2019-12-06, 12:19
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locolocoloco
De vet jag faktist inte.. inte 100% insatt .. Tänkte mer på "kusinen " eller vem de nu va som va på besök i anslutning till mordet
För fn, alla är ju kusiner eller bröder. Man måste dna testa för att reda ut släktförhållandena.
Citera
2019-12-06, 12:22
Medlem
Planerat sedan länge om det är fler involverade?
Citera
2019-12-06, 12:22
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
följt tråden sen dag 1.. men minns inte jag läst om VARFÖR kan du snabbt redogöra igen nu när det är mer relevant att veta detta?
kan du fiska mer angående denna pappa?
Vad vill du veta mer än det som är sagt?
Inte i nuläget.
Citera
2019-12-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
För fn, alla är ju kusiner eller bröder. Man måste dna testa för att reda ut släktförhållandena.

Inavel som vanligt hos dessa klanidioter
Citera
2019-12-06, 12:24
Medlem
Den tredje nye personen sitter för brott mot griftefriden, alltså vart på kroppen när offret redan är avliden.
Kan ju vara att han hjälpt till att stycka kroppen.
Citera
2019-12-06, 12:25
Medlem
Tror absolut inte det var planerat av flera. Kanske av MGM men tveksamt det med.

Dock tror jag helt klart kurdfamiljen hjälpt till efteråt. Familjeband är starka.

Smuts är dom som hjälper sonen efter ett mord på 17 årig tjej.
Citera
2019-12-06, 12:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad menar du?
Hon kan väl ha tagit bussen till Ts lägenhet den dagen hon blev dödad?
ALLA tidsangivelser är väl av intresse, för att kunna kartlägga dagen/dagarna innan hon försvann.

Det som tagit tid i utredningen är de tidsangivelser man pingar digitalt.
Man lägger ett pussel med mgm och bo via telefonmaster wifi mm.
Så troligtvis vet man att de befann sig på samma ställe när alla spår efter henne försvann.
Det man måste ha är nått som knyter mgm till den platsen och tiden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Kurder som bär slöja ?? Tvivlar starkt på att du är lärare.

När jag var i Erbil var det många kurdiska kvinnor som bar slöja... Inget konstigt med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Den tredje nye personen sitter för brott mot griftefriden, alltså vart på kroppen när offret redan är avliden.
Kan ju vara att han hjälpt till att stycka kroppen.

Då kommer rubriceringen troligtvis bli Skyddande av brottsling (och inte Brott mot griftefriden) som vi pratat om så många andra gånger här i tråden
Citera
2019-12-06, 12:30
Medlem
Åklagaren beskriver idag bevisläget som bra
Citera
2019-12-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Om MGMs pappa har uppfostrat en mördare är hedern förstörd. Då måste pappan mörda sin son för att rentvå denna handling och rädda familjens heder. Troligtvis ville pappan ej mörda sonen, utan valde istället att göra allting i sin makt för att sonen skulle gå fri. Om MGM ej döms för mordet räddas familjens heder.

Skitsnack. Du blandar ihop helt olika hederskulturer.
Du verkar ha en bild av kurder som en kulturellt monolitisk homogen grupp, där dina uppfattningar är tagna lite här och där och du blandar ihop det ena med det andra. Den hederskultur som ser ner på mördare ser givetvis även ner på en pappa som mördar sin son. Hur korkad är du?
Citera
2019-12-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
(vad tror vi ) vad vet vi? om ägaren till den svarta mercan som sågs hos pappan?
den med reg nummer MXY524 som står på en M*rteza M*radi, född -89.

Såg att denna Mortez* mora*di delade inlägg för ca 30 minuter sedan så uppenbarligen inte denne som är häktad..
Jag nämnde denna bil för en timme sen, kommer ni ihåg att det var en som blev stoppad i en liknande bil strax innan denna dök upp hos pappan?

Säkerligen denne man som är den tredje, polisen visste nog redan då att han varit med om att genomföra uppstädningen, men hans mobil på masterna vid konstiga tidpunkter räckte inte till för anhållande. Han är säkerligen förhörd redan.

Jag satsar nog en slant på att detta är #3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in