2019-12-04, 19:43
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, det gör dom inte, men vem sade detta sa du?
Nadler ställde den frågan till Feldman.
"If Washington were here today. If he were joined by Maddison, Hamilton and other framers. What do you believe they would say......"
Hade älskat att skicka klipp till dig, men går inte att tidslänka youtube klipp som är live.
Citera
2019-12-04, 19:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Nadler ställde den frågan till Feldman.
"If Washington were here today. If he were joined by Maddison, Hamilton and other framers. What do you believe they would say......"
Hade älskat att skicka klipp till dig, men går inte att tidslänka youtube klipp som är live.
Försöker du berätta för mig du inte ens förstår en retoriks fråga?
Och syftet med denna frågan i hearings?

Och att du tror att George Washington går runt i vitahuset idag.
Är det detta du tror man sa i den retoriska frågan?

Och varför jag frågade så, var just för komma just hit där vi nu hamnade.
Så inga klipp är nödvändiga, för om du tror att Washington lever och vandrar runt i huset, så är det ingen som bryr sig om detta i impeachment förhören.(Just för ingen ens tror Washington lever idag, så där är du)

Dock väl en mycket bra poäng, man hade med den retoriska frågan.
Men att en vuxen människa över 18år inte förstår ordet "IF" är imponerande.
Citera
2019-12-04, 19:58
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Försöker du berätta för mig du inte ens förstår en retoriks fråga?
Och syftet med denna frågan i hearings?

Och att du tror att George Washington går runt i vitahuset idag.
Är det detta du tror man sa i den retoriska frågan?

Och varför jag frågade så, var just för komma just hit där vi nu hamnade.
Så inga klipp är nödvändiga, för om du tror att Washington lever och vandrar runt i huset, så är det ingen som bryr sig om detta i impeachment förhören.(Just för ingen ens tror Washington lever idag, så där är du)

Dock väl en mycket bra poäng, man hade med den retoriska frågan.
Men att en vuxen människa över 18år inte förstår ordet "IF" är imponerande.
Jag förstår inte hur du kan skriva det här inlägget utan att skämmas ihjäl?!

Vad tusan har retorik i ett impeachmentförhör att göra? Det har ingen betydelse alls och det kan aldrig bli ett seriöst svar på en fråga vad Washington tyckt. Han hade slavar också, ska vi gå tillbaka till det igen nu när vi litar på vad han tycker?

Att du tror att jag tror att Washington lever är så fruktansvärt pinsamt av dig att jag inte vet vad jag ska tycka. Som med alla andra inlägg du skriver härinne så är det bara skitsnack och ingenting med substans. Men det brukar se ut så. Har man inget svar på tal så kommer påhoppen och allting för att försöka få bort fokus från själva frågan. Tänk vad produktiva samtal vi kunnat haft om ni bara hade kunnat skriva en enda fakta i de här samtalen och inte bara gå fullt ut på känslor. Men visst, då hade det inte varit några förhör om det bara var fakta inblandat.
Citera
2019-12-04, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Hur det än ligger till (vilket är oklart just nu), så vet vi med säkerhet att det fanns goda skäl att få bort Yovanovich, då hon var ett potentiellt säkerhetshot som underminerade hela Vita Huset.
* Yovanovitch avslog ansökan om visum till USA åt de visselblåsare som var redo att vittna i Mueller utredningen om korruption inom DNC och Bidenlägret.
Jag borde inte spela ditt spel. Dvs undvika att svara på en direkt fråga,och istället introducera "besvärande" fakta gentemot motståndaren så att gemene man till slut blir så pass förvirrad och börjar tro att "alla är korrupta"

Du har synpunkter på att Marie Yovanovich inte tillåtit inresevisum för några ukrainska medborgare?

Vilken himla tur att Utrikesminister Mike Pompeo(hennes chef och högst ansvarig) ålade henne att tillåta inresevisum för samtliga. Inte ens Rex Tillersson bemödade sig att utfärda visum åt de du uppfattar som livsviktiga vittnen som måste få landa på amerikansk mark

Men det spelar ingen roll. För ändå är det Marie Yovanovitch som är the GOP boogey man som vanligt.
Republikanerna behöver en boogey man. Och deras talking points verkar ha smittat av sig här.

Vill du vara så vänlig att tänka fritt istället?

Hela poängen med mitt inlägg är att dina talking points har tillverkats i ett GOP-think tank, sedan fokustestats på en publik, sedan sålts till GOP och vita huset. Därefter har dessa summerats i ett PM som skickas vidare till Fox news, Rush limbaugh, judge jeanine,Mike Cernovich, alex jones och alla andra medium vars enda syfte är att förvirra och distrahera.

2)Jag säger stormy daniels och du svarar direkt med Epsteins ö, och Clinton Pizza gate child sex ring.
Dvs du vill inte ens göra en ansats till att försvara Donald Trumps beteende utan vill istället övertala mig att Bill clinton och hans fru hillary är värre . För de är pedofiler i ditt tycke. Jag är ingen puritan. Men om Donald Trump vill knulla porrstjärnor så bör han vara ärlig om det. Det faktum att han betalar dem 130tusen usd. för att hålla tyst om hans böjelser säger en del om hans karraktär.

Vad lever vi i för värld där varje anklagelse inte längre bemöts eller diskuteras?
Citera
2019-12-04, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Lögn, lögn, och förbannad lögn!
Stormy Daniels hade bokat ett affärsmöte med DT. Detta hände 2007!
När hon kom satt DT och tittade på Sharkweek, och bad Stormy vänta till programmet var slut.
Allt annat är rent påhitt av kommunistsluskar! Länk:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.vulture.com/amp/2018/03/stormy-daniels-says-trump-made-her-watch-shark-week.html&ved=2ahUKEwiiqfGCv5vmAhUM7aYKHef_CQAQFjA FegQIBBAB&usg=AOvVaw1B-K542ObrE0fUw0jPyf-i&ampcf=1
Sen är det en djävla skillnad att som Clinton LJUGA inför ed!!
Väx upp!!

Tack för den. Ifall du på allvar tror att någon vuxen med normal intelligenskvot tror att en gift man betalar en strippa/porraktris 130k usd för att tiga om ett affärsmöte, då har jag en bit fastighet på månen jag skulle vilja sälja till dig till reapris.

Karen McDougal(playboymodellen) då ?
Hade Trump tänkt baka kladdkaka med henne? och därefter se till att hon fick 150'000usd för att tiga om det

https://www.wsj.com/articles/donald-trump-played-central-role-in-hush-payoffs-to-stormy-daniels-and-karen-mcdougal-1541786601

Konsekvenser:

Michael cohen sitter inne
allen weisselberg har fått delstatsimmunitet av new yorks åklagare i ett stundande åtal mot individual 1
David pecker har fått delstatsimmunitet i ett stundande åtal mot individual 1
Citera
2019-12-04, 20:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Haha, nu vill bananRepublikanerna skjuta upp förhöret pga de inte kan historia om impeachment och syftet som "framers" skapade från starten och att brottet är high crimes och klart och tydligt ett brott som ska tas upp i imeapchment.

Har du någon länk till detta så man kan få läsa det själv?
Citera
2019-12-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Det är väl för att man ser hur det hela var tänkt från början och om det kan ha bäring på något i dag. Men för att uppskatta det så får man nog ha ett lite vidare intresse för frågorna som ställs i dag.

Slavägaren Washington ansåg nog knappast att en afroamerikan var natural born citizen och kunde ställa upp i presidentval. Demokraterna brukar vara emot att konstitutuionen ska tolkas utifrån dåtid utan istället tolkas i nutida förhållanden. Har de ändrat sig?
Citera
2019-12-04, 21:30
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Fortsatt svammel...

Mysigt, dags att ta en tupplur.

Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
(Klyban)Du skriver ganska oläsbart, så svårt att hänga med i vad du vill få sagt...

Det är bara att ta en kölapp. Vi är många som har svårt att dechiffrera allt desillusionerat svammlande.

Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
(Klyban)Ditt utbrott är svårbegripligt, men det verkar som att du inte förstår att en retorisk fråga är det samma som att spekulera.

Tja du, allt från det kontot är svårbegripligt. Förstå är inte ledordet där om man säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
...(Klyban)Som med alla andra inlägg du skriver härinne så är det bara skitsnack och ingenting med substans.

Ja du min vän, det är du inte ensam om att tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Men det spelar ingen roll. För ändå är det Marie Yovanovitch som är the GOP boogey man som vanligt. Republikanerna behöver en boogey man. Och deras talking points verkar ha smittat av sig här.

Hur man uppträder som amerikansk ambassadör i utlandet spelar stor roll. Vad Republikanerna inte behövde var en ambassadör i Ukraina som direkt motarbetade Trumps administration. Lika lite som om det hade handlat om Demokraterna.

Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag säger stormy daniels och du svarar direkt med Epsteins ö, och Clinton Pizza gate child sex ring.Dvs du vill inte ens göra en ansats till att försvara Donald Trumps beteende utan vill istället övertala mig att Bill clinton och hans fru hillary är värre . För de är pedofiler i ditt tycke. Jag är ingen puritan. Men om Donald Trump vill knulla porrstjärnor så bör han vara ärlig om det. Det faktum att han betalar dem 130tusen usd. för att hålla tyst om hans böjelser säger en del om hans karraktär.

Att presidenten trycker på en avdankad porraktris i dajmkrysset är möjligtvis moraliskt förkastligt, men inte brottsligt.
Att dra över minderåriga tjejer däremot faller under den kategorin. Jag försvarar inte Trumps agerande, men det är snarare en äktenskaplig fråga han nog redan har diskuterat med sin fru.

Är Trump möjligtvis en skitstövel privat? Det är mycket möjligt, men det gör honom inte automatiskt till en dålig President. Det viktigaste är att han ser till att USAs ekonomi blomstrar och att folk har jobb. Hans privata böjelser är hans business.
Citera
2019-12-04, 21:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du någon länk till detta så man kan få läsa det själv?
Det skedde precis före starten/samband av förhöret av professorerna och deras första uttalande före själva utfrågningen.

Edit:
46:17 och sen spelar det ut sig att motionen är att skjuta upp det till onsdagen den 11 december om några papper.
Det röstades ned med 24-17.
Senast redigerad av klyban 2019-12-04 kl. 21:59.
Citera
2019-12-04, 22:34
Bannlyst
I senaten kan HD chefsråd tvinga John Bolton att vittna ifall han blir kallad till vittne av Jerry nadlers kommitté.

Även om han vittnar under ed och bekräftar att Trump försökte få en muta av Ukraina så kommer det inte betyda något för hans bas.
Sanningen verkar inte spela någon roll längre. Det gör mig ledsen.
Citera
2019-12-04, 22:35
Medlem
IQ-145s avatar
Hur många skott i foten ska Demokraterna skjuta sig själva med innan allt är över?
Stackarna räknade med att 100% av deras handplockade expert ”vittnen” skulle hålla med dem. Men aj, de fick endast med sig 75%.

Värst var nog den rabiata lesbiska vänsterfeministen, som hade donerat tusentals dollar till Obama, Warren och Clinton. Hon hade oerhört svårt att hålla känslorna i styr.

Erhardt vars familj hade donerat stora pengar till demokraterna vid minst fyra tillfällen drogs med i hejarklacken, så även Feldman.

Den enda som kan lämna förhöret och hålla huvudet högt var Turley, som öppet medgav att han röstade emot Trump.
Han släppte inte på sin integritet. Det tog inte lång tid efter det, innan Demokraterna började attackera honom.
Komik på hög nivå.

Ännu roligare var och se hur den lesbiska vänsterfeministen och Erhardt försökte tala Turley tillrätta i pausen.
Vilken cirkus Demokraterna ställer till med, det är så att man baxnar.
Citera
2019-12-04, 22:59
Medlem
Dom bevis som hittills framkommit visar bl.a på att när Yovanovich som diplomat började arbeta alltför ivrigt för lägre korruption i Ukraina så trampade hon på ömma tår i vita huset. Nu blev väl ändå många korrupta åklagare och domare i Ukraina med tydliga kopplingar till Trumps innersta krets av likasinnade korrupta faktiskt avskedade i Ukraina men Trumps agerande att genom hot gå Rysslands ärende via Ukraina anses ju var en potential stor säkerhetsrisk för USA som nation.
I det ljuset så är ju impeachment av Trump både befogad och ett logiskt steg för en rättsstat.

Tyvärr så försvarar republikanerna Trump på ett rent sjukligt sätt, man har ju t.om börjat prata och agera som barnet Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in