att pressa och förhöra. Att dessa skulle bli fällda krävs starka bevis och jag tror inte någon av dem kommer att prata alls så det blir väldigt svårt. Men om polisen nu skulle ha något sort av bevis för att kunna fälla någon av dem så tror jag GM (pojkvännen) kommer ta på sig allt.
Pojkvännen kommer bli dömd varken han erkänner eller inte, jag menar allt tyder på att det är han som har dödat henne, samt att grannar har vittnat om bråk från deras lägenhet just den kvällen.
Tror tyvärr hans pappa och kusin kommer undan även om de är anhållna förtillfället.
Senast redigerad av flugsv4mp 2019-12-06 kl. 12:44.
Citera
2019-12-06, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag nämnde denna bil för en timme sen, kommer ni ihåg att det var en som blev stoppad i en liknande bil strax innan denna dök upp hos pappan?

Säkerligen denne man som är den tredje, polisen visste nog redan då att han varit med om att genomföra uppstädningen, men hans mobil på masterna vid konstiga tidpunkter räckte inte till för anhållande. Han är säkerligen förhörd redan.

Jag satsar nog en slant på att detta är #3.
Dock gjorde denna person inlägg för en stund sedan, på facebook.. kan iof vara någon annan som delat minne.. men iaf.
Citera
2019-12-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3266695

Vem fan är den tredje?!

Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
Nu är även en tredje person gripen enligt gp, känns lite som att mgm börjat snacka?

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Oops igen
Jäklar. Är hela familjen inblandad? Detta blir fan ta mig värre och värre.
Citera
2019-12-06, 12:44
Medlem
Men såhär är det ju!!!! Om en människa som är tillsammans med en annan människa och sen är den andra människan trogen då blir ju den andra människan ledsen. Vilket kan leda till att DNA återfinns på lakan etc. DNA skulle även kunna finnas i bilen. Så därför skulle detta kunna anses vara ett hedersmord, men det utesluter inte att det finns andra inblandade. T.ex. kan ju pappan ha hjälpt till med att städa undan i garaget i familjens hus där eventuella bevis skulle kunna hittas.

Summan av kardemumman mina trogna flashback vänner, detta kanske är ett mordförsök!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in