2019-12-05, 22:57
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det förklarade varför man idag annonsera fortsättningen av impeachment.
Så jag förstår du tyckte det var ointressant, goes without saying.

Dock vet vi bägge att man inte kommer rösta igenom förslaget.
Dock så är detta check and balances bara, och som alla säger kommer avgöras i valet senare.
och det är ingen annans fel än trumpens att han tagit sig alldeles själv hit.
Ett av brotten är helt klart en fråga framers lyfte, och nu är vi här i impeachment.

Dock är det mesta man sa på detta hearing i sak betydelselöst för fortsättningen, då man förkalrade konstitutionen och inte brotten direkt, utan sekundärt.(Primärt sker i senaten som alla vettat om utom trumpnissar)
Dock förklarade det EXAKT varför vi har impeachment nu, och det försöker du berätta att du inte förstår?

Synd bara du inte pratar om nått som jag tog upp.
Jag föreslår du läser igen och igen, tills du förstår det du läste.
För nu vart det bom.

Rätt märkligt att man har sås vårt att förstå vissa saker i konstitutionen och tanken bakom.
För i ett av brotten är det exakt vad framers hade i åtanke med att ingen står över lagen.
Så varför tror du kan ändra detta flera hundra år senare, orden har redan en klar betydelse på det brottet och inget du säger någonsin kan ändra
detta.

Och nu pratar vi inte ens om trumpen gjort allt man påstår, elelr inte.
Betydelsen kvarstår, dåd et står i konstitutionen och syftet är bortom möjlighet att få bort.
Det är vad vi andra kallar för fakta.

Sen finns det andra saker i konstitutionen och ämnet, som det går ha mer sätt att se på det än ett, dock inte ett av brotten.
Där det har en beständig betydelse, då syftet av framers är beskrivet och beständigt.

Precis. Helt betydelselöst och ointressant. Lite hissmusik på sin höjd. Nu i juletider så lär det amerikanska folket inte bry sig ett skit om den här löjliga charaden.
Citera
2019-12-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Så var det, ja.

Hela förhöret var en sorglig tillställning om man frågar mig.

Säga vad man vill om Trump och grunderna för impeachment, men Demokraterna har en stor svaghet - och det är tragiskt att det ska ses som en svaghet - gentemot Republikanerna.

Republikanerna har förstått att tala till den obildade pöbeln = opinionen/väljarna.

De struntar i fakta, går till attack mot vittnen, trummar in sina förenklade budskap om en orättvis process.
De sitter framför sina hemmagjorda demonstrationsplakat som vore de en mellanstadieklass.

Hycklar öppet utan att rodna.
Försöker medvetet bryta mot mötesreglerna för att kunna säga att demokraterna försöker tysta dem.
Deras spjutspets är gyttjebrottaren Jim Jordan.

De beskyller demokraterna för en ovärdig process samtidigt som de själva hanterar det som en wrestling show. De struntar totalt i processen och sakfrågorna och uppträder inför tv-kamerorna.

Och "guess what", "I got news for you". De vinner på det, i opinionsmätningarna.

Som tidigare sagt, den här uppsättningen republikaner är beredda att offra all värdighet.

This!

IQ-45 skrev sedan att det krävs två för att dansa tango, och visst - det finns säkert tillfällen då demokraterna genat i kurvorna. Men republikanerna och Trump har verkligen sedan dag 1 försökt trumma in hur synd det är om dem, hur allt var så hemligt - och så satt de själva med i förhören...

Jag undrar hur många amerikaner som än idag tror att det var "slutet" för bara demokrater i början, att republikaner blev utestängda och att det hela är påhittat....

Älskar, skrattar högt varje gång jag tänker på "inbrytningen" på förhöret i början.
Gudars alltså.

Det hela är en fars. Och Jim Jordan ska verka så helylle, men han verkar rutten innifrån och ut.... han styr det hela på den låga nivån. Ingen skam alls.
Citera
2019-12-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
This!

IQ-45 skrev sedan att det krävs två för att dansa tango, och visst - det finns säkert tillfällen då demokraterna genat i kurvorna. Men republikanerna och Trump har verkligen sedan dag 1 försökt trumma in hur synd det är om dem, hur allt var så hemligt - och så satt de själva med i förhören...

Jag undrar hur många amerikaner som än idag tror att det var "slutet" för bara demokrater i början, att republikaner blev utestängda och att det hela är påhittat....

Älskar, skrattar högt varje gång jag tänker på "inbrytningen" på förhöret i början.
Gudars alltså.

Det hela är en fars. Och Jim Jordan ska verka så helylle, men han verkar rutten innifrån och ut.... han styr det hela på den låga nivån. Ingen skam alls.

Ja hela processen med Trump som president bjuder är en gåva som aldrig slutar att ge. Skulle gärna hört mer om vad de pratade om kring inbrytningen. De satt ju där och käkade pizza i ett par timmar i alla fall. Jim Jordan är ju lite knäpp i kliniskt mening tror jag.

Man kan fundera över om något av partierna kommer att gå stärkta ur det här. Pollarna visar ju cirka 50-50. Det finns ju de som är pro-Trump som gissar att det blir bättre i senaten för republikanerna. Men i vilket fall så är det hela väldigt underhållande. Trump är fantastiskt generös på det sättet. Det hela är så fascinerande på så många plan. Och kommer att fortsätta vara efter att Trump slutat vara president. Det finns många böcker och filmer att kolla in senare. Säkert vinklade också hahaha.
Senast redigerad av ertil 2019-12-06 kl. 00:16.
Citera
2019-12-06, 00:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Precis. Helt betydelselöst och ointressant. Lite hissmusik på sin höjd. Nu i juletider så lär det amerikanska folket inte bry sig ett skit om den här löjliga charaden.
Nej, inte betydelselöst att förstå varför det just nu är en impeachment, dock för själva anklagelsen.
Då syftet att förklara hur framers tänkte, och en av dessa är beständig på ett av brotten.
Och detta förklarade detta förhör.

Som du förstår, att prata om annat ändrar inte innebörden av vad man berättade igår.
sen är det upp till bevis, och det är en totalt annan fråga.
Men försöka låtsas om inte konstitutionens utförande existerar, det tar dig inte en millimeter.
Dock väl ett sakligt försvar.
Citera
2019-12-06, 00:31
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
This!

Gudars alltså.

Problemet är att det spelar ingen roll hur många republikaner som har fått ta del av samtalen bakom stängda dörrar, så länge som det inte har blivit offentligt så får de inte lov att berätta vad som har skett där.
Citera
2019-12-06, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Dom bevis som hittills framkommit visar bl.a på att när Yovanovich som diplomat började arbeta alltför ivrigt för lägre korruption i Ukraina så trampade hon på ömma tår i vita huset. Nu blev väl ändå många korrupta åklagare och domare i Ukraina med tydliga kopplingar till Trumps innersta krets av likasinnade korrupta faktiskt avskedade i Ukraina men Trumps agerande att genom hot gå Rysslands ärende via Ukraina anses ju var en potential stor säkerhetsrisk för USA som nation.
I det ljuset så är ju impeachment av Trump både befogad och ett logiskt steg för en rättsstat.

Tyvärr så försvarar republikanerna Trump på ett rent sjukligt sätt, man har ju t.om börjat prata och agera som barnet Trump.

Det styrks av energiminister Rick Perrys personliga lobbyism för att se till att ukrainas regering delar ut gaskontrakt åt hans texaspolare.

https://apnews.com/6d8ae551fb884371a2a592ed85a74426
Citera
2019-12-06, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Problemet är att det spelar ingen roll hur många republikaner som har fått ta del av samtalen bakom stängda dörrar, så länge som det inte har blivit offentligt så får de inte lov att berätta vad som har skett där.

Nehe? Och varför skulle de vara offentliga?
Är de offentliga kan vittnesmål blir lite för samstämmiga kanske.

Det var ju typ som en förundersökning, och de är inte offentliga...
Citera
2019-12-06, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Ja hela processen med Trump som president bjuder är en gåva som aldrig slutar att ge. Skulle gärna hört mer om vad de pratade om kring inbrytningen. De satt ju där och käkade pizza i ett par timmar i alla fall. Jim Jordan är ju lite knäpp i kliniskt mening tror jag.

Man kan fundera över om något av partierna kommer att gå stärkta ur det här. Pollarna visar ju cirka 50-50. Det finns ju de som är pro-Trump som gissar att det blir bättre i senaten för republikanerna. Men i vilket fall så är det hela väldigt underhållande. Trump är fantastiskt generös på det sättet. Det hela är så fascinerande på så många plan. Och kommer att fortsätta vara efter att Trump slutat vara president. Det finns många böcker och filmer att kolla in senare. Säkert vinklade också hahaha.

Jag hatar inte Trump. Tvärtom!

Jag tar varje morgon en kopp kaffe, kollar in nattens tweet-orgie av dumheter innan jag börjar jobba. Det har varit ett nöje under en tid nu. Och när man inte tror att det kan bli något nytt, så kommer det nya vinklingar på hur man inte ska göra under ett presidentskap. Som tex köpa grönland.

Undrar hur de som till synes verkar vara så uppförda mot demokrater gör, tänker....
Citera
2019-12-06, 01:55
Medlem
Citat:

Jag tar varje morgon en kopp kaffe, kollar in nattens tweet-orgie av dumheter innan jag börjar jobba. Det har varit ett nöje under en tid nu. Och när man inte tror att det kan bli något nytt, så kommer det nya vinklingar på hur man inte ska göra under ett presidentskap. Som tex köpa grönland.

Undrar hur de som till synes verkar vara så uppförda mot demokrater gör, tänker....

Ja Grönland är en favorit. Totalt oväntat. I impeachmentärendet så vore det ju roligt om han ville förhöras och vittna. Vill höra hur han försöker svänga ihop det hela. Som det är nu har han ju cirka femton meningar som han kör runt. Perfect call, I want nothing, read the transcript etc.

Jag tycker att det är rätt att utreda det hela. Om något inte sen händer så är det ju så. Men kongressen har ju ett ansvar att utreda sådant som verkar skumt.
Citera
2019-12-06, 02:06
Medlem
Citat:
Ja Grönland är en favorit. Totalt oväntat. I impeachmentärendet så vore det ju roligt om han ville förhöras och vittna. Vill höra hur han försöker svänga ihop det hela. Som det är nu har han ju cirka femton meningar som han kör runt. Perfect call, I want nothing, read the transcript etc.

Jag tycker att det är rätt att utreda det hela. Om något inte sen händer så är det ju så. Men kongressen har ju ett ansvar att utreda sådant som verkar skumt.

Ja, HUR skulle de se ut om de utredde saker som att en kandidat träffar Ryska personer.
Finns det nåt fuffens eller inte.

Och så detta, att en privat advokat rantar runt i Ukraina som befinner sig i krig med ryssland.
Hur skulle det se ut om man INTE undersökte allt relaterat till det?
Och i detta fall saker som förstås ännu tydligare skall utredas...
Citera
2019-12-06, 02:24
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Dvs. de vilseleder allmänheten, skamlöst inför öppen ridå. Demokraterna har inte just sänkt sig till att gå i motargumentation mot sånt här...
...Dessvärre, för dem och för det politiska tillståndet, är det inte längre värdighet och saklighet som gäller.

Återigen, det är lustigt hur vi ser helt diametralt på saker och ting. Jag tycker precis tvärtom gentemot dig, alltså att det är demokraterna som vilseleder allmänheten, helt skamlöst inför öppen ridå, och att de är demokraterna som numera inte längre står för värdighet och saklighet.

Citat:
Sen levererar Jim Jordan ett par oneliners utan verklighetsförankring men som låter övertygande och blir material för memes, 1- minuters klipp som heter nåt med "Jim Jordan DESTROYS..." på Youtube, samt rubriker på Fox News.

Ja du förstår Pulitzer, det är inte alla som gör dubbla baklängesvolter av glädje när de ser en s.k. intellektuell, rabiat lesbisk vänsterfeminist. På ytan har hon alla dessa fina titlar, men hur mycket läppstift du än målar på grisen, så är det fortfarande en gris. (som Obama en gång sa).

Den stora majoriteten av människor betackar sig för den typen av intellektuella akademiker med en von oben attityd.

Det är möjligt att Jim Jordan på ytan ser ut att inte kunna bromsa sig ur en uppförsbacke, men det spelar ingen roll.
Under den opolerade ytan finns en slughet och djärvhet som han utnyttjar till fullo. Han är en av få som faktiskt vågar gå till full attack och exponera allt fulspel och alla charader. Det går hem i stugorna. Folk gillar inte lömskhet och översittarattityder.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
...Svammel
Såja, ta en tupplur nu...

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
TRUmp behöver inte vittna för han är inte anklagad för något brott. Demokraterna får anklaga för ett brott, sen kan blir det en riktig rättegång där den anklagade får kalla vittnen och bemöta de som anklagar honom. Då kommer Schiff och visselblåsaren komma fram, och det kommer att visa sig att Schiff ljög när han sa att han inte visste vem det var. Sen kommer Biden och Biden Jr kallas och deras business i Ukraina kommer att synas av hela amerikanska folket, vilket kommer ge 2020 enkelt till Trump.

Om det skulle gå så långt, då tror jag inte det finns en chans i helvetet att alla dessa potentiella vittnen, Schiff, visselblåsaren, Biden Sr. & Jr., kommer att sitta där framför försvaret.
Deras advokater kommer köra med alla knep som går, t.ex. hävda att frågorna inte kommer vara relevanta. I slutändan kommer de hellre ta en contempt of court och eventuella böter, än att inställa sig.

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag förväntar mig inget annat från slavägarnas parti än ohederligt agerande. Repiblikanerna har varit dumnaiva, nu fattar de dock hur demokratråttorna ska tas. Jag hoppas att repiblikanerna i senaten djävlas så mycket som möjligt med råttorna.

Nä, tyvärr visar de ju gång på gång sitt ohederliga beteende, och de skäms inte för det heller. De gör det inför öppen ridå, och det är en av orsakerna till att det är kaos inom partiet. Man har ingen stark presidentkandidat, och folk är trötta på käbblet.

Citat:
Jag tycker att det är intressant att en av Demokraternas expertvittnen igår har ett sånt hat mot Trump att hon inte ens kunde gå på samma sida av vägen som ett av hans hotell låg på. https://www.foxnews.com/politics/pamela-karlan-trump-hotel-cross-street-impeachment-eric-swalwell-barron
Då vet man att det kommer bli en väldigt sansad och neutral uppfattning

Citat:
Väljarna ser såna saker och Demokraterna tappar bara ännu mer i trovärdighet.

Nä precis, det är så att man baxnar. Att demokraterna själva inte förstår hur kontraproduktivt det är att kalla in en sådan obehaglig människa, som inte bara anser sig vara förmer än alla andra, utan också helt öppet och rabiat visar sin avsky gentemot Trump. Hur i helvete hade de tänkt sig att hon på något sett skulle framstå som trovärdig? Hur svårt hade det varit att ta in tre opolitiska professorer för att driva sin tes?.

Citat:
Republikanernas expertvittne var en Demokrat som inte tycker om Trump. Det gör att man litar mer på Republikanerna i den situationen.

Exakt, precis så är det.

Tänkvärt sagt av Turley:
“I can’t emphasize this enough and I’ll say it just one more time: If you impeach a president, if you make a high crime and misdemeanor out of going to the courts; it is an abuse of power, It’s your abuse of power. You’re doing precisely what you’re criticizing the president for doing.”

Citat:

De har inte enbart genat i kurvorna, de har även svängt av från raksträckan. De kör helt sitt eget race, utan någon hänsyn.

Citat:

Ja, det har du helt rätt i, hela processen är en fars. Det är många som har sagt det en längre tid nu. Jim Jordan är en katt bland hermelinerna och ger tillbaka med samma mynt. Därför hatar demokraterna honom, han är on their ass hela tiden, och drar ner byxorna på dem gång på gång. Jag tror nog han inte heller är så förtjust att behöva lägga sig på demokraternas låga nivå hela tiden, helt utan skam i kroppen, men hur skulle han annars kunna kommunicera med dem?

Citat:
Man kan fundera över om något av partierna kommer att gå stärkta ur det här...

Vi kan väl säga så här, inte kommer det att vara demokraterna i varje fall.
Vem ska de satsa på i valet? Bolsjeviken? Pocahontas? AlzheimerJoe?, Buttman? Doomedberg?
Alla är en katastrof, och just därför gör demokraterna allt i sin makt för att slippa exponera någon av dessa gentemot Trump. Han kommer att käka dem till frukost i debatter.

Citat:

Vad skönt, då kanske det är mer som förenar dig och pro-Trumparna här än vad man först hade kunnat ana.

Citat:
Ja Grönland är en favorit.

Ja, man kan ju inte anklaga honom för att inte ha humor.
Citera
2019-12-06, 02:36
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ja, HUR skulle de se ut om de utredde saker som att en kandidat träffar Ryska personer. Finns det nåt fuffens eller inte.

Ja, hur skulle de se ut om en amerikansk vice-president fixar till ett smörjobb i ett korruptanklagat ukrainskt företag till sin knarkande son? Javisst ja, det skedde visst, sorry.

Phew, vilken tur att den knarkande sonen i ett sådant fall inte alls utgör ett säkerhetshot, för inte skulle väl ukrainarna kunna utnyttja detta i någon form av framtida utpressning eller liknande.
Nej, nej, inte alls....men dock ändå, finns det nåt fuffens eller inte?

Citat:
Och så detta, att en privat advokat rantar runt i Ukraina som befinner sig i krig med ryssland.

Hur skulle det se ut om man INTE undersökte allt relaterat till det?

Ja, eller varför inte en utsänd fotsoldat (Chalupa) av DNC som rantar runt i Ukraina för att hitta skit på Trump. Hur skulle det se ut om man INTE undersökte allt relaterat till det (sa någon nåt om Crowdstrike? ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in