2019-12-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocca77
Jag klarar av att svara på följdfrågor, däremot så spenderar jag knappt någon tid här, och när jag loggar in så går mest tid till att försöka läsa ikapp, läsa massa trams och spekulationer.

Hon bodde hos sin kille.
Hon hade en bra relation med sin mamma, kan inte svara för hur det var med pappan.
Föräldrarna försökte få tag på henne men hon svarade inte (av idag uppenbara skäl), de försökte igen, och igen, sedan söktes pojkvännen upp, osv osv.

Tack. Då tar vi en till medan du finns i tråden då.

Hoppade W av gymnasiet och i så fall varför?
Citera
2019-12-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jo så sätt, span har dom absolut haft. Avlyssning vet jag inte ens om man får ha på den misstankegraden, tror de krävs ganska mkt för att få avlyssna någon

För hemlig avlyssning krävs (minst) skälig misstanke och det kan antas att personen kommer dömas till minst 2 år fängelse. Men framförallt så krävs det godkännande från domstolen för att göra detta.
Senast redigerad av Haaaaag 2019-12-06 kl. 10:43.
Citera
2019-12-06, 10:41
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ok. Som jag sagt tidigare så respekterar jag och läser med glädje alla olika teorier så länge det inte går till överdrift
Du får gärna läsa hur mycket du vill men dom senaste sidorna har du postat flera saker som handlar om vad du tror och inte tror. Det är ingenting som andra är intresserade av att läsa.

z
Citera
2019-12-06, 10:45
Medlem
Med respekt för en familj som förlorat sin dotter men vilken helt sjuk längtan efter FUP man har.

Den som fixar fram den när den kommer är min hjälte.
Och för att inte prata om den som lägger ut ljudupptagningar från rättegången.

Hoppas också att rättegångspodden gör ett inslag om det här.
Citera
2019-12-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är rätt vanligt att folk styckar kroppar när de försöker dölja ett mord. Så du är rätt fel ute.

Du måste tänka att personen mördat någon annan och sen får dom panik och vill dölja offret och inser att det är för tungt att flytta och då brukar de stycka kroppen för att lättare kunna gömma undan offret. Du utgår ifrån att det är en vanlig person som är oskyldig som ska stycka något lik med att det är en mördare som styckar ett lik.

Styckmord är väldigt ovanligt, de säger alla
Citera
2019-12-06, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Du får gärna läsa hur mycket du vill men dom senaste sidorna har du postat flera saker som handlar om vad du tror och inte tror. Det är ingenting som andra är intresserade av att läsa.

z

Alla härinne tror och spekulerar även du
Citera
2019-12-06, 10:47
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ligger kroppen ute i terrängen så kommer svampplockare och/eller hundägare på hundpromenad att hitta kvarlevorna så småningom. Men visst ser det dystert ut.

Ang släkten så tror jag att även i såna släkter så finns det ärliga människor med samvete, så jag tror ärligt talat att far och son hållit tyst om detta.

Absolut men tänker man på Mats Alm fallet med Linda så kan kroppen va så åtgången beroende på vart den legat & hur länge att det är omöjligt att fastställa mord, Om kroppsdelen dom hittat är huvudet, Men man kan ju stycka en kropp fast den dött utan att det varit mord, Tex sexlek som gått fel
Citera
2019-12-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ligger kroppen ute i terrängen så kommer svampplockare och/eller hundägare på hundpromenad att hitta kvarlevorna så småningom. Men visst ser det dystert ut.

Ang släkten så tror jag att även i såna släkter så finns det ärliga människor med samvete, så jag tror ärligt talat att far och son hållit tyst om detta.

Hittas kroppen efter ett halvår eller så i terrängen så går det sannolikt inte att fastställa dödsorsaken. Att någon i klanen skulle lätta sitt hjärta kan du glömma helt, det har aldrig skett och kommer aldrig att ske
Citera
2019-12-06, 10:49
Medlem
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3266695

Vem fan är den tredje?!
Citera
2019-12-06, 10:50
Medlem
Skid-masks avatar
Nu är även en tredje person gripen enligt gp, känns lite som att mgm börjat snacka?
Citera
2019-12-06, 10:51
Medlem
Kan någon hänvisa till bilder på kurden?
Citera
2019-12-06, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Den misstänkte bestrider fortsatt häktning och hävdar sin oskuld men vad är det han vill tala om mer då kan man undra, kanske det inte blir mer en så. Nåja, man får väl se imorgon då.

Det verkar på åklagaren att utredningen går trögt. Det är som han väntar på ett erkännande fast nu blir det vila på rättspsyk istället för MSG.

En kroppsdel hittad men i övrigt vet man inte mycket om bevisningen. Varför hittar man en kroppsdel men inte resten? Allt annat mycket väl gömmt för sök och hundar eller spritt över ett mycket stort område? Retfullt men tillräckligt för att hålla MGM häktad och under press.

Visst är den troligaste och enklaste lösningen MGM och motivet svartsjuka, alternativt heder. Var är då informationen om detta, lite bråk i lägenheten och Wilmas stödsamtal men Ahmeds pappa? Finns det mer här annat än att han är Kurd och det kan vara kulturkrockar? Just den killen verkar ju ändå vara hyffsat välintegrerad och även hans familj så det är inte så lätt att köpa för mig. Han är också ostraffad och verkar inte vara våldsam även om det inte är en garanti att män inte slår ihjäl sina kvinnor i svartsjuka. Vad finns det då, vad säger hans medspelare i fotbollslaget? Någon som vet att Wilma ville lämna honom? Knappast hennes föräldrar som inte brydde sig mycket under fyra dagar, inte någon annan heller som det verkar. Hade flickan berättat om hot eller våld från pojkvännen? Hennes syster har inget att säga om henne som person? Dom kan ju värna om hennes integritet även i döden men hon verkar så otroligt ensam och sårbar, precis som hennes pojkvän verkar vara som nu är på rättspsyk. Det är inte som det andra tragiska mordet nyligen med Emilia som många känner till och pratar både gott och ont om. Dom som kände den tjejen hade bara gott att säga men här med Wilma så finns inte mycket mer än tystnad, märkligt. Utfryst och bortglömd för att hon var med en Kurd? Många med dåligt samvete?

Jag håller nog lite öppet för att han kan vara oskyldig och en del är villospår. Det är lätt att få tunnelseende och man vet inte vilka bevis polisen sitter på. Han är invandrare och en tacksam syndabock, även för mig. Omständigheterna runt omkring är också brutala och märkliga, upplagt för spekulation och hat. Jag försöker ändå se honom som en vanlig människa och önskar alla en rättvis process.

Jag kommenterar ditt inlägg men du behöver naturligtvis inte svara, jag bara spånar på som lekman. Jag finner fallet intressant på många plan och ett senare FUP förklarar väl en del.
Har tänkt lite på att W hade bra kontakt med MGMs pappa. Vad hade dom för gemensamma angelägenheter att prata om? Pappan har visst antytt att han på sista tiden tyckt sig se en mörkare sida i MGMs psyke. Kan det vara något liknande som observerats under Häktningen av personalen? Något konstigt? Som tidigare påpekats i tråden så är det vanligt att mentala sjukdomar utbryter i MGMs ålder. Kanske att W också hade fått vibbar av onormalt beteende av Mgm och önskade därför avsluta förhållandet? Kanske hade W och pappan tillsammans funderingar om detta och behov av att träffas och prata. Speciellt då W. Men det här är bara en fundering och behöver ju inte alls stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in