Citat:
Ursprungligen postat av
299792458
Eftersom AB:s sällskap Fröling/Nyberg/Gustavssson inte mötte makarna Palme och Carina/Sirpa på östra trottoaren. Tror jag makarna Palme gick på västra trottoaren efter att ha korsat AF kyrkogata och att de då, på västra trottoaren, mötte det unga paret som också Carina/Sirpa mötte på västra trottoaren, efter att ha korsat AF kyrkogata.
"Najic har inte sett makarna Palme korsa Sveavägen, och han såg dem inte heller promenera på Sveavägens östra sida"
"han ögonkontakt med makarna Palme, men när de kom fram till busshållplatsen för buss 52, tappade han kontakten med dem"
källa: FUP 55
PS: busshållplatsen för buss 52 är på västra trottoaren efter AF kyrkogata
Frågan är ju också, var det unga norrgående paret kom ifrån ? NF kan ha mött dom när han någonstans kom in på Sveavägen.
Med andra ord, jag tror att det bara finns ett oidentifierat ungt par, inte tre.
Jo man kan vrida och vända på allting i oändlighet. Jag går på LGWP:s linje "man ska inte krångla till saker i onödan i en mordutredning".
Om någon, i det här fallet NF, säger att han mött ett ungt par på sin promenad norrut längs Sveavägens östra trottoar så är min slutsats att han just mötte ett ungt par så som man möter människor på en trottoar.
Han har ju ingen som helst anledning att ljuga om det eller vrida om det så att paret kom från något annat håll.
Och även om de kom från ett annat håll än det logiska utifrån hans kommentar så betyder det ingenting i sak. Det gör inte NF till gärningsman. Han mördade helt enkelt inte Palme.